Inlägg från: Mandarina |Visa alla inlägg
  • Mandarina

Ska gå i handledarkurs för körkort, vad innebär det?

Någon som vet vad det innebär att gå en sådan kurs?? Man måste ju numera gå en handledarkurs för att få lov att övningsköra med någon.
    Jag tänkte hjälpa en bekant som gärna vill ha körkort och har lovat att ställa upp, vi ska dit i nästa vecka.

Vad gör man då? Ska man göra nåt prov??

• Svar på tråden Ska gå i handledarkurs för körkort, vad innebär det?
  • Mandarina
    Tecken skrev 2009-04-14 22:13:31 följande:
    Det innebär att du går till trafikskolan vid ett tillfälle (brukar vara ca 3h) och så lyssnar ni på en föreläsning/genomgång som hålls av en eller flera trafikskollärare. Därefter fyller ni in pappret om att bli handledare, och trafikskolan sätter sin stämpel på det. Det skickar ni sedan in till... någonstans. På min tid var det Länsstyrelsen, men det kanske är Transportsstyrelsen nuförtiden? Jaja, trafikskolan vet var det ska skickas Och sen väntar ni på godkännande. Då ni fått det kan ni göra vägarna osäkra, din elev och du!
    Tack för svaret! Blev lite orolig att det var nåt prov som skulle göra, hehe....

Ha en trevlig kväll!
  • Mandarina

Mamma matte hustru skrev 2009-04-15 09:58:35 följande:

hahah vad fan tänker de med.. Höjdpunkten kom när de frågade maken om han ville gå en kurs i ecodriving för 1200 spänn killen som frågade lovade att han minsann skulle spara minst 0,3 liter per mil öh han visste ju inte ens hur mycket maken förbrukade per mil... Maken sa du 1200 spänn låter inte så ekonomiskt i mina öron.
    Hehe....
Svar på tråden Ska gå i handledarkurs för körkort, vad innebär det?