• hodo

    När börjad edu känna dig gravid efter ägglossning?

    När började du få symtom på graviditet efter ägglossning? hur många dagar och så?

  • Svar på tråden När börjad edu känna dig gravid efter ägglossning?
  • Teskedsmamman
    Graviditet nr 1: Jag blev extra kissenödig och fick mensvärksmolande på dag 8 efter ägglossningen. Ett par dagar senare testade jag positivt, har för mig det var 4 dagar innan beräknad mens. Graviditet nr 2: Jag kände absolut ingenting, men på dag 10 efter ägglossning gick jag på toa och upptäckte en rosafärgad flytning. Den höll på i ca 1 timma och sedan inget blod alls. 3 dagar senare testade jag positivt. Graviditet nr 3: På dag nr 8 efter ägglossning blödde jag näsblod ur båda näsborrarna och det rann friskt. jag har inte blödit näsblod spontant någon gång i hela mitt liv, jag blev misstänksam och testade extremt svagt positivt, dagen efter testade jag med Clear Blue och fick ett klart och tydligt plus. Inser nu att jag skrev fel på 3:e graviditeten innan
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Kinya

    Jag kände ett molande av och till en vecka innan BIM. Men det var väldigt av och till, vissa dagar mer andra inget alls. Men ändå betydligt tidigare än mensvärken brukar komma. Den brukar kännas någon timme innan mensen kommer.

  • hodo

    För jag känner mig extra kissnödig hade ägglossning i söndags. Och haft molnande värk känner mig som innan mensen uppsvälld och så. Äter massa som jag brukar då.Min mens kommer ju inte för den 26.

  • Teskedsmamman
    hodo skrev 2009-04-15 08:24:47 följande:
    För jag känner mig extra kissnödig hade ägglossning i söndags. Och haft molnande värk känner mig som innan mensen uppsvälld och så. Äter massa som jag brukar då.Min mens kommer ju inte för den 26.
    info.teskedsmamma.se/index.php&view=article&id=49&Itemid=56

    Ägget behöver normalt 7-10 dagar på sig att ta sig från äggstocken, via äggledaren - där det eventuellt blir befruktat, till livmodern där det kan flumma runt i ett par dagar innan det "kläcks" och fäster i livmoderslemhinnan.

    Innan det här händer kan man INTE känna några som helst graviditets-symtom. Man kan heller inte känna av befruktningen av ägget som sker åtskilt från kroppen. Jag säger INTE att man kan TRO sig känna av befruktningen och symtom tidigt! Kroppen är en makalös uppfinning och skengraviditet är inte alls ovanligt. En skengraviditet som sedan "fortsätter" ut i en riktig graviditet kan ge tro på att man har känt av graviditeten jättetidigt!


    Andra människor har en aktiv medial förmåga och "känslan" av att känna av en befruktning (när ägget och spermien smälter samman i äggledaren) kan vara nog så äkta så att man verkligen kan känna det, men det är medicinskt omöjligt att kunna känna av när något så litet händer, särskilt som det händer utan någon som helst kontakt med kroppen.
    Ibland kan denna resa ske snabbare än de 7 dagarna, men knappast snabbare än 5 dagar och det är mer sällsynt, som längst kan det ske på dag 12.


    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Ninnan

    Jag har varit gravid tre gånger och fått symptom ca 7-10 dagar efter ÄL:

    1:an: Annorlunda värk i brösten, nästäppa, testade pos 5 dagar innan BIM

    2:an: Nid.blödning på dag 18, testade dag 22 då men fick neg så jag trodde det var mellanblödning. Hade sedan inga symptom alls men kände mig konstig i kroppen och testade därför igen dag 25/31 och då var det plus.

    3:an: Molvärk och ont i brösten ca 7 dagar efter ÄL. Testade svagt positivt dag 22, det fortsatte sedan vara svagt och i v. 5 fick jag missfall.

    Nu tror jag att jag är gravid igen för jag fick ont i brösten och molvärk ca 7 dagar efter ÄL...så vi får se :)

Svar på tråden När börjad edu känna dig gravid efter ägglossning?