Inlägg från: Lusthan |Visa alla inlägg
  • Lusthan

Varför unisex kläder?

Jag köper unisexkläder, killkläder och flickkläder till min son. Jämställdheten sitter kanske självfallet inte enbart i kläder men däremot så anser jag att det hör lite till att inte säga att rosa är bara för flickor och blått för pojkar. Min son tycker om alla färger. Mest grönt men därefter så är rosa en stor favorit. Här är det inte en färg bara för flickor.

Det är dock inte bara för jämställdheten som jag köper rosa kläder och grejer till min son. Han passar i det också sen tycker jag att de flesta pojkkläderna är trista och rätt ofta fula. Stora fula kantiga tryck. Trista färger, typ grått, mörkblått, mörkgrönt, svart och vitt. Jag vill ha in lite mer rött, rosa, orange, vanlig grön och gul kanske. Det ser man på flickavdelningen. Jättetråkigt... Och där är alla kläder fulla med glitter, volanger bland annat. Det köper jag inte heller till min son och skulle inte köpa det till en flicka om jag någonsin får en.

Det är några av mina orsaker till varför jag köper kläder av alla typer till min son.

Svar på tråden Varför unisex kläder?