• Flowie82

Ni som jobbar natt! lite tips tack :-)

Imorron natt ska jag jobba natten för första gången. Jag funderar lite på hur jag ska lägga upp sömnen. Ska jag vara vaken länge ikväll/natt så jag kan sova mycket imorron på dagen??

Vad brukar ni ta med er att äta på natten?
    Nåt annat bra tips kanske?

• Svar på tråden Ni som jobbar natt! lite tips tack :-)
  • Dakota

Antingen försöker du göra så, uppe länge i kväll och sovmorgon i morgon eller så försöker du sova middag i morgon.
    Själv brukar jag misslyckas med båda grejerna. Första natten brukar iaf gå rätt bra att hålla sig vaken. Det är värre natt nr 2 om man inte lyckas sova ordentligt mellan passen.

• Ung Mamma

Min sambo jobbar natt och han brukar vara uppe länge (till ca 3-4), för att sedan ha sovmorgon till 11 ungefär. Ibland tar han en liten lur under dagen innan han ska iväg om det skulle behövas.

• Tecken

När jag jobbade natt så sov jag lite längre morgonen då jag skulle jobba natt + försökte ibland sova 1-2h på em/kvällen (fast jag brukade aldrig kunna somna, men skönt att vila iaf). "Problemet" med att vara vaken länge dagen innan, är ju om du vaknar tidigt av dig själv och sedan är för uppspelt för att somna om... Så jag skulle faktiskt inte rekommendera det.

Äta på natten? Jadu, jag brukade försöka att inte äta någonting alls, tog med mig frukt eller grönsaker (t ex morötter i stavar, gurka i medaljonger, minimajs etc). Jag vet att en del äter riktigt stora mål mat på natten, men jag ville inte göra det. Jag åt middag vid 18-19-tiden och så frulle när jag kom hem, vid åtta.

• Flowie82

Tack för alla svar.
    Jag brukar inte ha svårt för att sova, snarare tvärtom, jag har jättelät för att sova o somna om. Det känns ju som det vore lämpligast att försöka va upp länge ikväll o sen sova så mycket som möjligt imorron. Barnen är på dagis till kl 16.

Nån annan som äter nåt eller äter ni inte alls?

• Dakota

Jag äter när jag jobbar natt. Det brukar bli middag vid kl22-23 och sen fil el liknande vid kl 3-4.

• linjes

Äter lite lättare på natten frukt och fil
    Angående sovning så får du prova dig fram,det är nog lättast

Svar på tråden Ni som jobbar natt! lite tips tack :-)