• Sofie1­986
    Äldre 7 Mar 14:11
    19155 visningar
    16 svar
    16
    19155

    Hur svagt kan ett svagt plus vara?

    Min fråga lyder som rubriken? Hur svagt kan ett svagt plus vara? Tog ett graviditetstest imorse och det visade 2 streck men det var ju ett ganska svagt streck. Min man tittade också på testet och konstaterade att där faktiskt är två streck. Är det verkligen så att om man ser två streck så är man faktiskt gravid, hur svagt det än är? Vad tror ni?

  • Svar på tråden Hur svagt kan ett svagt plus vara?
  • Sofie1­986
    Äldre 7 Mar 16:22
    #4

    tack för svar. tyvärr tror jag inte att jag är gravid eftersom jag fick "mens" typ för 4 dagar sedan som varade 1 dag så misstänker missfall isf. Testade idag och fick ett svagt plus men om jag fick missfall kan det väll ge utslag för graviditet en tid efteråt eller?

  • Sofie1­986
    Äldre 9 Mar 18:09
    #7
    Svar på #6
    Tack för uppmuntran =) jag tog som sagt ett graviditetstest den 7/3 som visade ett ganska svagt plus. tog ett dagen efter som visade ett ännu svagare plus och idag har jag inte testat. mina tester kommer nog imorgon så får testa då igen. Men känner inget annorlunda förutom att jag har lite små ont i magen. Men vågar inte hoppas på att jag är gravid för då blir jag så himla besviken om det visar sig att jag inte är det.
  • Sofie1­986
    Äldre 10 Mar 12:45
    #8

    Måste uppdatera min tråd här lite om vad som händer. Har inte tagit något grav test sedan 8/3 men däremot började jag med min fertilitetsmonitor idag och den visade hög direkt vilket den aldrig annars gör, har haft den nu i 8 månader. Så jag är nu +8 BIM och vet fortfarande inte om jag är gravid eller inte. Har läkar skräck också så går ju inte gärna till vare sig barnmorska eller läkare om det inte är absolut nödvändigt. Men ska nog ta ett grav test imorgon igen och se vad den säger nu..

  • Sofie1­986
    Äldre 10 Mar 13:42
    #10
    Bellebusis skrev 2009-03-10 13:35:49 följande:
    förra månaden hade jag ett svagt pluss.... började blöda dagen efter.... tog igen ett test efter några dar, lite starkare.... ett tredje efter 2 dagar... var också plus.... senn försvann plusset.... betydde tidigt missfall & testen KAN visa efteråt iaf! nu fick jag ett svagt plus idag igen & hoppas innerligt denna månad!!!
    Det är väldigt tråkigt när man få r ett plus och sedan börjar blöda. Man blir så besviken. Gick du till bm och fick reda på att du verkligen fått ett missfall eller du konstaterade det själv? Man vill ju veta...
  • Sofie1­986
    Äldre 10 Mar 18:25
    #12
    Bellebusis skrev 2009-03-10 13:57:15 följande:
    nej gick inte till bm, utan pratade med många andra mammor som jag vet haft mf... å så har jag inte haft så ont av vanlig mens... så jag konstaterade det själv... kan inte annars säga vad det skulle va... eftersom fick 3 svaga plus, senn 2 negativa?!
    Ja det låter ju onekligen som ett missfall, låter som min situation. Men din ägglossning och så kom igång direkt efteråt? har läst att det kunde ta lite tid och att man kan visa positivt resultat ganska länge efter ett missfall. Hoppas att det kommer igång som det ska för mig med nästa månad då så inte allt börjar krångla nu.
  • Sofie1­986
    Äldre 11 Mar 10:21
    #14
    Bellebusis skrev 2009-03-11 01:09:32 följande:
    jo har haft äl och allt som vanligt, iaf visade äl stickorna det :)
    Hoppas att jag också får det som vanligt nu då. Tog ett grav test imorse och det visade negativt så jag har förmodligen också fått ett tidigt missfall. Så får försöka nästa månad och hoppas det går bättre då.
Svar på tråden Hur svagt kan ett svagt plus vara?