• Anonym (Anna)

Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?

Jag mår piss och har gjort det i flera år.
    Har sambo och 2 barn, studerar 100% och jobbar 36 tim/mån.

Går på vuxenpsyk hos en läkare och har en samtalskontakt.
    Har fått diagnosen ADHD samt en UNS ätstörning, depression och ångest. Lider även av tvångstankar.

Äter antideppressiva, adhd medicin, ångestdämpande och har imovane till natten.

Just nu har jag en sådan kraftig ångest dagligen, klarar knappt av att göra något, det är svårt att bara existera, tankarna på att ge upp finns där ofta men jag kämpar för mina barn.

Helst av allt skulle jag vilja bli sjukskriven och få bli bra men jag har inte råd!

vad gör man, någon som varit där?

• Svar på tråden Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?
  • EpicF
    Anonym (Bullmamma) skrev 2025-06-21 17:52:10 följande:
    Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?Ha ha, att du aldrig ser ditt eget beteende!
    Problem med att läsa? 
  • Anonym (Rick)
    EpicF skrev 2025-06-21 11:09:13 följande:
    Personen du citerar är den personen som säger sig ha +80 0000kr i månaden och ändå anser sig vara fattig. 

En riktig skam mot de slm faktiskt är fattiga och som varje månad måste vända och vrida på varenda krona för att gå runt. 
    Ääh! Sluta var då lättkränkt. Allt är relativt.
  • EpicF
    Anonym (Rick) skrev 2025-06-22 05:43:32 följande:
    Lättkränkt?
    Ska jag bli kränkt över att en höginkomsttagare med +80 000kr i inkomst är så osmart att denne inte förstår att man sparar till en buffert? 🤔

Kan faktiskt inte bry mig mindre 😅
  • EpicF
    Anonym (Rick) skrev 2025-06-22 05:43:32 följande:
    Jag har en buffert att ta av om det kniper. Jag har alltid sparat till en buffert, även när jag var låginkomsttagare. 
  • Anonym (Rick)
    EpicF skrev 2025-06-22 11:36:54 följande:
    Lättkränkt?
    Ska jag bli kränkt över att en höginkomsttagare med +80 000kr i inkomst är så osmart att denne inte förstår att man sparar till en buffert? 🤔

Kan faktiskt inte bry mig mindre 😅
    Man kan även vara lättkränkt å andras vägnar. 

"En riktig skam mot de slm faktiskt är fattiga och som varje månad måste vända och vrida på varenda krona för att gå runt. "
  • Anonym (Bullmamma)
    EpicF skrev 2025-06-21 18:38:03 följande:
    Problem med att läsa? 
    Det ver jag att du har men jag tycker inte det är en ursäkt för hur otrevlig du är i alla trådar.
  • EpicF
    Anonym (Bullmamma) skrev 2025-06-22 11:42:54 följande:
    Det ver jag att du har men jag tycker inte det är en ursäkt för hur otrevlig du är i alla trådar.
    Nej, jag har inga problem med att läsa och inte har jag varit otroligt heller. 
  • Anonym (Bullmamma)
    EpicF skrev 2025-06-22 11:48:01 följande:
    Nej, jag har inga problem med att läsa och inte har jag varit otroligt heller. 
    Jag tycker dina inlägg är rätt otroliga
  • EpicF
    Anonym (Rick) skrev 2025-06-22 11:41:51 följande:
    Man kan även vara lättkränkt å andras vägnar. 

"En riktig skam mot de slm faktiskt är fattiga och som varje månad måste vända och vrida på varenda krona för att gå runt. "
    Tvivlar på att någon blir kränkt över att vara fattig. 

När Mamma38 påstår att hon är "fattig" med över 80 000 kr i inkomst så är det en skam mot de som faktisk är fattiga. 
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Bullmamma) skrev 2025-06-22 11:42:54 följande:
     Tycker inte att hon är otrevlig  men hon står för det hon tycker.
Svar på tråden Vad gör man när man mår dåligt men inte har råd med sjukskrivning?