• LadyWillow

Vår älskade tjej är bi

Anonym (gay) skrev 2009-04-19 17:40:15 följande:

Vad skönt för din dotter (och för er!) att ni är stolta över henne!I övrigt måste jag säga att jag inte tycker att det är finare att vara stolt över ett barn som är gay än ett som är hetero, men i och med att det är lite ovanligare gör många en grej av det. Folk, inte minst gayfolk själva, måste sluta göra en affär av det hela.
    Det förekommer att homosexuella blir, fortfarande idag 2009, utkastade hemifrån när de kommer ut för sina föräldrar. I Sverige. Och ca 1/4 av alla homo och bisexuella har varit utsatta för någon typ av hot eller våld pga sin läggning. Så det är inte så konstigt att det "görs en affär" av det. Vad du nu menar med det.
  • LadyWillow

Anonym (gay) skrev 2009-04-19 18:05:45 följande:

Vi normaliserar ju det genom att acceptera vår sexuella läggning som en anledning för andra att behandla oss dåligt. Det är förjävligt att somliga folk fortfarande inte har fattat att vår sexuella läggning inte är en anledning till att behandla oss sämre, men vi kan inte ta på oss problemet.En person som inte ogillar homosexuella är inte för den saken fin, det är den som ogillar homosexuella som är idiot. Viss skillnad.
    Okej, jag missuppfattade dig i förra inlägget. Nu förstår jag vad du menar. Det borde vara en självklarhet att vara en stolt förälder till ett barn oavsett läggning, absolut. Tyvärr ser ju inte verkligheten ut så, därför blir man ju glad när föräldrar gör det egentligen självklara och stöttar sitt barn när det kliver ut ur garderoben.
Svar på tråden Vår älskade tjej är bi