• Anonym (stolt förälder)

Vår älskade tjej är bi

Vår flicka 14 år berättade igår kväll att hon är bisexuell. Hon är ihop med sin bästa kompis, en jättetrevlig tjej. Jag är så stolt att hon valde att komma ut med detta till just mig, jag fick senare berätta för hennes pappa. Jag har förstått att hon utvecklat sin läggning. Hon ser ut som en kille och är tuff och orädd, men ändå mjuk och gullig. Hon blev lättad att jag tog emot henne och förstod. Jag är orolig över andras homofobiska kommentarer, särskilt i skolan. Men hon säger att hon inte bryr sig, och jag vet att hon är stark. Ville diskutera med min man men han tycker inte det är någon stor grej, jag ville bara prata av mig så jag skriver här.
    Det är skönt att veta att hon mår bra med sin tjej, men den tjejens föräldrar är emot när hon kom på dem med att kyssas. Här är de fria iaf.
    Vår tjej har aldrig varit med nån kille, så hon är inte säker på hur hon känner sig, men är kär i sin flickvän iaf.

• Svar på tråden Vår älskade tjej är bi
  • Maxisoffan

Jag kom själv ut som 'homosexuell' inför mina föräldrar och vänner för ett par år sedan. Jag var livrädd för vad mina föräldrar skulle säga. Som tur var reagerade de som dig, och de kommer hur bra överens som helst med min fästmö.

Att ens föräldrar reagerar bra är nog ofta viktigare än att ens kompisar gör det, kompisar kan man 'finna' nya men föräldrar är alltid föräldrar. Stötta eran dotter om det behövs, hon kan komma att gå igenom en del svårigheter- men det viktiga är att ni finns där. Men egenligen, vad är det för kosntigt att ha ett barn som är kär och lycklig?! Hellre det än att hon ska leva i lögn och vara olycklig hela livet väl?! Hälsa dottern! ;)

Tack maxisoffan! Ha det bra:)

• QrazyQuties

Vilka underbara föräldrar ni är!! Ert stöd kommer att betyda så otroligt mycket för henne!!

• timoa

hann bara läsa rubriken, måste bara säga att ni verkar vara fantastiska föräldrar!!!
    som har en fantastisk dotter! härligt att ni är så öppna med varann, att hon känner sån tillit till er, och att hon verkar vara så stark i sitt beslut. kul att du berättade, trots att det inte låg ngt "problem" bakom

• vampyria2

Ja var stolt har en bonus som är bi och är väldigt stolt över henne.
    Extra stolt blev jag då det var mig hon valde att berätta det för först {#lang_emotions_sunny}  Var så tråkigt då hon trode att hennes föräldrar skulle reagera negativt, vilket jag lugnt kunde förklara för henne att de inte skulle. Både hennes pappa och mamma blev glada när hon berättade, de hade ju fattat det för lääänge sedan
    Är så skönt att samhället börjar bli lite bättre och acepterar folk med olika läggningar nu för tiden, är glad att de lever nu och inte för 50 år sedan {#lang_emotions_dreamer}

angående skolan så kommer säker en del ha åsikter om att hon är bi, men så länge grunden (familjen) finns där och stöttar så klarar de det bra ändå, tror jag {#lang_emotions_dreamer}

• drever

vad härligt med föräldrar som ni!!!! massa kramar

• gosmamman
    Thaleya skrev 2009-04-15 15:33:29 följande:
    Åh vad glad jag blev av att läsa det :) Trodde att reaktionen skulle vara det motsatta när jag läste överskriften :)
    samma här, väldigt fint av dig TS

Puss och kram till er alla som kommenterat !

• Rebecka81

Håller bara med alla andra här inne :) Otroligt modigt av henne att berätta det redan nu! Ni måste vara underbara och fantastiska föräldrar! Jag blir varm i hjärtat när jag ser att det verkligen finns föräldrar som är stolta över sina barn, oavsett läggning! Ni är nog ändå ganska ovanliga, ett stort grattis till er! Ni har lyckats som föräldrar! (sa supermorsan...haha)

• Anonym (gay)

Vad skönt för din dotter (och för er!) att ni är stolta över henne!

I övrigt måste jag säga att jag inte tycker att det är finare att vara stolt över ett barn som är gay än ett som är hetero, men i och med att det är lite ovanligare gör många en grej av det.
    Folk, inte minst gayfolk själva, måste sluta göra en affär av det hela.

Svar på tråden Vår älskade tjej är bi