• Annany­m
    Äldre 8 Mar 20:34
    24943 visningar
    443 svar
    443
    24943

    "Ronnbat, du kommer ju alltid på så bra rubriker."

    Jaha Hallon, då fick du sätta rubriken. Vi fortsätter tre månader till. Våra stora magar har förvandlats till tvååringar och syskonen börjar trilla in.

  • Svar på tråden "Ronnbat, du kommer ju alltid på så bra rubriker."
  • Äldre 8 Mar 20:53
    #1

    Och jag blir först i tråden !

    Fast jag vet inte om jag har så mycket att skriva. Igår var vi ute på skridskodag och kollade på svävare, övningsplurrare och brandbil och det tyckte plutten var kul. Han konstaterade glatt att övningsplurrarna fick väldigt blöta byxor och det var skoj. Men bäst var nog svävaren. Idag har vi bara shoppat lite, bland annat en ståbräda till plutten. Han tyckte den var helt ok i affären, hoppas han fortsätter gilla den...

  • Annany­m
    Äldre 8 Mar 20:58
    #2

    Låter som en toppendag sett ur en tvåårings perspektiv! Jag vet en till som skulle älska allt det du nämnde. (Utom ståbrädan.)

    Ninni: Vad har du för typ av företag? Enskild firma? AB? HB? Nåt annat? Och vad är för- resp. nackdelar med det du har? Övriga egenföretagare får också gärna uttala sig.

  • Tovsip­pan
    Äldre 8 Mar 21:05
    #3

    Jag gör inte så mycket väsen av mig här i tråden för närvarande. Läser gör jag i varje fall nästan dagligen.

    Igår skulle vi firat 2-årsdagen med barnkalas. Precis som förra året fick vis tälla in pga. magsjuka. För ovanlighetens skull kom filuren över till vår säng efter några timmar och ytterligare lite senare vaknade vi av att han satt och kräktes på mannens huvudkudde... Tur att alla verkar kunna komma nästa söndag istället.

    Ronnbat: det låter som du tänker starta eget. *nyfiken* Tack för ny tråd, dessutom.

  • Annany­m
    Äldre 8 Mar 21:18
    #4

    Nämen fy! Hoppas ni hinner bli bra till nästa helg då (om nu ni andra drabbas) och att det blir ett hejdundrande kalas. Ni kanske måste börja boka in två datum redan från början..? Krya på Filur/er.

    Eget? Njaaa... Kollar bara läget än så länge.

  • Ahrodi­e
    Äldre 8 Mar 22:23
    #5

    Hej hopp!

    *bara bokmärkesinlägg*

  • Hallon­ärtan
    Äldre 8 Mar 23:01
    #6

    Nu kom jag in! det ville sig inte först...

    Vi taimade vår hotell natt kanon! Nu har prinsen krupp....

  • Ahrodi­e
    Äldre 9 Mar 07:25
    #7

    Underbart hallon! . Krupp är något vi faktiskt inte haft här.. inte på någon av barnen . Annars har vi haft det mesta .

    Nu ska jag erkänna en sak..

    Jag fick min webserver att fungera och la upp min hemsida och allt.. Den går på Linux Ubuntu, något jag aldrig hållit på med så det har varit en hel del snickrande . MEN! Så fick jag den strålande idén att jag ville köra på Fedora istället.. så... nu har jag börjat från början igen . Till och med mina vänner som känner mig skakar på huvudena. Mitt serverprojekt är alltså något jag jobbar på vid sidan av studierna där jag försöker lära mig själv Linux, serveradministrering, webserverers och allt som hör till att bygga och administrera ett webhotell . Det är skoj att vara "bred" . Jag behärskar i olika mått allt från att köpa datordelar och snickra ihop en dator -> konfigurera den som server eller destop, Linux eller Windows, -> Databaskonstruktion för server -> xml backend -> html för visning av det som står i databasen = hela kedjan .

    Jaja, nu ska galningen här iväg till skolan.. ännu en tuff vecka..

  • Hallon­ärtan
    Äldre 9 Mar 08:38
    #8

    Ahrodie:och på svenska??!!

    Idag har vi en "pyjamasdag". Lilleman är inte direkt sjuk, men lite hostig...och jag är lite ruggig...
    Inte sjuk men...ruggig... Stumpan har ätit och ätit i natt så jag är inte jätte pigg heller.
    Och ute regnar det....
    Så idag kommer vi tre att gå runt i pyjamas hela dagen!
    Det är lyxen av att vara "barnledig"....
    En "inte göra ett skit" dag!

  • Äldre 9 Mar 11:13
    #9

    Usch, vad trist med magsjuka till födelsedagskalas igen, Tovsippan ! Hoppas ni föräldrar klarar er i alla fall.

    ronnbat: jag har enskild firma, som väl är det enklaste om man inte har så stor verksamhet. AB kräver aktiekapital på 100.000 kr (eller har det sänkts?), revisor och styrelse. Jag sköter allt själv. Man kan ju lämna bort bokföring och deklaration, men eftersom man fortfarande är personligt ansvarig har jag tyckt att det varit bättre att lära mig det själv istället. Och nu när jag kan det ser jag ingen anledning att lämna bort det.

    Fördelar och nackdelar, ja vad vill du veta? Är det just med enskild firma eller att köra eget överhuvudtaget? Kortfattat kan jag säga att är jobbigt att ha så osäker ekonomi och att vara tvungen att sälja sig, men fördelarna är så stora att jag har svårt att se mig som anställd igen. Men det underlättar om man är gift med någon som har en stadig och bra inkomst... samtidigt som det så kallade livspusslet underlättas av att en av oss inte är anställd.

  • Hallon­ärtan
    Äldre 10 Mar 07:37
    #10

    Hur mås det i stugorna? Här hostas och snoras det. Prinsen är febrig och allmänt sänkt. Men, idag är det ju snöstorm så jag är rätt nöjd med att inte behöva gå ut idag heller!
    Lillfisan fick äta banan igår, vilket togs emot med förtjusning och hon fick inte ont i magen!
    så nu kör vi på med lite sånt. Hon strular ju på nätterna och äter och äter, så det måste till lite grövre...men det går så långsamt för hon är jätte känslig med sin lilla mage.
    Det var inte prinsen, vi moffade in, han åt och sov! *drömmer*

    Jädrars vad det snöar! Jag som så gärna vill ha vår.......*suck*

Svar på tråden "Ronnbat, du kommer ju alltid på så bra rubriker."