• Äldre 27 Mar 23:39
    2473 visningar
    37 svar
    37
    2473

    Informationsgruppens 12e tråd:)

    Jag såg att det var dags att fixa ny tråd.
    Vi använder den ju ibland nuförtiden iaf :)
    Vet inte om det är nya regler så man kanske inte behöver fixa ny tråd efter 3 månader men jag orkar inte läsa mig till det så nu får det bli ny! :p

    12e tråden alltså!!!

  • Svar på tråden Informationsgruppens 12e tråd:)
  • Susi
    Äldre 29 Mar 09:59
    #1

    Tänk, 12 trådar!!

    Igår fick V följa med upp till Falun å Avd 33 där en kompis ligger med sin 5v för tidigt födda tjej som är en vecka gammal nu. Ganska facinerande att se hur stor han är nu, fixar ju så mycket själv bara han vill

    Igår var ja å D på bio "Män som hatar kvinnor", väldigt bra film!! D's bror å tjej var barnvakt för första gången med läggning å allt vad det innebär. Hade gått bra så nu vet vi ju att vi kan anlita de som barnvakt fler gånger {#lang_emotions_wink}


    ღVictors mammaღ
  • Äldre 29 Mar 10:35
    #2

    SUSI,

    Vad bra att ni har barnvakter här i byn:)
    Ja, jag hörde Victor säga på dagis att ni skulle hälsa på en liten bebis :)
    Hoppas ni snart får flytta Victor till grodan.
    ---

    Idag är jag inne på 4e dagen med mycket hemsk ryggvärk.
    Ont så jag grinar snart.
    men nu ska jag städa ur våra lägenheter. Måste göra det idag.
    Hur det nu ska gå? Har laddat med Red Bull ;)

    Städrocken på nu då!
    Kanske avliden rygg till eftermiddagen!

    I veckan blir jag delägare i en spikmatta, den borde jag kanske ha nu?

  • Äldre 29 Mar 23:42
    #3

    Bra gjort av dig leyley att du fixade ny tråd!
    Vi får allt bli lite bättre på att skriva här tycker jag, vi tappar ju bort varann!

    Jag får uppdatera mer en annan dag, känner att det är för sent nu, dax att försöka sova lite.

    Ha d så bra alla!

  • Äldre 31 Mar 19:06
    #4

    Igår gick jag till en kiropraktor som rätade ut mig lite.
    Sne i höften, kotor som satt fast i svanken och längre upp i ryggen och så fixade han till nacken. Nu hoppas jag att det blir bättre!

    På torsdag åker jag och William till Gotland över helgen. Vi åker dit med hans farmor. Vi ska hälsa på hans faster och lilla kusin Eira som fyller 1 år på fredag!
    Men vi kommer hem så sent på söndag kväll så vi stannar över till måndagen och åker hem med tåg då ist.
    Ska bli en spännande tripp :)

    Flyttarna är klara och lägenheterna är urstädade.

    Nästa träff kanske vi kan ses här :)
    Det är väl på tiden ;)

  • Summer­80
    Äldre 1 Apr 11:43
    #5

    Hej allihopa!

    Här hemma är det full fart för det mesta tycker jag:P Märks att man har lite svårt att få ihop livspusslet mellan varven med familjeliv, jobb mm, men man vänjer sig väl:P. Vi har väl iallafall äntligen börjat återfå lite kraft vad gäller renoveringen så snart ska vi ge oss på hallen. Alex kryper för fullt och reser sig upp mot saker:) Ska iväg och ta 1-årsfotografier på honom imorgon:) Sofia går på dagis och stormtrivs hon har nu börjat gå 9-14 3 dgr/vecka känns skönt att se att hon klarar lite längre dagar. Börjar föresten skola in Alex v. 18 och börjar sedan att jobba 75% 1 juni. Jo just ja har lyckats få S att göra nr 2 på toaletten och att sluta med napp:) Gick över förväntan:)

    Leyley: Men din stackare att du aldrig kan få vara frisk och kry:( Skönt att ha flyttat iallfall och det ska bli jättespännande att få se er nya lägenhet:)
    Ha en trevlig resa!

