Inlägg från: EmmaElsa |Visa alla inlägg
  • EmmaElsa

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Godmorgon!

Sth67: Bra initiativ! Att starta tråden igen! Jag tror inte att någon annan gjort det... Hur är det med dig idag?

Turbo: Härligt! Vilket bra resultat! Måste kännas kanon! Jag håller tummarna tills de blir vita!! När har du testdag nu då?
    Hur är det nu? Har du fått ägg med sämre kvalitet innan och bra denna gången? Finns det någon orsak det det? Är lite nyfiken eftersom jag bara fått ut ägg av sämre kvalitet båda mina försök.... det kanske finns en chans att det blir bättre nästa gång??

Kram till er alla!

• EmmaElsa

Hej tjejer!

Får stanna lite längre här... fick min mens idag (med besked). Satte ju in ett embryo av sämre kvalitet så jag "visste" väl att det inte skulle fungera... men jag blev SUPER ledsen i alla fall! Det är konstigt att man hoppas vad som än händer!! Har inte testdag förrän på fredag, men jag väntar väl med att ringa CVL tills dess? Vi köpte ett 3-pack den här gången (som tur var). Känner mig inte glad idag!!

Kram till er alla!!

• EmmaElsa

Petra74: Hej själv! Jo, det var vårt andra IVF som nu slutade i minus. Vårt första slutade i MF i v.8. Det verkar inte som mina ägg är särskilt bra. Första gången fick vi ut 10, 5 befruktades men endast ett delade sig ok. Andra gången blev det 7 ägg, 4 delade sig men det vara bara ett som fortsatte dela sig, dålig kvalitet. Känns deppigt!! Ska ringa CVL på fredag och fråga när vi kan göra vårt nästa försök. Denna eviga väntan är värst!! Hur ser det ut för dig? Vad jag förstår är det pos just nu? Lycka till, kram.

Sth67: Tack för dina ord. Jo, ett svart hål är det allt! Ibland känns det för djupt!! Har det även struligt på jobbet vilket inte gör saker och ting enklare... Vill bara sova och önskar att det var sommar!! Kram

Missne: Välkommen till nya tråden!! Hur är det med dig? Kram

Kramiis: Stor kram och god natt! Hoppas du får sova ordentligt trots allt!

• EmmaElsa

Hej tjejer!

Tack för alla uppmuntrande ord!

Ringde CVL precis. De har bokat in oss för ett nytt försök, det känns bra. Även om jag fortfarande är ledsen över minuset känns det bra att veta!

Kram

• EmmaElsa

Jag börjar spraya om 21 dagar och beräknad ÄP v.19. Det känns bättre nu när jag vet att det är på G igen. Även om jag har en hemsk mensverk.....

kram

• EmmaElsa

Turbo: Fick ju också min mens den här gången (förra måndagen, RD 12). Veckan har varit piss och inget har känts kul eller meningsfullt. Det blev lite bättre när jag ringt CVL och bokat in nästa försök. Har du varit i kontakt med dem också? Hur kommer ni att göra? kram igen!!!

• EmmaElsa

Sth67: Vad är det egentligen för kur du går på? Örter... och... nyfiken!!

• EmmaElsa

Turbo: Okej, förstår att det känns RIKTIGT tungt!! Det märkliga är att trots att man är nere på botten vänder det efter ett tag och man orkar sakta ta sig upp och hoppet återkommer. Det kan ta lite tid... men det kommer. Jag har precis börjat må bättre efter vårt mf i dec... nu känns det inte bra, men okej. Vi ska göra vårt tredje IVF i maj. Hoppas inte så mkt idag, men det lär väl komma. Det jag vill säga är att du får låta dig själv må dåligt för att sedan börja må bättre!! En stor kram!!

• EmmaElsa

Turbo: Men... det är ju ett mirakel!! Det är du verkligen värd!! Jag håller tummarna för att allt går vägen!! KRAM

• EmmaElsa

Hej tjejer!

