• Det blåa huset
    Äldre 1 Apr 17:14
    1598 visningar
    25 svar
    25
    1598

    Vår fikatråd igen

    Ännu en tråd för oss damer som fick barn sommaren 2006 och blev ett litet fikagäng. Vissa har flyttat iväg, andra har bara försvunnit, men de flesta hänger kvar och träffas då och då.

    Barnen har blivit större än vad vi kanske har hängt med i, några har fått syskon och andra väntar på syskon. Hur som helst - det är vackra och välartade barn till finfina föräldrar.

    Håll liv i tråden med ett hej eller förslag till fikaträff!

    {#lang_emotions_sunny}

  • Svar på tråden Vår fikatråd igen
  • Caar
    Äldre 6 Apr 08:48
    #1

    halloj

    bra med en ny tråd.

    vi har varit i fjällen i helgen och haft det helt underbart, sol sol ochsol. Nästan för varmt för att vara ute, låter helt galet jag vet.

  • Äldre 9 Apr 23:18
    #2

    Ville bara titta in och säga GLAD PÅSK!

    Linnea har fyllt ett år idag. Om 10 minuter är det ett år sen hon tittade ut i världen. Fattar inte att ett år kan gå så fort?!

    Jaja, hoppas ni alla får en bra ledighet!

    Tack Sandra för nya tråden förresten!

  • Sannaa
    Äldre 10 Apr 07:59
    #3

    Glad Påsk på er.

    Själv har jag varit inne på SÖS 2 vändor och legat kvar pga komplikationer i magen. Dock inte bebismage utan matmage.
    Som de förhoppningsvisk kommit fram till magsår/magkatarr. Så nu knaprar jag Losec för fulla muggar.
    Fick sån smärta i ryggen av alla ställen så ambulans fick hämta då värkarna dragit igång för kroppen trodde det var dax att föda barn.
    Men allt är ok nu.
    En dag i taget.

    Kram på er.

  • Äldre 13 Apr 23:29
    #4

    Sanna: Hoppas allt är bättre med dig nu! Och att bebis i magen håller sig kvar därinne! Tänker på er!

  • Caar
    Äldre 15 Apr 07:31
    #5

    halloj

    glad påsk allihopa.
    Grattis till Linnea.

    Sanna jobbigt med magen, men skönt att det blev bättre.

    Här hemma är det feber, inte kul.

  • Sannaa
    Äldre 16 Apr 19:46
    #6

    Hallå i tråden.

    Jag knaprar Losec som en galning Känns bättre men långt ifrån bra. Har hugg i ryggen dag ut och dag in. Ohållbart och idag pratade jag med min BM om hur långt jag ska gå i graviditeten. Hon sa att inte innan v 33 plockar man ut bebis. Liiiite väl tidigt tycker jag, hade mera siktat på v 37. Så from v 36 siktar vi på.
    Ska dock på förlossningsplanering hos Spec MVC sen får vi se vart det bär av.

    Lutar åt kejsarsnitt då jag troligtvis inte är redo för en igångsättning vilket skulle skada barnet mer än vad ett snitt skulle kunna tänkas skada mig med infektioner och dylikt.

    Allt är så förvirrande och jobbigt. Njuter inte längre av att vara gravid. Vill bara att helvetet ska vara över så jag kan slippa rygghuggen.

  • Äldre 16 Apr 20:05
    #7

    Sanna: Åh vad jobbigt du har det! Vilken vecka är du i nu då? Förstår att det känns oöverstigligt tungt nu men snart är graviditeten slut och du sitter och gosar bebis istället! Kram på dig!

  • Sannaa
    Äldre 16 Apr 20:08
    #8

    Trulis: v 28.
    Läser som kejsarsnitt. Blir mer och mer skeptiskt. Så mycket som kan gå fel med mig.
    Ska jag våga riskera eller vänta ut skiten?
    Åååååh jag blir tokig.

  • Det blåa huset
    Äldre 16 Apr 21:09
    #9
    Sannaa: Vilken jobbig vardag du lever i. Jag önskar verkligen att det kan släppa lite iaf. Du vet ju att Are blev utplockad med akut snitt, det gick jättebra. Operationen och allt kring den är jag helnöjd med, resten vill jag kicka långt ut i rymden för att bli av med.
    Det är mycket som kan gå fel vid en vanlig förlossning också, bäst är att se till vad som gynnar bebis i första hand. Så ser jag på det. Fråga gärna om snittet om du vill veta något, jag svarar om jag kan.
    Vad är det som gör att du har hugg i ryggen? Det är inte så att du ska vara sängliggande för att underlätta? Kram till dig!

    Trulis: Ett väldigt sent grattis till Linnea på 1-årsdagen!

    Vågar jag efterlysa bilder på trådbarnen? {#lang_emotions_dreamer}

    Hoppas att ni alla mår gott och njuter av vårsolen! Du också Sanna, även om din kropp är i oreda.
  • Äldre 17 Apr 21:24
    #10

    Sanna: Förstår att du velar och grubblar. Skönt ändå att ha kommit till vecka 28 för det är ju en viktig gräns för barnet i magen, efter det så klarar sig ju de flesta barn väldigt bra med den neonatalvård som finns även om de skulle bestämma sig för att komma ut helt självmant. Vad gäller kejsarsnitt så var det något jag med var rädd för men det görs ju trots allt väldigt många kejsarsnitt och det går bra för både mammor och barn. Kanske allt känns lite bättre och klarare efter besöket på spec. MVC?!

Svar på tråden Vår fikatråd igen