• lövet2

alvedon överdos

Dosen kan vara livshotande. Om personen i fråga inte själv vill kontakta sjukvården, så bör du göra det.

It´s okey, sometimes I don´t like myself!
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-16 19:01:02 följande:
    Fan.. Hon har slängt i sig sammanlagt 30 tabletter under två dagar.. Hon svarar inte på mobilen längre.. Vad ska jag göra? Ringa polisen? kan dom hjälpa mig?Hur farligt är 30 tabl? Jag vet att det är farligt och kan ge leverskada men är det i princip säkert att hon får leverskada efter 30 tabletter?
    Ring 112 och ge dem adressen!
    It´s okey, sometimes I don´t like myself!
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-21 16:54:15 följande:
    Hej alla! Gulligt att ni bryr er! Jo, åkte in på sjukhus efter att hon intagit mer alvedon+andra tabletter. Hon verkar ha klarat levern, läkaren sa att hon duckade för en kanotkula. Nu ligger hon dock kvar på en psykatrisk avdelning vilkt jag tycker är bra!
    Fantastiskt att levern klarade sig! Hoppas hon får rätt hjälp nu på sjukhuset!
    That´s what we do - when we have to!
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-26 12:12:34 följande:
    hon har tydligen tagit 30 tabl igårkväll och inatt... Ringt polisen..Större risk att levern skadas nu pga senaste överdosen?
    Ja, tyvärr. Det var i alla fall beskedet vi fick när en vän till oss åkte in för en Alvedonöverdos ...
    No one else dies because of me!
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-26 12:35:54 följande:
    tack för era svar... Märks skadan isf på en gång?
    På proverna kan de säkert se på en gång. Annars vilka symptom som syns utåt är nog beroende på hur stor skadan är.
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-28 22:22:25 följande:
    Ja.. vad ska jag skriva.. Nu är hon på sjukhus igen, på psyk. Försent för att ge motbehandling. Enligt hon själv har hon fått i sig 54 tabketter, alltså 27 g paracetamol. Vet inte hur det går nu, inte pratat med henne.. Hon vill inte prata med mig eftersom jag fick henne till sjukhus igen.. Är det kört nu? Är leverskador att räkna med?... Tacksam för svar!!
    Jag har ingen medicinsk utbildning, utan jag svarar bara efter de uppgifter jag fått från läkare; ja, jag tror att hennes lever är skadad. Hon har redan fått i sig mer än min vän fick, och han dog ...
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-28 22:41:43 följande:
    tack för ditt svar.... Får jag fråga hur mkt han tog och hur snabbt han blev sjuk, symtom osv?.. du behöver inte svara om det är för känsligt.. beklagar att din vän dog.
    Första symptomet kom efter ca ett dygn, och det var personlighetsförändring och att han hörde röster. Efter vad jag förstått, så blir hjärnan liksom förgiftad när levern är skadad. Nästa symptom var smärtor och kräkningar. Efter det åkte han in till sjukhuset, så jag vet inte hur resten av förloppet var.
  • lövet2
    Anonym skrev 2009-03-28 22:52:38 följande:
    okej... Usch, hoppas att levern klarade sig eller att den läker.. Hur mkt hade din vän tagit?
    Första gången 12 (tror jag) tabletter + 4-5 starköl. Två dagar senare en förpackning, alltså 30 tabletter.
  • lövet2
    Anonym (förvirrad) skrev 2009-04-02 17:40:18 följande:
    oj...jag äter just nu ca 8 st alvedon på en dag på grund av infalammation i munnén...men detta står ju på förpackningen att jag kan ta......men dricker ju då inte alkohol så det kanske inte är så farligt?
    Jo, men då äter du dem utspritt över dagen. Min vän tog 12 på en gång tillsammans med några starköl. Det var tillräckligt för att ge leverskador, men den dödliga dosen tog han senare.
    Can you swim?
Svar på tråden alvedon överdos