• minbeb­is76
    Äldre 5 Apr 21:34
    9433 visningar
    4 svar
    4
    9433

    Japansk körsbär "Kanzan"

    Har precis köpt två japanska körsbärsträd. På etiketten står det att de blir 3-5 meter höga men när jag kollar på nätet så står det allt från 3-5 meter till 8-12 vilket är väldigt stor skillnad.
    Någon som vet hur det funkar? Finns det fler sorter av "Kanzan" och att de då blir olika höga. FÖr visst borde man kunna lita på faktan som står på etiketten som sitter på trädet?

    Någon som vill tipsa om träden i sig eller säga bu eller bä så är jag även intresserad av sådant. Bilder är alltid kul också :)

  • Svar på tråden Japansk körsbär "Kanzan"
  • minbeb­is76
    Äldre 6 Apr 21:21
    #2

    Så skönt att höra. Vad jag fattat så är den ympad vid kronan, där finns i alla fall en massa "vax" så det borde väl vara där?
    Trädet är ju fantastiskt vackert men jag vill inte behöva såga ner det om sisådär 15 år eftersom det kommer planteras nära altanen och jag vill ju inte att det ska växa in i huset

  • minbeb­is76
    Äldre 7 Apr 20:57
    #4

    Vi köpte på plantagen för 499st. Då börjar kronan på 100-120cm. Enligt dom var det svårt att få tag på träd där kronan börjar högre än så men är man villig att betala mycket mer tror jag att det går men jag vet inte vart

    Har precis planterat dom och jag stod och vred och vände på dom för jag ville att grenarna ska vara åt ett speciellt håll. Hoppas att dom trivs.Är väldigt soligt där jag satt dom och det var "ju soligare desto mer blommor" så jag hoppas att det blir bra.

    Någon som vet hur mycket man ska vattna ett träd i början? Vill ju inte dränka dom.

Svar på tråden Japansk körsbär "Kanzan"