Inlägg från: Queen70 |Visa alla inlägg
  • Queen70

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Ja precis. Man ska inte påtala att det är ett skämt , för det roliga är att se hur lång tid det tar för folk att fatta ju...Schy

Snooze skrev 2009-04-11 22:34:24 följande:
    Dom sabbar ju inte, det är dom som får mej att ligga å vrida mej på glovet av asgarv Hej å välkomna hit, säger jag!
  • Queen70

En annan sida för sånt skräp..*lol*

Lii1 skrev 2009-04-11 23:17:31 följande:
    skämt? sjuk skämt i så fall. vad vinna på det? att folk undrar om du inte är rädd om barnet.. har inte läst många inlägg men ja om det är ett skämt att skirva kanske det finns en annan sida för sånt skräp i stället för att göra folk förbannad
  • Queen70

Men sluuuta beräääääättta dåååååå......

Baba Screetch skrev 2009-04-11 23:24:53 följande:

Eftersom tråden ligger i sandlådan så kan man skämta om vad som helst, det var därför jag skrev som jag gjorde i inlägg nr 2...ALLA saker som skrivs i sandlådan är oseriösa inlägg Sen är ju vissa mindre roliga än andra...
  • Queen70

*älskar detta inlägg*

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:19:32 följande:

Svar, ja, oansvaright är det.och du borde nog läsa på lite...Citat från dig:Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.En bilbarnstol är INTE till för att undvika att krockaa som du verkar tro, utan är till för att OM ni krockar så har din son större chans att överleva.Det finns inga barn i livet i dag som suttit utan stol, bälte m.m, men många barn som överlevt krockar då de haft en BILBARNSTOL att sitta i.Jag tycker att ni är fruktansvärt egoistiska, är inte sonen värd mer än några hundra?! Ni vet att man kan få hyra stol billigt?!?! Köpa begagnat m.m. Bättre med en rishög än ingen hög alls!Ni är medvetna att om ni även krockar eller stannar hastigt i låg fart medför detta livsfara för ditt barn? Och vet du vad som händer med din son om han sitter i ditt knä vid en krock? Han blir till en sörja i ditt knä!En fråga, varför skyddar du dig i bilen och har bälte då sonen inte sitter säkert, En ansvarsfull förälder brukar alltid sätta barnet i första hand, inte tvärt om!Finns en sida på nätet, riktigt hemsk! (En vän visade mig den för några år sen, minns inte vad den hette och vet inte om den finns kvar) Det finns bilder på förolyckade barn och vuxna, även en där mamman haft barnet i knät. Man ser inte att det varit ett barn, Bara en gegga. Tänkvärt!
  • Queen70

men kom igen, hur stor ÄR risken att man krockar liksom. jag kör alltid så sakta och försiktigt oh oftast i mitt område där alla känner alla. Nu när lillen blivit rätt stadig vid månaders ålder tycker han det är superkul att ligga upp i bakfönstret och titta på alla roliga bilar. Ska jag verkligen missunna honom det va? VA VA VA?

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:19:32 följande:

Svar, ja, oansvaright är det.och du borde nog läsa på lite...Citat från dig:Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.En bilbarnstol är INTE till för att undvika att krockaa som du verkar tro, utan är till för att OM ni krockar så har din son större chans att överleva.Det finns inga barn i livet i dag som suttit utan stol, bälte m.m, men många barn som överlevt krockar då de haft en BILBARNSTOL att sitta i.Jag tycker att ni är fruktansvärt egoistiska, är inte sonen värd mer än några hundra?! Ni vet att man kan få hyra stol billigt?!?! Köpa begagnat m.m. Bättre med en rishög än ingen hög alls!Ni är medvetna att om ni även krockar eller stannar hastigt i låg fart medför detta livsfara för ditt barn? Och vet du vad som händer med din son om han sitter i ditt knä vid en krock? Han blir till en sörja i ditt knä!En fråga, varför skyddar du dig i bilen och har bälte då sonen inte sitter säkert, En ansvarsfull förälder brukar alltid sätta barnet i första hand, inte tvärt om!Finns en sida på nätet, riktigt hemsk! (En vän visade mig den för några år sen, minns inte vad den hette och vet inte om den finns kvar) Det finns bilder på förolyckade barn och vuxna, även en där mamman haft barnet i knät. Man ser inte att det varit ett barn, Bara en gegga. Tänkvärt!
  • Queen70

Har nästan inte hjärta längre*fniss*

Dompans mamma är du ny på FL?

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:32:22 följande:

Nej. helt klart, låt lillkillen ligga där, kul att han gillar bilar, snart ligger han in i grillen i en...Är detta en påhittad tråd för föräldrar med sociala problem eller är ni allvarliga?...
  • Queen70

Ok jamen dåså...

Världen utecklas vettu. Bilarna är mycket säkrare i dagens läge och bilstolen uppfanns faktiskt när bilarna var mycket osäkrare, så det där lagen börjar bi förlegad anser jag. Men visst om jag körde nåt gammalt skrälle från 82 kanske jag skulle använda barnstol, men i dagens läge är det verkligen bortkastade stålar. De pengarna kan jag använda att köpa coca cola åt bebben med istället.

Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:35:24 följande:

Nej, Dompans mamma är gammal, det är familjeliv som blivit nytt...
  • Queen70

gud vad jag stavar feeel....hela tiden. Börjar bli full här tror jag (är inne på andra pavan) tur att sambon e utomlaands å bebben sover :)

• Queen70

Med det resonamanget skulle man inte få säga nåt nånsin...Erkänn att du inte fattade var tråde låg från början och nu försöker "rädda ansiktet" genom att vara snustorrsseriös.....Våga skratta lite åt dig själv istället :)

ummAmira skrev 2009-04-12 01:35:52 följande:
    Jag menar bara att folk kan ha förlorat sina barn i olyckor pga att dom inte använt stol till barnet och reflekterar man över det så blir er lilla sandlådelek inte så kul längre tycker jag..därför skrattar jag inte med er.
  • Queen70

*garvar* och vad tänkte du göra med den informationen sa du??

Dompans mamma skrev 2009-04-12 01:44:17 följande:

Bra med bloggar också, där får man både namn och ort så är lätt att spåra
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!