hjälp mig räkna
blir varslad från jobbet..tjänar ca 20500 rent i månaden...hur mycke blir de då när man börjar att stämpa...80 % av lönen ..men hur 17 räknar ja ?jag vill veta vad ja får efter skatt
blir varslad från jobbet..tjänar ca 20500 rent i månaden...hur mycke blir de då när man börjar att stämpa...80 % av lönen ..men hur 17 räknar ja ?jag vill veta vad ja får efter skatt
Om du får ut 20500 efter skatt och vill veta vad 80% av det blir, tar du 20500 gånger 0,8 asså 16400
det e ju ett maxtak från akassan..
max 680kr om dan; iaf i if metall
kankse ska tillägga att lönen är de OB på oxå...jobbar nattskift
OK,är inte med i metall
Det är ju reinfeltd som ordnat allt så bra med detta och stämpling.
vet att det är ett maxtak om 680 kr om dagen FÖRE skatt i IF Metalls A.kassa iaf.
men kolla på nätet om du tillhör nån annan A.kassa, där finns det mer info
vilket tillhör du?
max 680 på kommunal också..sen så skjunker det i olika nivåer i och med hur länge man har varit arbetslös..
Tror det är många som har maxtak på 680 kr om dan före skatt..
lite trist, för oavsett om man fått ut 50.000 efter skatt så är det inte ofta man får ut mer än max 10 .ooo i månaden,
handels
Om du får ut 20500 efter skatt och vill veta vad 80% av det blir, tar du 20500 gånger 0,8 asså 16400
kan de verkligen stämma 16400 efter skatt???
om u har tur får du ut 80 av lönen MEN jag vet att if metall har en uträkning på det.
man ska skicka med intyr från försäkringskassan med alla f-dagar man tagit ut under det senaste året, alla dagar man varit borta från jobbet(sjuk) och då slå dom ut det på ett år och då får man vad man ska ha
www.internetkassan.com/04/Index.aspx
det var max 680 kr om dagen där också såg jag nu.. kolla länk TS
då får du ut alltså max 10 000 i månaden
Ja det är MAX 10.000 i månaden för dom flestaTrist att du blev varslad förresten
spelar ingen roll vilket fack du är med i. Ingen i sverige tjänar mer än 11.100 efter skatt som arbetslös. Man räknar 80% av taket som idag är 18.700 kr brutto.
om du inte har tecknat en inkomstförsäkring som handelos har dvs. Då får du ytterligare ca 2000:- netto, kostar bara 16 spänn i månaden har jag för mig. Men du måste ha betalat inkomstförsäkrringen i ett halvår eller år.