• Biene

    Redan 1 år

    Idag kl.10 för exakt 1 år sedan fick vi vår underbara dotter i våra armar. Det var en blyg 3-årig tjej som nyfiket och lite misstänksamt studerade oss medans hon åt av druvorna som vi hade med oss på picknicken till barnhemmet. Allt började väldigt försiktigt och sakta men säkert byggdes förtroendet upp. För varje vecka som gick kunde vi se framsteg och nu när man ser tillbaka är det egentligen otroligt vad mycket de små kan lära sig och hur snabbt det kan gå.

    Det har varit ett fantastiskt år med både lyckliga, spännande och ibland även lite tuffa stunder. Att gå från noll till "typisk 3-års trots" kan vara lite tufft ibland, men ändå ingenting jag någonsin skulle vilja byta bort.

    Vi känner att vi verkligen har växt ihop rejält och det är svårt att fatta att det gått ett helt år redan, fast på samma gång känns det som om vi känt varandra hela livet. Vi ser fram emot allt spännande som vi kommer att uppleva med vår lilla fröken framöver och vi hoppas innerligt att ni som fortfarande väntar också snart ska få träffa era små änglar.

    En dikt som jag tycker passar in så bra:

    ?Today I kissed an angel.
    I knew it from the start.
    The first time my angel smiled at me;
    I gave away my heart.

    Today I kissed an angel;
    This angel child of mine
    Though not of my creation,
    My child by God's design.

    Today I kissed an angel.
    My heart is dancing wild;
    Our family, by a miracle;
    Blessed by our angel child.?

    (Författare Brenda Meece)

  • Svar på tråden Redan 1 år
  • mammamys06

    Grattis, underbart!


    Störst av allt är kärleken
  • skattsessan

    Tänk vad tiden går.
    Grattis till första året!

  • basketmia

    Grattis till ert första år tillsammans!

    Ditt inlägg fick mig att tänka på alla familjer som fått barn sedan jag började hänga här på adoptionsidorna på FL. Det bildas och utökas familjer hela tiden och det är så roligt att följa olika familjer före och efter adoptionen.

    Snart är det vår tur att utöka vår familj!

  • MammaBarnFamilj

    Grattis!

    Hur gör ni, firar ni dagen ni fick er dotter och hennes födelsedag? Bara en undran hur andra gör.....

    När jag lyssnar på -Du är allt av Sonja Aldén tänker jag på min lilla tjej. Musik förmedlar känslor och allt man inte kan säga med egna ord, jag älskar att ge musik till andra. Har även skrivit egna låtar eftersom jag spelar både piano och gitarr.

  • al72

    grattis till ett år, vad härligt. Vilken jätte fin dikt, blev lite tår ögd.

  • Ica 6

    Grattis på " 1 års dagen"

    Tiden går så fort... vi har själv varit hemma i lite mer än 6 månader
    med vår prinssesa...

  • Biene
    MammaBarnFamilj skrev 2009-04-14 19:38:33 följande:
    Grattis! Hur gör ni, firar ni dagen ni fick er dotter och hennes födelsedag? Bara en undran hur andra gör.....När jag lyssnar på -Du är allt av Sonja Aldén tänker jag på min lilla tjej. Musik förmedlar känslor och allt man inte kan säga med egna ord, jag älskar att ge musik till andra. Har även skrivit egna låtar eftersom jag spelar både piano och gitarr.
    Vi har firat lite grann. Hon fick en present och vi har ätit gott. Hennes födelsedag är i en annan månad och den firar vi som en normal födelsedag, förutom att detta samtidigt också är hennes dopdag.

    Du har rätt, musik förmedlar känslor och ibland kan man tycka att en viss text "ger mer" om den är tonsatt än om den bara läses rakt ut. Vad roligt att du kan skriva egna låtar, det är ju en kul grej. Vår dotter är jättebra på att hitta på egna låtar också, hon sitter och sjunger ut vad hon tänker på eller känner just då och gör en egen melodi. Men oftast är det ju en engångslåt, dvs den hör man en gång och sen aldrig mer för nästa gång blir det en annan låt...
Svar på tråden Redan 1 år