Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Hej på er allihopa! Var ett tag sen jag skrev i tråden nu, är redan i vecka 11+2, nu börjar jag förstå att det faktiskt finns ett litet liv som bor i mig men samtidigt overkligt!

Hinner inte ge er alla kommentarer, men det är så skön stämning här i tråden både efter lyckade ivf och misslyckanden! Dessutom en alldeles underbar kämpaglöd!! Ni är så fina allihop, kanske borde titta in och skriva oftare

• Theorese

Men vilken överraskning Turbolina!! Jätteroligt, ta nu en dag i taget så ska du se att det går bra!!

• Theorese

Sweetiepai, Thomas är bara ny på Linnékliniken, under deras Nyheter kan man läsa mer www.linne.se/nyheter/ Han var med när vi gjorde äggplocket, även fast Holte plockade, sen var det Thomas som satte tillbaka vår "Snygging" som beräknas titta ut i mitten av oktober. Du behöver inte vara orolig, han vet vad han gör och vi fick ett jättebra intryck av honom!

• Theorese

Jag blir se ledsen av att läsa om era dåliga erfarenheter. Själv har jag bara positiva erfarenheter från samtliga läkare och sjuksköterskor. Jag var livrädd när vi först sökte för utredning. Landstinget hade nekat oss pga mitt höga bmi. Hos CvL var vi välkomna att göra utredning även om de tidigt sa att någon behandling inte var aktuell förrän jag gått ner i vikt. Utredningen visade på manlig faktor och det var enormt skönt för oss att få reda på orsaken. Det gav också extra motivation att gå ner i vikt. Efter ett år hade jag bara nåt kilo kvar till bmi gränsen och vi fick köra igång. Visst ville de gärna påpeka att det vore bra om jag gick ner mer i vikt, men hela tiden på ett lättsamt sätt och med respekt. Jag hoppas verkligen att ni som känner er dåligt bemötta tar upp det för så ska det ju inte vara.

Lycka till nu allihopa som är på G med behandling, ruvar eller som jag är gravida!!

• Theorese

Turbolina- det är bra med oss är i vecka 17 (16+4) nu, RUL om drygt en vecka...spännande. Hoppas att kollen imorgon går bra!!

• Theorese

Emmaelsa, vid vårt första ivf fick vi bara ett endaste ägg befruktat och det blev jag gravid på. Det blev senare ett ma, men hoppet behöver inte vara kört!! Ge inte upp än, försök att glädja er åt de två som blivit befruktade!!

• Theorese

Jättetråkigt att läsa Masse, jag har ju själv varit samma sits och det är verkligen inget man önskar någon! Ta en dag i taget...

Emmaelsa - Du måste våga hoppas och tro, du har fått tillbaka två embryon som kan leda till det ni vill!! Jag hoppas åt dig!

Sth67- Härligt att du snart är på G igen, hoppas verkligen att din vila och akupunktur ger önskad effekt!!

Det är många som är igång just nu, jag hejjar på er allihopa!!!

• Theorese

sth67- Nu tar du och hittar din tro på att detta ska fungera!! Låt din akupunktör sticka lite nålar i dig och vid nästa kontroll ska du se att det finns fin-fina ägg!! Jag tror på dig!!

Emmaelsa- tänker på dig, förstår att det är tungt.

• Theorese

kramiiis- hoppas du får positiva besked i eftermiddag. Läser ditt inlägg från igår och ja, det finns hopp!!!

Med mig och Snyggingen är det bra, vi var på UL i förra veckan och det är en livlig krabat även om jag inte känner så mycket av de gymnastiska övningarna som pågår där inne. Nästa vecka har vi gått halvvägs, känns väldigt märkligt...

Kramar till er alla som kämpar!!!

• Theorese

kramiiis- Gumman tänker på dig!!! Det är självklart att man måste prata igenom tillsammans hur man vill och ska orka gå vidare när man fått det besked ni fått!! Massor av kramar!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....