• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • maddie3

glömde säga att även transparenta läppar var inne på 60 talet oxå. Man la foundation på läpparna och pudrade dem oxå ;)

• cherryblossom

Lösögonfransar behövs inte här har så långa av mig själv att de slår i glasögonen haha
    Jaha det blir till att träna med kajalen då... hmm den enda "normala" färgen jag har hemma är muffin från MUS

• Tyson 77
    Tyson 77 skrev 2009-03-28 07:56:19 följande:
    Jag har alltid sminkat mig, lite till och från. Nu har det inte blivit så mycket då jag mest är hemma eller ute med hundarna... Men i förrgår blev jag sminkad av en makeup-artist och hon gav mig lite tips på vad som passar. Nu är jag jättesugen(!) på att gå en sån där kvällskurs för att lära mig mer. Som vanlig vardags-makeup och fest-makeup. Har ni några tips på bästa stället att gå till? Vad brukar det kosta? Får man produkterna som används eller måste man köpa dem själv? (Det kanske finns svar på mina frågor, i tråden, men jag orkar inte läsa igenom alla sidor...) I mitt gallari finns det några bilder på sminkningen och håret(jag var alltså hårmodell i torsdags), dock är inte läpparna gjorda än på en av bilderna och dessutom stod jag inne i badrummet...så den bilden är inte så bra... Alltså, bästa och någorlunda billiga stället i Stockholm...
    Jag puffar lite för mig själv{#lang_emotions_kiss}...
  • Fluffguf
    Tyson 77 skrev 2009-03-28 20:47:43 följande:
    Jag puffar lite för mig själv...
    Jag kanske inte är rätt person att svara, men det enda jag vet är att make up store har en kurs som kostar 500, då blir man sminkad och får sedan välja produkter för hela summan. Jag har inte testat själv ännu, men ska göra det snart Hur bra det är ska enligt de som har varit där bero på vem som sminkar en, så det är ju lite av en chansning, men gillar man MUS så kan man ju se det som en gratis kurs när man handlar för 500
  • Tyson 77
    Fluffguf skrev 2009-03-28 20:53:51 följande:
    Jag kanske inte är rätt person att svara, men det enda jag vet är att make up store har en kurs som kostar 500, då blir man sminkad och får sedan välja produkter för hela summan. Jag har inte testat själv ännu, men ska göra det snart Hur bra det är ska enligt de som har varit där bero på vem som sminkar en, så det är ju lite av en chansning, men gillar man MUS så kan man ju se det som en gratis kurs när man handlar för 500
    OK. Tack!
  • cherryblossom

Jag har varit och blivit sminkad på Make Up Store. Här är de iaf kanon, jag lärde mig så otroligt mycket och det var väl värt pengarna!

• katarina118

ja tycker oxå det är värt pengarna att gå på MUS å få en sådan där rådgivning...

ha gjort det flera gånger...

• Tyson 77
    katarina118 skrev 2009-03-29 10:48:00 följande:
    ja tycker oxå det är värt pengarna att gå på MUS å få en sådan där rådgivning... ha gjort det flera gånger...
    cherryblossom skrev 2009-03-28 21:00:52 följande:
    Jag har varit och blivit sminkad på Make Up Store. Här är de iaf kanon, jag lärde mig så otroligt mycket och det var väl värt pengarna!
    Då har jag i princip inget val{#lang_emotions_smile}. Det är MUS som gäller?!
  • katarina118

tyson 77

ja anlitade MUS till min sminkning då ja gifte mig oxå..hade ju aldrig gjort det om ja inte va nöjd med dem...

• Gnillib
    Fluffguf skrev 2009-03-28 20:53:51 följande:
    Jag har cokså gåt en sån kurs. Det var bra, ska lägga in bild i galleriet vid tillfälle.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter