• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Anna83 m Juline och Vincent

Hmm,jag har stora problem med att hitta en bra underlagskräm....Jag vill ha en som e täckande men som ändå inte ser fejk ut....Finns det?Kan ni ge mig nått tips?Gärna en som sitter bra.Jag dansar och blir svettig.Så efter 20 min så känns det som om allt smink försvunnit....Inge skoj.....Vad ska man använda nu till sommaren?Ge mig tips på smink överhuvudtaget....Ögonskuggor(älskar dem lösa glittriga) ja allt:)

• MammasÄlsklingar

Tjoo.. va ett tagsen jag skrev här.
    Såg att ni snacka om primer förut.. jag använder M U S primer till ansiktet o ögon skit bra tycker jag den e ialf.
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-04-09 12:25:24 följande:

Hmm,jag har stora problem med att hitta en bra underlagskräm....Jag vill ha en som e täckande men som ändå inte ser fejk ut....Finns det?Kan ni ge mig nått tips?Gärna en som sitter bra.Jag dansar och blir svettig.Så efter 20 min så känns det som om allt smink försvunnit....Inge skoj.....Vad ska man använda nu till sommaren?Ge mig tips på smink överhuvudtaget....Ögonskuggor(älskar dem lösa glittriga) ja allt:)
    Jag tycker Make Up Store har jätte bra smink.
    Bra foundation sen bra puder o det blir aldrig fläckigt ett förstörd av svett sån stoor skillnad tycker jag mot för tex maxfactor osv
  • maddie3

Hej tjejer
    Idag har jag sminkat mig med några av mina nya skuggor från MUS.
    Jag använde hightec lighter som primer, sen lade jag Vanilla som basskugga. Tog sugar pink över locket och i globlinjen velvet. Under ögonbrynet Vanilla.
    Sugar pink som rouge oxå. Blev verkligen nöjd med resultatet. Tyvärr inget foto då jag inte är plusmedlem här längre.

Tycker ni ska kolla in de färgerna om ni har tillgång till Mus butik.

Vill önska er alla en glad och fin påsk.

• Tyson 77
    Fridapida skrev 2009-04-09 07:40:08 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-09 07:10:04 följande: Men ar du att du vill köpa dyra produkter till bra pris eller en sida som även säljer budgetprodukter. parfym.se donnabeauty.se eleven.se Nu kommer jag inte på mer. Det finns många utländska sajter, men nu när kronan är så låg vet jag inte om de blir så billiga längre.
    Jag menar i princip allt...(?)
    Tack för tipsen!
    Mina djur är mitt allt!!!
  • cherryblossom

Nu är det dags för mig att ställa fråga igen
    Jag är en "60talsbrud", dvs jag klär mig efter den tidens mode. Och som vanligt så har jag problem med sminket. Det är jag som tidigare i tråden gnällt om att jag inte kan lägga eyeliner/penna. Satt vaken halva natten och glodde på tutorials på youtube och hittade en kanon som tom jag lyckas få till. Vitt på hela ögonlocket, svart penna (har hittat en mjuk från isadora) i globlinjen och utåt så att det blir det där klassiska kattögon, ja ni förstår. Sen låter jag pennan rama in ögat, blir alltså en hel del svart. Har sett många bilder på just den sminkningen och den verkar funka
    ville bara höra med er experter om jag kan "komma undan" med den varianten (som sagt eyeliner projektet är nerlagt )

• Lúthien Inglorion

Jag har ju smashbox primer så jag rekomenderar den, fast jag har ju inte provat nån annan heller

Dum spiro, spero
  • samsara

Hej hej!

Jag har alltid kört på vanliga enkla makeuper men nu vill jag verkligen få till en riktigt snygg sotad ögonmake. Har testat ikväll ,men jag ser mest misshandlad ut

Finns här någon som kan ge mig lite enkla tips?

Älskade barn, Engla 26/7-06 och Linux 10/6-08
  • kejsarinnan

Har beställt Jane Iredale mineralpuder, ngn som testat detta? Beställde Avanya i nyans light först men det var en aning orange så det passar nog bättre när man inte är likblek. Någon som gjort vad de tipsar om på eleven, nämligen att blanda mineralfoundation m sin dagcreme för att få en flytande variant? Svårt annars att beställa flytande foundation och få rätt nyans.

• Hallontrollet

Skickade in sambon på Kicks idag :)
    där fick han fjäska till sig två prover på Lancome La Base Pro och ett på Smashbox photo finish.
    Imorgon skall jag testa Smashbox :)

• Toddes mamma

Är det någon som har testat den nya mascaran från Japan, FiberWig?
    Är den bra?

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter