sthtack för 67: tack för ditt svar. 24 500....är det då i svenska kronor, eller? Det är ju inte speciellt trevligt att spendera pengar i Danmark längre....tyvärr. Men i dessa sammanhang är det kanske dumt att tänka i pengar...både och iof.
Är det Svend Lindeberg du varit i kontakt med? Han är väldigt trevlig och tillmötesgående. Har både träffat och haft telefonkontakt med honom.
Nackdelen, utöver den danska kronan, är att man tvingas betala fullt pris efter äggplockning oavsett om det leder till ET eller ej. Så är det inte på CVL om jag har uppfattat det rätt. Inte heller på Triangeln (utanför Köpenhamn), en klinik jag väldigt gärna skulle vilja göra IVF på.....men deras priser passar definitivt inte vår plånbok....tyvärr. Då ett av mina försök inte lett till ET och då jag vid alla 4 försöken haft gott om ägg men bara haft 1 eller 2 som varit ok vid ET, känns det lite oroligt att välja en klinik som tar fullt betalt trots ofullbordad behandling. Annars har jag mycket stort förtroende för Svend och övrig personal.'
Det du beskriver om CVL och läkarnas otillgänglighet samt "enspårighet", påminner väldigt mycket om den klinik jag hade mina landstingsfinansierade försök på (4 st som sagt). Dock tvingade jag dem att göra assisted hatching plus att få 2 embryon tillbaka vid de 2 sista beh. De gick med på det. Har tel tid nästa vecka med Torbjörn på CVL och kommer då ha detta som krav för att välja deras klinik. Tror stenhårt på assisted hatching. Men det det AHM eller AMH (?) testet de erbjuder på CVL då? Är det inte tillförlitligt? Vad är det egentligen de mäter?
Jag ber om ursäkt för att jag kastar mig in i denna tråden med mina egoinlägg, men jag är f.n. inte så stabil att jag orkar ta in allt och allas info. Behöver för en gångs skull fokusera på mig själv. Självklart känner jag med er alla "medsystrar" och önskar er alla kraft, energi och stor lycka i denna svåra process.