• Anonym (Anna)

Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?

Jag mår piss och har gjort det i flera år.
    Har sambo och 2 barn, studerar 100% och jobbar 36 tim/mån.

Går på vuxenpsyk hos en läkare och har en samtalskontakt.
    Har fått diagnosen ADHD samt en UNS ätstörning, depression och ångest. Lider även av tvångstankar.

Äter antideppressiva, adhd medicin, ångestdämpande och har imovane till natten.

Just nu har jag en sådan kraftig ångest dagligen, klarar knappt av att göra något, det är svårt att bara existera, tankarna på att ge upp finns där ofta men jag kämpar för mina barn.

Helst av allt skulle jag vilja bli sjukskriven och få bli bra men jag har inte råd!

vad gör man, någon som varit där?

• Svar på tråden Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?
  • EpicF
    Anonym mamma38 skrev 2025-06-21 02:43:38 följande:
    OMG, du är ung misstänker jag. Återkom när du gått igenom en skilsmässa och står själv kvar med alla utgifter för ett tidigare gemensamt boende. Oavsett inkomst så tror jag du förstär att det ör otromigt tufft både ekonomiskt och känslomässigt. Tänk om vi kvinnor kunde lyfta och hjälpa varandra istället för att stjälpa och tynga ner...
    Sälj din fjällstuga, sälj ditt hus och flytta till mindre och sälj bilen och åk kollektivt. Klarar man inte av att spara till en buffert med +80 000kr i inkomst då har man för extravaganta utgifter och man får dra ner på dessa. 

Som ensamståendemed den lönen så ska man ha en buffert. Har man inte det får man faktiskt skylla sig själv. Långt ifrån alla ensamstående kvinnor har den lönen. 
  • EpicF
    Anonym (2009) skrev 2025-06-21 03:02:30 följande:

Tråden är 16 år gammal.

Ja, tråden ja. Men inlägget som diskuteras är 11 dagar gammalt. Alltså skrivet i juni 2025. 
  • Anonym (P)

Är precis i samma sits.

Mår pyton, men kan inte sjukskriva mig. Skulle inte gå runt. 

• EpicF
    Anonym (+80k) skrev 2025-06-21 07:19:25 följande:
    Moralkärringarna tar varje chans de tar får på det här forumet. De är nämligen helt perfekta själva och mår jättebra av att spy ut sina raljerande åsikter. Gäller det en höginkomsttagare finns det ingen gräns för deras välmående om de får hacka.
    Jag är själv sk höginkomsttagare och självklart har jag en buffert att ta av vid ex en lång sjukskrivning eller andra akuta höga utgifter. Att inte ha det är oansvarigt.
  • Anonym (gulltuppen)
    Anonym mamma38 skrev 2025-06-21 02:43:38 följande:
    OMG, du är ung misstänker jag. Återkom när du gått igenom en skilsmässa och står själv kvar med alla utgifter för ett tidigare gemensamt boende. Oavsett inkomst så tror jag du förstär att det ör otromigt tufft både ekonomiskt och känslomässigt. Tänk om vi kvinnor kunde lyfta och hjälpa varandra istället för att stjälpa och tynga ner...
    Tänk om bostäder gick att sälja, och om det fanns några som jobbade med det? Drömmer

Personen som skrev har dessutom mer än en bostad och då måste man väl kunna fatta att man inte ska hålla kvar i allt när inte budgeten går ihop längre?
  • EpicF
    Anonym (+80k) skrev 2025-06-21 07:20:42 följande:
    Personen är dessvärre inte ung utan en återkommande åsiktsmaskin.
    Är man ung när man är 40+? Isåfall jag ung. Men personligen skulle jag inte kalla mig själv som ung. 
  • EpicF
    Anonym (gulltuppen) skrev 2025-06-21 11:05:57 följande:
    Tänk om bostäder gick att sälja, och om det fanns några som jobbade med det? Drömmer

Personen som skrev har dessutom mer än en bostad och då måste man väl kunna fatta att man inte ska hålla kvar i allt när inte budgeten går ihop längre?
    Personen du citerar är den personen som säger sig ha +80 0000kr i månaden och ändå anser sig vara fattig. 

En riktig skam mot de slm faktiskt är fattiga och som varje månad måste vända och vrida på varenda krona för att gå runt. 
  • Anonym (gulltuppen)
    EpicF skrev 2025-06-21 11:09:13 följande:
    Personen du citerar är den personen som säger sig ha +80 0000kr i månaden och ändå anser sig vara fattig. 

En riktig skam mot de slm faktiskt är fattiga och som varje månad måste vända och vrida på varenda krona för att gå runt. 
    Varför bråkar du med alla, inklusive de som håller med dig?
  • EpicF
    Anonym (gulltuppen) skrev 2025-06-21 12:26:17 följande:
    Varför bråkar du med alla, inklusive de som håller med dig?
    Jag har inte bråkar med någon som håller med mig? 
  • Anonym (Bullmamma)
    EpicF skrev 2025-06-21 15:29:34 följande:
    Jag har inte bråkar med någon som håller med mig? 
    Ha ha, att du aldrig ser ditt eget beteende!
Svar på tråden Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?