• Ruggugglan

    Svagt på Clearblue- hjälp!

    Jag hade BIM den 9/4. Haft ömma och svullna bröst ett tag. Mått småilla från och till. Inte vågat hoppas för mkt eftersom vi blivit besvikna sedan oktober. Tog ett Clearblue graviditets test i förrgår. Negativt. Tog ett nu- visar ett svagt plus streck. Men inte lika tjockt. I pappret till Clearblue testet står det "Det har ingen betydelse om någon del av plustecknet är svagare eller starkare, resultatet är ändå "Gravid"."

    Någon som haft liknande och varit gravid?
    Vill inte ta ut lyckan i förskott och sedan bli besviken.

  • Svar på tråden Svagt på Clearblue- hjälp!
  • Bradbury
    elinamaria skrev 2009-04-11 18:50:17 följande:
    Förlåt ts att jag kapar tråden med en egen fråga, men clearbluetestet jag har framför mig ser EXAKT ut så som ditt Hannasan på bilden och då menar jag verkligen exakt till varje färgskiftning.. problemet är bara att inom de första 2-3 minutrarna kunde man enbart urskilja något supersvagt.. Ungefär som en svag skiftning i konturer/färg där plusstrecket ska vara, när ca 10 minuter gått kunde jag om jag verkligen koncentrerade mig se ett streck lika tjockt som det andra..men sambon fick verkligen anstränga sig för att också se det (han har lite sämre syn än mig iofs haha) Efter det fortsatte strecket att bli starkare och starkare och tjockare tills det 2h senare såg ut som ditt.. Vad ska jag tolka av det? Positivt el inte? Det första jag såg var ju så ofantligt svagt men nåt var ju där..och sen ökade det alltså i grad vartefter sen.. Och då vet jag ju att allt som kommer senare inte ska räknas med, men med tanke på att det fanns nåt litet där i början innan 10 minter gått, så kan jag ju inte låta bli att tro att det helt enkelt var mitt svaga streck som helt enkelt bara blev starkare..
    Finns det överhuvudtaget något där, även om det är suuuuupersvagt, så är det nog ganska så troligt att det är ett positivt test. Jag har testat negativt med CB flera gånger och då har det aldrig varit ens en antydan till en skugga. Att det är svagt beror ju säkert bara på att hormonnivån är låg än så länge. dagen efter att jag testade på så sätt med CB fick jag ju gravid på CB Digital!
    Jag vågar mig på ett försiktigt GRATTIS till dig med!

    Kram, Hanna
  • anirahtak

    Tack för svaret Hannasan! Det är samma sak för mig, har aldrig fått något alls som kan tydas till ett streck de gånger jag inte varit gravid så just därför känns det som att det faktiskt är på riktigt nu..men man vill ju gärna få det lite tydligare än så och jag är snart en vecka över bim så det känns jobbigt att vara en av de där som hcg ökar långsamt för eftersom det ju kan tyda på att något är fel också..meen jag tror jag också vågar mig på ett grattis till mig själv..:) Har några billiga tester från testlagret kvar så ska testa med dem framöver och köpa ett cb digital till slutet av nästa vecka kanske då hcg halten borde ha stigit..
    Kram!

  • Bradbury
    elinamaria skrev 2009-04-11 19:29:20 följande:
    Tack för svaret Hannasan! Det är samma sak för mig, har aldrig fått något alls som kan tydas till ett streck de gånger jag inte varit gravid så just därför känns det som att det faktiskt är på riktigt nu..men man vill ju gärna få det lite tydligare än så och jag är snart en vecka över bim så det känns jobbigt att vara en av de där som hcg ökar långsamt för eftersom det ju kan tyda på att något är fel också..meen jag tror jag också vågar mig på ett grattis till mig själv..:) Har några billiga tester från testlagret kvar så ska testa med dem framöver och köpa ett cb digital till slutet av nästa vecka kanske då hcg halten borde ha stigit.. Kram!
    Lycka till! Det är nog inte omöjligt att vi får finaste julklappen i år båda två! ;)
  • juna

    Spännande att se om vi är gravida och får varsin julklapp som Hannasan just sa:) Vågar inte tro det riktigt än.....

  • Ruggugglan

    Vi får följa upp och se vart detta leder till!

    Jag känner mig svullen om magen. Går på toaletten hela tiden för att kolla om mensen har kommit. Nojig.

  • anirahtak

    Mm, blir spännande det här..:) Lycka till ni andra också! :)

  • juna

    Strarkare streck på stickan idag!!!! Tror jag är gravid!!!!

  • anirahtak

    Oooh juna, grattis!!! Så starkt att du vågar tro på det? Ett sådant streck vill jag också ha så sambon och jag slipper sitta och analysera huruvida jag kanske el kanske inte är..haha.. Och med min låga hormonmängd är det ju ingen vits att ta ett digitalt för det skulle knappast visa nåt.. Minsta lilla tydliga tecken och jag tar det och ringer bm..;)

  • Fraajdaa

    Jag fick ett svagt plus idag oxå.. ringde gyn då jag fick missfall i maj och fick göra missfallsbehandlingen 2 grr för fostret ville inte komma ut. sen efter 5 juni gjorde jag den 2.a gången och fick ut fostret och moderkakan. men sen efter det har jag blött lite hit och dit och vet inte om jag haft min mens emellan. men nu har jag inte blött sen slutet av juni och idag visar det +.. gyn trodde att det var en ny graviditet så jag ska kolla på tisdag om det är nytt eller gammalt.

    *Hoppas på ny bebis*

  • fru Widenlou

    Jag är kanske något efter i diskussionen! Glad Jag är ny på sidan och vet inte vilket annat forum jag ska vända mig till. Jag har precis tagit ett CB test och fick svagt plus (likaså igår). Jag ska ha mens på en vecka men läste att det kan synas tidigt. Jag trodde igår att jag inbillade mig så jag var tvungen att fråga maken idag och han såg också plusset...kan ni hjälpa mig och säga vad ni ser?? tusen tack! Det är suuupersvagt på bilden (pyttelite tydligare i verkligeheten)


  • Wielkip

    om du är efter BIM och strecket är tunnt är det nog med all säkerhet ett spökstreck, tyvärr.
    Googla cb spökstreck så får du se. Har aldrig vågat köpa sånna för att det verkar vara så himla vanligt att få spökstreck.


  • fru Widenlou

    ok, trist men jag får testa nästa vecka då jag ska ha mens och hoppas på att den uteblir! :) Tack för snabbt svar!

  • Jessiicah

    Jag testade mig igår med clearblue, de visade också ett svagt streck.. var på mvc idag och testade mig negativft..så vad ska man tro?

  • Fraajdaa

    jag fick oxå svagt och gick till läkarn. fick negativt så dom bydde sig inte att kolla vidare på det utifall det vart missfallet. men sen böjade jag tok blöda veckan efter och då visade det starkt positivt hos läkarn.
    Efter 1 dag ytterligare började blödningarna rejält igen och jag fick åka in till sjukhuset.

    jag hade hcg mätning 25 på måndagen vid 14 tiden. Kl 15 tiden onsdag hade jag 18. men kl 18 , alltså två timmar innan jag skulle in på skrapning för mina rester som var kvar låg det på 150 vilket var skumt.

    Nu visade 3 st test negativt så nu kan vi äntligen börja om !!!

Svar på tråden Svagt på Clearblue- hjälp!