• GUldfi­sk78
    Äldre 15 Mar 20:37
    4227 visningar
    10 svar
    10
    4227

    Bisolvon

    Hej!

    ni som har provar bisolvon, hur många tabbletter om dagen tog ni då?
    och hur länget åt ni ?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bisolvon
  • Äldre 15 Mar 20:59
    #1

    Du vet väl att det är en myt och inte funkar ö.h.t?

  • Äldre 17 Mar 18:43
    #2

    är inte bisolvon hostmedicin???

  • Äldre 9 Apr 19:26
    #3

    Vad skulle det hjälpa mot?? Öka antalet spermier eller??

  • Citron­meliss
    Äldre 9 Apr 19:30
    #4

    Skippa Bisolvon, det tycks vara en seglivad myt. Pust.

    Däremot tror jag att mannens små simmare mår bra av att karln äter zinktabbletter.... Detta sedan en kompis i IVF-svängen blev gravid ett halvår efter att sambon zinkladdat med extra hög dos.

  • Äldre 13 May 16:42
    #5

    Det borde väl funka om tjejen är "felfri" och killens soldater simmar lite långsamt?? Bisolovon ska väl göra så att slemhinnorna blir tunnare?? Då blir det ju lättare för dem att simma dit de ska utan att dö på vägen??
    Jag är lite sugen på att testa detta om denna månadens ägg inte blir befruktade.....

  • Cakan5
    Äldre 13 Apr 20:18
    #6

    Inför vårt första IVF fick min man utskrivet slemlösande hostmedicin typ Bisolvon av den urologen som han var hos. Hans spermier hade svårt att komma fram.
    Hans spermaprov förbättrades avsevärt efter en kur på 2-3 veckor och vi fick en son på det försöket. Så jag tror inte att det bara är en myt. Inte för oss iaf.

  • Cakan5
    Äldre 13 Apr 20:19
    #7

    Glömde skriva att han tog en ganska stark dos och så slapp han vara förskyld några veckor på köpet. : )

  • aneleh­001
    Äldre 15 Apr 09:34
    #8

    Hur mycket zink ska man ta, min man tar 1 tabl om dagen. är det för lite?

  • Äldre 2 May 17:38
    #9

    Zink i kombination med folsyra ska enligt en holländsk studie öka spermaantalet.

    Min man äter 60 mg zink samt 800 µg folsyra per dag sedan i höstas, teststudien pågick i ett halvår så vi hoppas på resultat snart.

  • Äldre 5 Aug 17:18
    #10

    Cakan5 - hur stark dos slemlösande tog din man och hur såg dosen ut, alltså hur mycket var dag i dom veckorna? :)

Svar på tråden Bisolvon