• söt03
    Äldre 14 Apr 18:48
    3814 visningar
    1 svar
    1
    3814

    hjälp med trotsig 5,5 åring!

    Hej!
    Jag behöver verkligen råd och tips från andra föräldrar i samma situation. Min dotter är 5,5 år och har börjat bråka så mycket med kompisarna här hemma. Hon börjar gråta och skriker och säger dumma saker så fort hon inte får som hon vill. Ibland puttas hon och nyps. Hon ska styra leken hela tiden och har svårt att låna ut sina saker. Hon är ensambarn men absolut inte bortskämd. På dagis är hon tydligen raka motsatsen i beteendet mot vad hon är hemma så där är det inga problem.
    Jag har så svårt att hantera situationerna när de andra barnen kommer och säger att hon bara bestämmer hela tiden och säger dumma saker,jag blir arg på henne och säger ifrån på skarpen,men det verkar inte hjälpa. Hon gråter bara och är jättearg och vägrar säga förlåt....snälla kan någon komma med tips på hur jag hanterar dessa jobbiga situationer? Man vill ju inte att ens dotter bråkar hela tiden,jag vill ju lära henne att vara snäll mot sina vänner,dela med sig av sina saker,att alla får vara med och leka osv.
    Snälla tips någon?????

  • Svar på tråden hjälp med trotsig 5,5 åring!
  • mammat­ill3st
    Äldre 26 May 21:06
    #1

    jag har tyvärr inga tips att komma med men denna åldern kallas lilla puberteten eller lilla tonåren! Så om hennes beteende är nytt så kan jag trösta dig med att hon är fullt normal och att vi är många som är i samma situation som dig =)

Svar på tråden hjälp med trotsig 5,5 åring!