Sweetiepai skrev 2009-04-28 15:56:50 följande:
Hej på erÄP igår gick ok. Men tyvärr fick jag glamour-doktorn. Vilken dryg j-el! (Allt står i bloggen.) Tyvärr har jag fått besked att endast ett ägg blevit befruktat, precis som förra gången, så nu väntar en jobbig natt! Sth67 - Grattis till stundande sprutstart.
Hoppas att det går bra för det lilla befruktade ägget nu i värmeskåpet. Jag håller tummarna!
Synd att äggplocket inte blev som du skulle ha önskat. Själv brukar jag alltid sova/vila en stund innan jag äter något av deras frukostbord, man mår sedan mycket bättre och blir piggare ganska fort när man får mat i sig. Att dela rum vid ÄP är ganska vanligt på CvL, man brukar få ett eget (mindre) rum vid ET. VId ÄP är det organiserat så att det blir lite "överlapp", så att man i alla fall har en stund ensam på rummet (när man ska vila/kommer tillbaka direkt efter ÄP).
Jag har haft glamour-doktorn vid behandling nr 2 och 3; och det gick väl som det gick....läkaren kan endå inte påverka resultatet på något sätt. I alla fall var han positiv inställd vid sista behandlingen och det var vi också, resultatet blev 3 fina befruktade ägg varav 1 till mig och 2 till frysen. Ägget blev ett embryo som blev ett foster som kommer att bli en riktig bebis om 6 veckor

Hoppas ditt ägg får samma chanser!