• Anonym

    obehagliga "drivningar" i kroppen+hettande känsla i huvudet???

    En bekant lider av djup depression och han upplever en väldigt obehaglig känsla i kroppen. Han beskriver det som att det ilar, strömmar, hettar främst i benen men det kan ibland köra hela kroppen. Han beskriver även en hettande känsla i huvudet. Kan detta ha ett samband med hans depresion.

  • Svar på tråden obehagliga "drivningar" i kroppen+hettande känsla i huvudet???
  • Anonym (pillertrillaren)

    Äter han antidepressiva? De symptom du beskriver låter som vanlia biverkningar från SSRI-preparat. Har själv stor erfarenhet av biverkningar från dessa medel.

  • Anonym

    Ja, han har ätit citalopramen(SSRI), slutade med dessa för ca 6 v sedan pga att han inte alls blev hjälpt av dem. Nu äter han voxra, zyprexa och litium. Han kommer själv inte riktigt ihåg om dessa känslor började efter att han började med. med citalopramen eller om han upplevde dem före insättningen. Är det främst SSRI som kan ge dessa biverknigar. Voxra är ju ett antidepresivt medel men inte SSRI:

  • Anonym (pillertrillaren)

    Det är all typ av psykofarmaka som kan ge dessa biverkningar. Medicinen ger även utsättningssymptom och kan ge abstinens, läs gärna mer på dessa sidor.

    www.oberoende.info/rfhlups/

    www.kilen-institutet.se/FMPro&-format=/kilen/pres.htm&-skip=5&-Find

    Hans fysiska besvär låter inte alls som om de kommer från depressionen även om läkarna (som älskar dessa piller) säkert förklarar det som symptom på depression/ångest. Besvären låter mer som kemiska. Sitter själv med dessa besvär och en rad andra sedan jag slutade med mina antidepressiva, läkarna säger bara att allt är ångestrelaterat men jag känner min egen kropp och vet hur den reagerar på ångest, detta är något annat. Läs gärna i forumet på RFHL:s hemsida och om berättelser från andra som ätit dessa preparat. Man måste vara oerhört försiktig med dessa medel, tänk på att inte trappa upp eller ut för fort osv.

Svar på tråden obehagliga "drivningar" i kroppen+hettande känsla i huvudet???