• SuzR

    Vad är den sk 7-årskrisen i ett förhållande?

    tja..man ifrågasätter förhållandet, går in i en svacka, förhållandet går på sparlåga, man 'bestämmer' om man ska fortsätta eller inte..
    jag hade en sån efter 5,5 år dock. jag fortsatte inte

  • SuzR
    GoaMorsan skrev 2009-03-18 13:24:53 följande:
    SuzR.Menar du med andra ord att man inte tänder på varandra och undrar om man är rätt för varandra?
    precis. man ifrågasätte om personen är rätt för en och om man vill leva med personen för resten av sitt liv. men detta är bara min egen teori..finns väl inget rätt eller fel. men kände nog själv efter ett sådant långt förhållande att visst, man älskar varandra men i mitt fall kändes det mer som vänner. jag ville ha passion efter 5 år! mitt ex sa att det finns inte efter 5 år..att 'fjärilarna' i magen lägger sig. jag tror och hoppas att det inte är så.
  • SuzR
    LAV0LINA skrev 2009-03-19 10:29:13 följande:
    Nej, så är det inte! Jag har fortfarande fjärilarna kvar då jag tänker på min sambo (förutom då man är sur och ledsen på honom )
    bra!!! då finns det hopp! jag har svårt att vara så cynisk som mitt ex som var övertygad om och 'visste' att nej man är inte kär på samma sätt och han sa 'lycka till med att hitta någon som du är kär i efter 7 år tillsammans!' och jag sa 'tack'!

    vad är erat recept på lyckligt förhållande som gör att du fortfarande har fjärilarna kvar?
  • SuzR

    Morbid angel skrev 2009-03-19 10:35:53 följande:


    Det är viktigt att man inte glömmer bort varandra,att man inte ska ta varandra för givet.Kramas och ta på varandra i vardagen och skratta och ha kul ihop och att sexet fungerar
    så har vi det nu - och vi har 'bara' vart ihop i 1,5 år så det är alltså bara att fortsätta som vanligt - om ytterligare 5 år. lyckligtvis är vi båda väldigt 'touchy' och pussas och kramas väldigt mycket. och att inte ta varandra för givet ¨håller jag med om är skitviktigt
  • SuzR
    LAV0LINA skrev 2009-03-19 10:43:14 följande:
    Oj, jag har faktiskt ingen aning! Det bara är så... har aldrig kännt såhär för någon annan tidigare.Såklart man bråkar och har svackor ibland och så. Samtidigt kan jag inte föreställa mig ett liv utan honom, det skulle kännas som att förlora en kroppsdel liksom.Sen så stänger vi alltid dörren då vi går på toa (jag vet inte, jag har fått för mig att det kan vara bra att göra sånt... bara för att man är bästa vänner och käraste och hur nära som helst behöver man ju inte dela just ALLT ).Men som Morbid Angel säger, kramas och ta på varandra i vardagen och skratta tillsammans osv. Om vi är hemma hos sambons föräldrar en kväll kan vi börja småpilla på varandra (utanpå byxor osv) under en filt liksom, som när man var tonåring Haha, och han kan smygklämma på tuttarna mina på ICA osv.Småsaker som kanske gör ganska mycket ändå..
    ja ok, men det låter också som det vi gör nu. vi är fortfarande nyförälskad - som ni verkar vara! kan inte heller tänka mig att leva utan min sambo , jag har lekt med tanken för 'skoj skull' men nej, jag vill helt enkelt inte.
    stänger dörren på toa gör vi inte alltid..bara när man gör en viss sak. svackor har vi också. eller snarare små 'issues' som vi försöker lösa men de löser sig alltid och är en naturlig del av förhållandet. hur ska man annars lära känna varandra?
Svar på tråden Vad är den sk 7-årskrisen i ett förhållande?