• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Lúthien Inglorion
    Kajsan skrev 2009-04-03 09:35:52 följande:
    Precis vad jag skulle skriva Everyday minerals har de första foundationen som passar mig som är superblek, jag hade en från Dior tidigare som också funkade, men jag gillar ju mineral...
    Ja, de har verkligen bra nyanser för ljusa. annars kan det vara riktigt svårt att hitta.

Beställde flytande foundations från youngblood, den ljusaste nyansen och den är för mörk på mig så den måste jag försöka sälja. Trist då den var jättebra tycker jag.
    Dum spiro, spero
  • mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-02 19:43:11 följande:
    mjuik: Jag har båda varianterna och bägge går det åt helskotta med
    Är det så illa alltså? =)
  • Liten Karin

Lite frågor:

Är Everyday och ID samma märke?

Jag har ID's mineral foundation nu men den börjar ta slut (har ju räckt i en evighet, el iaf två år). Jag tycker den är jättebra men har lite problem med att den framhäver minsta lilla rynka (fast jag bestämt förnekar att jag har dem). Så vilken ska jag välja istället?

• LMK

Liten Karin skrev 2009-04-03 12:53:40 följande:

Lite frågor:Är Everyday och ID samma märke?Jag har ID's mineral foundation nu men den börjar ta slut (har ju räckt i en evighet, el iaf två år). Jag tycker den är jättebra men har lite problem med att den framhäver minsta lilla rynka (fast jag bestämt förnekar att jag har dem). Så vilken ska jag välja istället?
    Det är inte samma märke.
    EM går enbart att köpa över nätet & i deras webbshop, USA baserat företag.
    Jag kan hålla med om att man lätt ser torr ut. Jag behöver oftast mer fuktkräm i ansiktet för att motverka det. Du kan oxå prova med en primer under som jämnar ut fina linjer & porer. Jag själv är sugen på att införskaffa en för att prova skillnaden.
  • trebarsmamma

åå vad jag önskar att jag också kunde sminka mig och bli fin, men jag är så dålig på att komma på vad det är man ska köpa för att bli fin, jag gillar också lite färger, och jag har lite finnar, mår så dåligt över finnarna, men snart är det sommar och man kan gå utan en massa kladd i ansiktet, men ögonskuggor och rouge är ju snyggt,

vart köper ni ifrån och det ska inte vara så dyrt,

• cherryblossom

mjuik: Ja jag har försökt lite med violet storm (lila penna från MUS) som jag köpte i samband med att jag blev sminkad i lila där och det går hyfsat men jag fattar inte hur strecken kan bli så förbaskat tjocka och så har jag svårt att följa fransraden

• mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-03 14:57:30 följande:
    mjuik: Ja jag har försökt lite med violet storm (lila penna från MUS) som jag köpte i samband med att jag blev sminkad i lila där och det går hyfsat men jag fattar inte hur strecken kan bli så förbaskat tjocka och så har jag svårt att följa fransraden
    Jag tycker det är skitsvårt med penna, halva ögonlocket blir målat. Köpte en sån här och tyckte det blev betydligt lättare.
    Nu ser det svinbra ut om jag får säga det själv.

www.maybelline.co.uk/PRODUCTS/Eyes/LINER/Line_Definer.aspx
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter