• Anonym

Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?

Man sjukskriver sig ändå! Hälsan går före jobb och pengar. Vem tackar dig när du fullständigt kört huvet i väggen och kanske blir sjukskriven jättelång tid? Bättre vara sjukskriven nu och ha en chans att kunna jobba och studera sen igen än att göra som mig jobba trots att man egentligen är sjuk och nu vara sjukpensionär. Du klarar att vara sjukskriven ekonomiskt! Det löser sig alltid på nåt sätt. Du och din hälsa går som sagt före. Och dina barn går också före jobbet/skolan-de behöver en frisk mamma som orkar med dem och på detta sätt blir du ju kanske aldrig frisk. Sök mer hjälp,ta hand om dig,sjukskriv dig! Önskar dig allt gott-jag mår själv piss så jag vet hur det känns.

• Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-03-18 21:06:23 följande:

Pratade med fk idag som sa att man kunde få behålla sitt studiemedel om man blir sjukskriven... sen antar jag att man får sjukersättning på lönen för det man jobbar? Någon som vet vad som gäller kring det. Hur räknas sjukersättningen ut när man pluggar heltid och jobbar så pass lite som jag gör??
    Du får behålla dit studiestöd och får 80% av din lön
  • Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-03-18 22:13:33 följande:

Anonym (ledsen) skrev 2009-03-18 22:01:16 följande:
    Ok såg det nu när jag var in på deras hemsida, det var ju otroligt bra. Ibland blir man förvånad över systemet. Kanske finns hopp om att sjukskriva sig iaf då, skulle vara så underbart att få släppa alla krav och bara fokusera på att blir frisk och må bra så att man kan jobba och plugga sen.
    Det gör du helt rätt i, faktisk bättre att sakta ner "i tid" innan man kraschar helt och inte ens kommer upp ur sängen.
    Hoppas att det ordnar sig för dig!
Svar på tråden Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?