Inlägg från: Spegellandet |Visa alla inlägg
  • Spegellandet

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Någon som har tips på en bra primer? Har Laura Mercier, men den håller inte tillbaka min oljighet som utlovat och STINKER verkligen.

• Spegellandet
    Fridapida skrev 2009-06-10 10:07:02 följande:
    Jag använder FACE primer nu men kommer att gå över till GLoMinerals primer, den känns underbar!
    Gogglade och såg att den var i gelform. Du tycker inte den blir klibbig att lägga? Jag upplever nämligen ofta gelbaserade produkter så. Att de bara lägger sig som en yta och inte går in i huden, liksom.
  • Spegellandet
    Fridapida skrev 2009-06-10 19:14:57 följande:
    Vilken av dem menar du? Alltså båda är i gelform men de är mycket olika. FACE primer går in mer i huden och märks inte så mkt. Jag känner att huden blir mattare och lite lenare. GloMinerals primer har jag bara känt på men känns som att den lägger sig som en len yta på huden - utan att kännas som en hinna. Vitsen är att gelen ska smälta in utan att försvinna... eh svårt att förklara. Jag kommer köpa glominerals eftersom den ger en len yta som förminkar intrycket av mina fula porer på näsan. Men båda går in i huden.
    Tänkte på Glo, men fint att du svarade för båda! Ska ta en sväng förbi FACE och kolla i dagarna. Har själv alldeles för trånga porer, vilket är ett annat helsike
  • Spegellandet
    Fridapida skrev 2009-06-12 17:01:39 följande:
    Det har jag också, men det är de runt näsan som är lite stora. Och ja, jag överdriver. Det är inte så illa, men har man en gång börjat störa sig så är det kört.
    Och så står man 2 cm från spegeln hemma utan att reflektera över att andra sällan står så nära och kollar så noga som man själv gör...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter