• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 17:04:37 följande:
    Har man primern över hela ansiktet eller bara där man har mer att täcka?
    Hela ansiktet tycker jag.
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 21:38:16 följande:
    Hela ansiktet tycker jag.
    Blir inte sminket rätt tjock då? Om man först ska ha primer, foundation och sen puder?
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 21:41:33 följande:
    Blir inte sminket rätt tjock då? Om man först ska ha primer, foundation och sen puder?
    Primer är en tunn kräm som ska smälta in i huden.
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 21:52:35 följande:
    Primer är en tunn kräm som ska smälta in i huden.
    Aha okej Har M U S också en sån eller finns det något bra billighetsmärke? Har inget FACE här i karlstad :-P
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-04-02 22:34:37 följande:
    Aha okej Har M U S också en sån eller finns det något bra billighetsmärke? Har inget FACE här i karlstad :-P
    MUS har definitivt en primer, Lumene har väl en också. Det finns säkert andra till bra pris en inte som jag känner till på rak arm. Annars finns ju internet...
  • Odella

Nån som kan rekommendera nån bra foundation för mig som är likblek? Har lite mörkare "fläckar" i ansiktet också tex vid överläppen och vid näsan. Har även lite märken och nån finne här och där Skulle också behöva tips på concealer, puder och mascara. Har testat maxfactor innan men vill testa på något annat, den är så fet och jag blir blank jättefort. Pris; inte det dyraste men inte heller det billigaste.

En till fråga: använder bara guldögonskugga då alla andra ögonskuggor ser för starka ut i mitt ansikte. Kontrasten blir jättestor! Nån som har ett tips om vad som passar mig som rödhårig med gröna ögon?

Tacksam för alla tips

• Fridapida
    Odella skrev 2009-04-03 07:30:33 följande:
    Nån som kan rekommendera nån bra foundation för mig som är likblek? Har lite mörkare "fläckar" i ansiktet också tex vid överläppen och vid näsan. Har även lite märken och nån finne här och där Skulle också behöva tips på concealer, puder och mascara. Har testat maxfactor innan men vill testa på något annat, den är så fet och jag blir blank jättefort. Pris; inte det dyraste men inte heller det billigaste. En till fråga: använder bara guldögonskugga då alla andra ögonskuggor ser för starka ut i mitt ansikte. Kontrasten blir jättestor! Nån som har ett tips om vad som passar mig som rödhårig med gröna ögon? Tacksam för alla tips
    Jag har inte provat MACs foundation själv, men de har väldigt ljusa nyanser. Finns tyvärr enbart i Stockholm, GBG och Malmö. Men bor du i närheten så kolla in. Puder... Jag gillar IDs Mineral Veil, ett lätt löspuder men även Biotherms puder är mjukt och lätt. Concealer finns sååå många. Det beror lite på vad ditt behov är. Ska du täcka är Make up stores cover all suverän, men ska du bara ha för att ljusa upp t.ex. under ögonen gillar jag Dior Skinflash. Macara... Oj, jag älskar MaxFactors masterpiece men upplever att den fäller. Annars är det en bra budgetmascara.

Guldiga skuggor är jättefint tycker jag också. Prova lila skuggor, det är fint till gröna ögon.
  • Tyson 77
    Odella skrev 2009-04-03 07:30:33 följande:
    Nån som kan rekommendera nån bra foundation för mig som är likblek? Har lite mörkare "fläckar" i ansiktet också tex vid överläppen och vid näsan. Har även lite märken och nån finne här och där Skulle också behöva tips på concealer, puder och mascara. Har testat maxfactor innan men vill testa på något annat, den är så fet och jag blir blank jättefort. Pris; inte det dyraste men inte heller det billigaste. En till fråga: använder bara guldögonskugga då alla andra ögonskuggor ser för starka ut i mitt ansikte. Kontrasten blir jättestor! Nån som har ett tips om vad som passar mig som rödhårig med gröna ögon? Tacksam för alla tips
    Det finns ju ljusa guld/gröna färger som skimmrar. Det kan nog se snyggt ut till ditt röda hår{#lang_emotions_smile}!
    Eller ljuslila färger som Fridapida skrev.
    Jag är också väldigt blek i hyn, har blå/gröna ögon och mörkt hår med mycket rött i. Jag använder mest olika nyanser av lila för tillfället. Testade gröna färger en dag och det var också skitsnyggt!
    Det är bara att leka med färgerna!
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Lúthien Inglorion

Odella- Jag har rött hår och vit porslinshy, dock med ytliga blodkärl. Har alltid haft svårt att hitta tillräckligt ljusa foundations och puder. Förut använde jag MUS ljusaste foundation och puder och de var jättebra. Nu har jag från Everyday minerals och de har perfekta nyanser för mig som är så ljus.
    Gällande ögonskugga så använder jag alla färger. Som ljus och rödhårig så är det snyggt med rosa, blått, lila, brunt, guld, brons....ja alla färger egentligen.

Som primer använder jag smashbox.

Dum spiro, spero
  • Kajsan
    Lúthien Inglorion skrev 2009-04-03 09:34:13 följande:
    Odella- Jag har rött hår och vit porslinshy, dock med ytliga blodkärl. Har alltid haft svårt att hitta tillräckligt ljusa foundations och puder. Förut använde jag MUS ljusaste foundation och puder och de var jättebra. Nu har jag från Everyday minerals och de har perfekta nyanser för mig som är så ljus. Gällande ögonskugga så använder jag alla färger. Som ljus och rödhårig så är det snyggt med rosa, blått, lila, brunt, guld, brons....ja alla färger egentligen. Som primer använder jag smashbox.
    Precis vad jag skulle skriva Everyday minerals har de första foundationen som passar mig som är superblek, jag hade en från Dior tidigare som också funkade, men jag gillar ju mineral...
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter