• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-04-07 23:46:44 följande:

Ja ett apotek finns här ju i alla fall! Ska åka till Helsingborg om ett par veckor...tror MUS finns där annars. Kanske lite dyrare än visine...
    Ja, det stämmer och jag skulle välja Visine.
  • Lúthien Inglorion

Tycker hur som att min ansiktsprimer funkar bra för ögonen också så jag köper nog inte en för ögonen också. Sen brukar jag ta min pressade mineralconcealer och har över ögonlocken, då blir det ännu bättre

Dum spiro, spero
  • Fridapida

Lúthien Inglorion skrev 2009-04-08 08:59:03 följande:

Tycker hur som att min ansiktsprimer funkar bra för ögonen också så jag köper nog inte en för ögonen också. Sen brukar jag ta min pressade mineralconcealer och har över ögonlocken, då blir det ännu bättre
    Ansiktsprimern fungerar som underlag, den ger en jämn yta. Naturligtvis ger den en bra grund att lägga mejk på. Precis som foundation+puder gör. Skillnaden är att en eyeprimer ger ytterliggare fäste. En eyeprimer ögar intensiteten och hållbarheten. Sedan har man helt olika behov och smak.

Naturligtvis ska man inte köpa bara för att produkter finns. Det finns outtömligt med produkter. Trivs man med något och är nöjd med det, varför skulle man byta då?
  • Lúthien Inglorion
    Fridapida skrev 2009-04-08 09:05:29 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-04-08 08:59:03 följande: Ansiktsprimern fungerar som underlag, den ger en jämn yta. Naturligtvis ger den en bra grund att lägga mejk på. Precis som foundation+puder gör. Skillnaden är att en eyeprimer ger ytterliggare fäste. En eyeprimer ögar intensiteten och hållbarheten. Sedan har man helt olika behov och smak. Naturligtvis ska man inte köpa bara för att produkter finns. Det finns outtömligt med produkter. Trivs man med något och är nöjd med det, varför skulle man byta då?
    Jo, jag hajjar Visst skulle jag vilja köpa som med allt annat Men jag väntar i allafall och jag tycker det funkar bra som det är just nu i allafall. Det blir ju en hel drös med produkter som ska kletas på annars
    Dum spiro, spero
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-04-07 23:24:00 följande:

Tack så mycket! Precis det svar jag behövde! Ska genast kolla in madminerals. Mus finns ju inte här där jag bor men visine borde ju gå att få tag i.
    det är ju så klart madminerals.com, inget annat. sorry
  • Fridapida
    Fridapida skrev 2009-04-08 09:11:45 följande:
    Lines underbarn skrev 2009-04-07 23:24:00 följande:
    det är ju så klart madminerals.com, inget annat. sorry
    Nu är jag förvirrad... jag menar madminerals.org! Haha, det var ett tag sedan jag var inne där.
  • LMK

Fridapida - haffar dig nu när du är inloggad!
    Vad heter ditt favvogloss från Dior, alltså vilken sort? Skall till Arlanda ikväll inför min resa & tänkte shoppa lite TaxFree!

• Fridapida
    LMK skrev 2009-04-08 09:44:36 följande:
    Fridapida - haffar dig nu när du är inloggad! Vad heter ditt favvogloss från Dior, alltså vilken sort? Skall till Arlanda ikväll inför min resa & tänkte shoppa lite TaxFree!
    Det är Dior addict Ultra gloss reflect. Min nyans heter 247, men oj vad många fina det finns. Ha en trevlig resa och hoppas att du hittar ngt fint gloss.
  • trollsanna

Angående Primer så tycker jag FACE primer för ansiktet är jättebra. Sedan brukar jag faktiskt ha min concealer i ljust ljust lila på ögonlocket. Tycker det fungerar kanonbra. Fast idag har jag testat Lumenes ögon primer. Får se efter dagens slut vad jag tycker. Känns som att jag föredrar min concealer i alla fall. Fast jag har även en ögonkräm under.

Gårdagens och dagens sminkning finns på bloggen:
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• MrsK
    Hallontrollet skrev 2009-04-07 21:17:25 följande:
    Hittade denna nyhet:www.incoco.se/hurfungerardet.phpUndra om det verkligen sitter bra?
    De undrar jag också.
    Hade tänkt testa, men hittar dock ingen som har den franska manikyr sorten.

Måste även fråga.
    Vart hittar man märken som MAC och MUS?
    Jag hittade för ett tag sedan en kanon sida, då jag letade på youtube efter videos hur man lägger eyeliner och då hittade jag Makeup Geek.
    Där är juh juh mycket om märken som jag inte har en susning om vad de är för märke. Mycket insperation och tips fick man där.

En fråga till.
    Vart hittar man borstar/penslar som är bra, men inte så fasligt dyra?
    jag skulle behöva några nya och på Mist Stockholm i Örebro låg borstarna/penslarna på 140kr styck och de var lite för dyrt för mig. Tidigare har jag köpt ett märke som heter FOB, men jag hittade inte de märket när jag var runt på HM och alla dom där...
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter