• Anonym
    Äldre 1 Apr 13:23
    6098 visningar
    8 svar
    8
    6098

    Barn med man i fängelse?

    Ni som har en sambo eller dyligt i fängelse..
    Vore jätteglad om någon skulle kunna svara på en fråga..
    Jag är gravid i 4:e månaden. Min sambo fick idag sin dom. 7 mån fängelse.
    Får han komma ut för att vara med på förlossningen??

  • Svar på tråden Barn med man i fängelse?
  • Anonym
    Äldre 23 Apr 18:01
    #1

    Min sambo sitter häktad och väntar nog ett år långt fängelsestraff (är bara i vecka 10 men han kommer ju inte vara här när den lilla kommer ut)

    Jag vill också veta !

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 08:16
    #2

    Födde två barn medans min man (numer exman) satt inne. Han satt häktad när den förste föddes, och då fick han inte vara med på förlossningen. Det jag då fick göra var att föda barnet och dagen efter fick jag ett "akutbesök" på häktet så att han fick se vår son.

    Andra barnet satt han på anstalt och fick inte komma på förlossningen. Dock fick han komma till BB dagen efter, följd av fyra vakter.

    Det är ju svårt att veta exakt vilken dag man ska föda, och de måste ju planera in med extrapersonal osv. FÅR din man komma, så kommer han ju ha vakter med sig.

    Fast sedan är det ju också så att de sitter av två tredjedelar av straffet (tror jag att det är) så då kanske han hinner släppas på fri fot innan förlossningen? Har han fått ett datum för frigivning? Kanske ska nämna här att mitt ex hade en vecka kvar till frigivning när vår andra son föddes och hade ÄNDÅ med sig vakter.

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 09:10
    #4

    Anonym (+++) skrev 2009-04-24 08:19:08 följande:


    Om han fick 7 månader och du är i fjärde månaden borde han bli frisläppt lagom till förlossningen då man ju bara sitter 2/3 av straffet.
    Det brukar ta några månader från domen till inställelsedatum.
    Det är tyvärr inte sannolikt att han får vara med. För ett så kort straff kommer han med största säkerhet inte få permissioner om han inte ska avtjäna sitt straff på en öppen anstalt, och även då måste man ansöka om en permission en viss tid i förväg, så i så fall om det är planerat igångsättning/kejsarsnitt.
  • Anonym
    Äldre 24 Apr 21:01
    #7

    Låter jobbigt om han sitter inne när du ska föda.. ,har svårt att tro att han får komma ut för en förlossning.

    Har oxå sambo i fängelse vi har ett barn och väntar ett till, dock kommer han ut långt innan vi ska föda.

Svar på tråden Barn med man i fängelse?