• mee79

ni som fött i Lund!!

Jag är en Malmöbo med BF 21 maj, och har efter många om och men bestämt mig för att föda i Lund. Dels för att de e så otroligt rörigt på UMAS för tillfället, men huvudskälet är att pat. hotellet är stäng.
    Tänkte nu höra med er som fött i Lund vad man behöver ha med sig?? verkar va så olika på olika förlossningar.
    behöver man ta med sig bindor/blöjor m.m. om man går direkt till patient hotellet?
    sen tänkte jag såklart höra hur det är att föda i lund, ni som har erfarenhet kan väl berätta??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-01 21:43
    hade varit trevligt om bara dom som hade relevanta svar skriver här, inte dom som ifrågasätter varför man väljer den bästa vården när man har möjligheten att välja!
  • Svar på tråden ni som fött i Lund!!
  • WhiteAngels

Hellre Lund än Malmö.Malmö är inkompetenta som förstör mer än vad dom kan hjälpa till.Lund är måna om sina patienter

• WhiteAngels
    mee79 skrev 2009-04-03 14:30:03 följande:
    tack white angel, ungefär min poäng.
    Dom förstörde 2 förlossningar för mig ,ett snitt för en väninna till mig..samt i dag läser man att dom tappat ett nyfött barn i golvet...
  • mee79

white angels: jag läste oxå det! sjukt, dessutom har jag hört att dom har chefs OCH personal problem . vägrar helt enkelt föda där, jag sätter mig på golvet i lund och vägrar gå!

• WhiteAngels
    väduren74 skrev 2009-04-03 16:40:15 följande:
    Får man inga startpaket med blöjor mm numera på pathotellet i Lund?
    Jodå två påsar
  • Miniluvan

Jag tänker också föda i Lund för jag vill ha valmöjligheten att mannen kan få stanna med mig på patienthotellet. I Malmö kan han få stanna på avdelningen i mån av plats, vilket inte är särskilt troligt. Sen har jag många vänner som fött i Malmö de senaste månaderna och ingen är nöjd med personalen. De har varit stressade och överarbetade vilket påverkat deras humör på ett negativt sätt. Det vill jag inte vara med om. Jag är förstagångsföderska och vill gärna ha det stöd och den hjälp som de är där för att erbjuda och inte en massa surheter. Dessutom hjälper det inte när man läser i tidningen om att de tappat ett barn i golvet.

Sen är jag Lundabo i botten har alltid bott i Lund och känner mig tryck med sjukhuset där, har bott i Malmö i tre år, men räknar mig som Lundabo. Sen har vi faktiskt valmöjligheten att själva bestämma var vi vill föda så jag tycker inte att någon ska ha åsikter om det. Vi betalar alla skatt (antar jag ) vilket ger oss den rättigheten.

• Twinkle

Jag födde i Lund för drygt tre år sedan och var väldigt nöjd. Vet inte om de läste mitt förlossningsbrev innan eller om de naturligt var precis så som jag önskade mig. Hoppas verkligen att jag får plats där igen.

Förra gången var det vinter och hade inte alls tänkt på att ta med sängkläder till bebisen. (Fick någon liten sjukhusfilt men inte mer.) Så det är mitt tips! Då fick man ta med blöjor också, men det kanske har ändrats nu. Tänker nog ta med ett paket om i fall att.

Svar på tråden ni som fött i Lund!!