Är deppig idag! Var på ÄP igår. Allt gick bra, 10 ägg. Vad bra tänkte jag! Idag ringde de och berättade att bara två överlevt... Är jätte rädd att inget av dem ska överleva. Detta är vårt 3:e försök. De andra två gångerna har vi fått hyfsat med ägg, hälften har blivit befruktade men endast ett har varit ok. Denna gång är det bara två som blivit befruktade. Risken är väl stor för oss att inget går att använda!! Är SÅ deppig! Har åkt långt till cvl och nu sitter vi på hotellet och väntar.... Tiden går sakta, vänta, vänta och hoppas! Ledsen!!

Kram

• EmmaElsa

Det blev ET igår. Tyvärr var mina embryon inte av bästa kvalitet så de satte in båda. Det var ju samma visa vid vårt förra försök som slutade i minus. Det verkar vara vårt problem, att det inte blir några bra ägg!! Känner mig inte särskilt positiv just nu, men jag ska försöka hoppas!!!

Masse: NEJ!!! Vet tyvärr precis hur du känner det. Fick mf på ett IVF försök strax innan jul! Jag mådde super dåligt i två veckor sedan blev det sakta bättre.. Du får försöka att göra roliga saker och prata av dig med folk som försår (tex här...). Det hjälpte mig vidare... KRAM

• EmmaElsa

Tack för att ni håller tummarna tillsammans med mig.... jag SKA tänka positivt!! Det är ju iaf snart sommar!!

Kram

• EmmaElsa

Sth67: Nej, vad trist! Varför kan inte livet bara vara enkelt??? Stor kram!! Hoppas du får ett ok besked i em.

• EmmaElsa

Jaha, då gick det åt skogen för tredje gången!!! Även om jag kände det på mig pga av de "sämre" äggen så känns det TOMT!! Vet inte hur det blir nu. Vi får se om sommaren kan få mig att må bättre och få tillbaka
    hoppet.

Kram

• EmmaElsa

Tack alla för era varma ord!! Det är skönt med några som verkligen förstår hur man känner (inte som bara låtsas...).

Djurgårdsrutan: Håller tummarna HÅRT! Det är klart att det kommer att gå bra! KRAM

Turbo: De sa aldrig vilken kvalitet det var, bara att de var av "sämre" kvalitet! Jag känner på mig att det kommer gå vägen för dig!! KRAM

Kramiis: Lycka till på ditt vul!! KRAM

Sth67: Hur mår du idag? KRAM

Kela81: Jo, visst är de trevliga på cvl. Jag gillar dock Thorbjörn bästa, han får mig att känna mig trygg. Vad händer här näst för er? Hur länge ska ni vänta?

• EmmaElsa

Kela81: Vi har hunnit med tre försök hittills och haft olika läkare varje gång. Först gången hade vi en läkare vid ÄP (Tjorbjörn) och en annan vid ET (Oddvar). Vilket berodde på att det var helg vid ET (tror jag). De andra två gångerna har vi haft samma läkare vid ÄP och ET (Jan & Thorbjörn). Kanske beror det på att vi bor långt ifrån CVL och endast gör ÄP och ET där som vi haft olika varje gång? Vet inte riktigt. Lycka till!

Tror faktiskt att jag ska fråga om man får önska läkare nästa gång, någon som vet?

Kram till er alla goa tjejer!!

• EmmaElsa

Sth67: Gumman!! Vilken tomhet du måste känna och jag förstår verkligen att du känner dig bitter! Konstigt att inte CVL hjälper er vidare??? Det borde väl ligga i deras intresse att göra allt för att alla ska lyckas? Över lag tycker jag det är konstigt att man själv behöver "ha koll" på så mycket själv i hela denna hemska cirkus. Det är ju inte direkt gratis.... vi kommer att behöva ta nya lån till hösten, känns inte kul. Men vad gör man inte...
    Tänker på dig!! KRAMAR!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....