Gremlin666 skrev 2009-03-20 15:46:38 följande:
citat
TS//om och om igen läser man grymma, hämska, vidriga trådar om styv (vill inte kalla dem bonus) föräldrar som mer elle rmindre hatar sin partners barn.//"om och om igen" betyder två trådar inom loppet av några dagar...?Du känner inte själv att du skrev
TS i affekt och att du har en hel del underliggande aggression kvar som du inte kan behärska men vill klandra andra istället för att begränsa dina känslor till dig själv och det självupplevda?Bra att du går hos en psykolog så du kan få bukt med dina inre negativt laddade känslor.Hade varit intressant om du kunde länka dessa två trådar så vi kan ta del av dessa, kanske får oss att se det mer från ditt håll?
de två trådarna var de två som föranledde tråden, ja, men de är inte de enda trådar jag har läst, nej.
mina eventuella "underliggande aggressioner" har inget att göra med min syn på människor som säger elaka saker om andra människor. det är den uppfostran jag ahr fått som gör att jag inte kan tollerera att man sjunker till sandlådenivå och kallar andra människor för tex ungjävlar. Jag ahr medgett att ts skrevs just efter att jag läst de två åvan nämnda trådarna och då får man ju tolka det som man vill om jag var arg eller inte, men jag kan lova att jag absolut inte har svarat på några av inläggen i tråden på ett argtsätt, eller i affekt som du uttryckte det om ts.
även om jag var arg då jag skrev tråden så är detta åsikter jag stårför.
och som jag förstår det så är det uteslutande?! bonusföräldrar som försvarar bonusföräldrarna i denna tråd, dvs ni har också era bakrunder och era åsikter pga eran livssituation. du ahr ju inte mer rätt än mig att ha åsikter om saken bara för att du har andra erfarenheter i frågan? bara för att du är bonusförälder och jag är bonusbarn och har en bonuspappa till min son. Vi har olika utgångsläge i diskutionen.
och jag kan lova att även om jag går i samtal pga min bakgrund och pratar om min styvmamma så kommer jag aldrig att ändra mina grundverderingar som säger att man inte skall kalla andra för elaka saker, oavsett anledning.
jag klandrar häller ingen oskylldig, är man inte skylldig så behöver man inte taåtsig.. du kan skriva hur många trådar du vill om tex hur själviskt det är att inte amma och jag ska inte argumentera mot dig i någon av dem trotts att jag inet ammat mina barn, tex. jag ahr inget att gömma. och varför skall jag begränsa mina kännslor till mig själv då det uppenbarligen är helt ok att väntilera på nätet?!