    Susi: Skönt att ha lite alternativ när man behöver barnvakt. Skulle oxå vilja se den filmen men den är ganska otäck va?

    fiie och vinga: hur är det med er och era guldklimpar?

  • Äldre 1 Apr 20:00
    #6

    Summer, gick det inte bra då att sluta med nappen? Visst var det inte så svårt?
    Okej, hoppas inskolningen går bra på dagis

    Vi får väl kolla upp en dag som passar oss alla att ses framöver då!

    Nu ska William nattas lite sent, jag ska fortsätta tvätta och stryka, sen blir det packning! Ska bli skönt med en liten minisemester!

    Ciao!

  • Susi
    Äldre 2 Apr 19:25
    #7

    Hellojs!!

    hur har ni lyckats få era 3-åringar att sluta med napp??

    Leyley: trevlig semester!!
    tycker det räcker med ont å ´sjuka hos dej nu, hoppas du får hålla dej frisk nu!!
    å vi är ju bra nyfikna på nya lägenheten!!

    vi måste ju planera in en träff snart!!!

    Summer80: Håller med om att det är alldeles för mycket att göra å för lite tid, å det är säkert ännu svårare när man har 2 barn!!
    Hoppas dagisinskolningen går bra för er!!


    ღVictors mammaღ
  • Summer­80
    Äldre 5 Apr 08:55
    #8

    Hallå!

    Susi: Vi pratade med Sofia och sa att om man ger alla sina nappar till fåglarnas bebisar så blir dem glada. Sedan så visste vi att S ville ha en cykel så då "mutade" vi henne med att ifall man var en stor tjej och slutade med napp så skulle hon få välja ut en cykel. Den första kvällen utan napp var givetvis svårast då sov hon i våran säng grät och sa att hon kände sig ensam:( Andra natten gick bättre men hon talade om att hon saknade nappen, tredje natten lite tjat om nappen. Men efter de dygnen åkte vi och hon fick en cykel och då var hon sååååå stolt. Hon har varit sjuk efter det men inte nämnt nappen en enda gång. Jo förresten första dygnen fick hon behålla vällingflaskan lite längre och tutta på den istället. Ska ni försöka med V?

  • Susi
    Äldre 6 Apr 19:16
    #9
    summer80: Vi har ju funderat länge på att han borde kanske sluta med den... men så är det ju det enda han verkligen vill ha när han ska sova så vi har väl avvaktat lite, har ju vart ganska mycket ändå runt omkring oss så det har inte funnits läge att ta bort hans trygghet. Fast det ska nog bli ett seriöst försök till sommaren!! Tror jag
    ღVictors mammaღ
  • Äldre 9 Apr 06:43
    #10

    Jag kanske sa hur vi slutade, jag sa till William att nu är han en stor pojke och att det bara är bebisar som har napp. (Sorry, jag menar ju inte att era barn med napp är det men vi sa så) Han gav ju napparna till tomten och fick ett paket tillbaka. Första natten gick väl lite sisådär men sen gick det bara bra, han frågade ju efter dom ett tag men inget mer sen. Om man orkar stå emot tjatet och ev massa gråt någon dag så går det ju bra.

    SUMMER; William fick sig en cykel häromdagen med! Han är så stolt. Vi köpte ingen förra året, den lilla cykeln 12" kändes inge bra då och nu var den för liten med tyckte vi på affären så han fick en 16" cykel och den passar bra. Han fick syn på vattenflaskan med hållare på affären och vägrade släppa den, så mannen i affären sa att William fick den och så monterade han dit den på cykeln på en gång. William säger att flaskan är tanken på cykeln.

    NÄe, nu ska vi göra oss klara här hemma för den här dagen!

Svar på tråden Informationsgruppens 12e tråd:)