• pp08

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Turbolina: grattis till tvillingarna i magen! Har inte varit inne på er tråd på ett tag så det var inte förran nu att jag fattade att du plussade

Har själv varit på tillväxt UL förra veckan och lilltösen växer som hon ska (ligger på +0.7% av normalkurvan i beräknat vikt). Mindre än 7 veckor kvar nu.

• pp08
    sth67 skrev 2009-04-27 21:26:42 följande:
    sweetie: lycka tillmaraya , hoppas du mår bättreturbo din lyckans ost..kram på digkram kramiiis, snart spray start ihha...jag längar till jag skall få mens är på dag 17 , ca 12 dagar till sprutstart.. nedräkning
    Lycka till med sprutstart, hoppas det verkligen går bra denna gång!

KRAM
  • pp08
    Sweetiepai skrev 2009-04-28 15:56:50 följande:
    Hej på erÄP igår gick ok. Men tyvärr fick jag glamour-doktorn. Vilken dryg j-el! (Allt står i bloggen.) Tyvärr har jag fått besked att endast ett ägg blevit befruktat, precis som förra gången, så nu väntar en jobbig natt! Sth67 - Grattis till stundande sprutstart.
    Hoppas att det går bra för det lilla befruktade ägget nu i värmeskåpet. Jag håller tummarna!

Synd att äggplocket inte blev som du skulle ha önskat. Själv brukar jag alltid sova/vila en stund innan jag äter något av deras frukostbord, man mår sedan mycket bättre och blir piggare ganska fort när man får mat i sig. Att dela rum vid ÄP är ganska vanligt på CvL, man brukar få ett eget (mindre) rum vid ET. VId ÄP är det organiserat så att det blir lite "överlapp", så att man i alla fall har en stund ensam på rummet (när man ska vila/kommer tillbaka direkt efter ÄP).

Jag har haft glamour-doktorn vid behandling nr 2 och 3; och det gick väl som det gick....läkaren kan endå inte påverka resultatet på något sätt. I alla fall var han positiv inställd vid sista behandlingen och det var vi också, resultatet blev 3 fina befruktade ägg varav 1 till mig och 2 till frysen. Ägget blev ett embryo som blev ett foster som kommer att bli en riktig bebis om 6 veckor Hoppas ditt ägg får samma chanser!
  • pp08

Hej allihoppa

Hoppas att ni lyckas snart med ÄP och ET och att det nu äntligen blir er tur, ni har kämpat så länge. När man minst anar det, slår turen om och lyckas man få riktig bra ägg. Ni vet väl att vi själv var rätt så desperata inför vårt 3e och sista försök...men det gick ju bra och nu har jag bara 2.5 vecka kvar tills vi får möta vår nya familjemedlem Idag jobbade jag också min sista dag, så nu är det bara att vila och vänta.

Jag håller tummarna för alla som behöver det! Kram.

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....