Inlägg från: littlemum |Visa alla inlägg
  • littlemum

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vill gärna ha lite tips på hur jag kan förbättra min blogg. Är helt nybörjare så jag har så dålig koll på vad man kan göra. Jag gillar när det är enkelt och stilrent men vill inte att det ska bli tråkigt för den saken skull...

trasdockanmedms.blogspot.com/

• littlemum
    AtroCious skrev 2009-04-18 12:16:58 följande:
    Jag tycker din design är tråkig, samtidigt som den känns plottrig. Tyvärr. Jag tycker inte din bakgrund, jag tycker att den tar fokus från själva texten. Jag tycker du ska försöka hitta en mer neutral bakgrund, och försöka jobba fram en riktig header.
    Tack för åsikterna!
    Ja design och design kan man inte prata så mycket om... är enklaste standradmallen som jag först igår försökt ändra på. Hade helt vitt innan och det kändes lite för trist så då fick jag hjälp med att lägga till bilden i bakgrunden. Blev själv nöjd med resultatet med bilden. Men jag är ju inte direkt objektiv.. älskar grönt...
    Vad tycker du är plottrigt? och hur ska jag få bort det?
    Får se om jag kan lära mig tillräckligt för att göra en egen header... känns som om jag är mil ifrån att fixa det nu iaf!
  • littlemum
    AtroCious skrev 2009-04-18 12:24:06 följande:
    Jag tycker själva "mönstret" som bakgrundsbilden får känns plottrigt.
    Aha! Ok då är jag med! Hmmm får kanske se om jag hittar någon bättre bild... mer konstruktiv kritik är välkommet!!
  • littlemum

Tar gärna emot tips på motiv på bakgrundsbild! har svårt att komma på något som fungerar när bilden ska vara så stor...

• littlemum
    Buschiq skrev 2009-04-18 12:36:23 följande:
    Men jag gillar din bloggs bakgrund!!! Men det vet du ju redan Jag blir glad av den och jag gillar också grönt-vitt, det känns fräscht.
    Ja jag gillar den ju också! Blir ju bara rädd att jag blir lite hemmablind Men den får nog häng med ett tag till! Kul att de skrev fräscht, det är precis det ordet jag letat efter utan att själv föstå det! Jag vill att min blogg ska kännas fräsch-frisk-ja nästan lite krispig!?
    Fler tips hade varit kanon!
  • littlemum
    Laire skrev 2009-04-18 12:39:16 följande:
    Jag tycker bakgrunden kan funka om du ökar på de vita sentionerna (headern, inläggen och sidebaren)
    Det ska jag testa!
  • littlemum

Har tagit första steget mot att göra en egen header. Läskigt.... Kolla gärna hur det blev! trasdockanmedms.blogspot.com/
    Ska lämna mina åsikter på era bloggar till kvällen.

• littlemum

Vill tacka alla som tyckt till om min blogg!!

Då flera har kommentarat att min förra bakgrund var störande har jag bestämt mig för att byta, men gud så svårt det är att hitta något passande!! Har ni några tips så skulle jag bli jätteglad!

Och än en gång, tack för alla kommentarer från er här!

trasdockanmedms.blogspot.com/

• littlemum

Skönt Hemma skrev 2009-04-20 21:56:43 följande:

Jag vill gärna ha både ris och ros angående min blogg. Var helt ärliga åt båda hållen är ni snälla ;)skonthemma.blogg.se
    Gillar din blogg! Snygg, stilrent, lättläst!
  • littlemum

Puh..... Det tog tid!! Har kollat bloggarna och måste säga att alla verkligen är duktiga! Jag har försökt att lägga fokus på det som jag tycker kan bli bättre i mina ögon. Finns massa snällt att säga om alla bloggar men min tid räcker inte till Efter att ha kollat alla bloggar märker jag att det är några åsikter som återkommer. Reklam... Fritt svävande text, vill ha någon inramning... för mycket... osv.
    Fortsätt som ni gör!!

theatrocious.blogspot.com/
    Headern är lite smalare än texten, skulle vilja ha den lika bred. Lite rörigt med olika teckensnitt på texten till vänster. Gillar sättet kategorierna står på! Innehållet i inläggen är intressant.

www.rodeback.blogg.se
    Vet att någon skrivit det tidigare men jag håller med. Namnet uppe till vänster känns lite ivägen och passar inte riktigt in. Fint att bilden sticker ur headern. Har svårt för reklam i bloggar, tycker att det blir rörigt och stör.

misslaire.blogspot.com
    Fin blogg. Lugn färgskala, designen hänger ihop. Gillar etiketterna när de ligger i hög. (Får nog ta och kolla upp det på min egen blogg)

unforgettable.blogg.se
    Lite rörigt intryck av headern. Avhuggen till höger och på min dator är den även avhuggen upptill. Det svarta mellan inläggen föll mig inte riktigt i smaken. Annars fint.

thestoryinside.blogg.se
    Fin blogg. Hade gillat den mer om den inte var så mycket till vänster. Kul med kort på eran söta lille pojk, men kanske lite väl många ibland

utlandsmamman.blogg.se
    Fin. Det enda som jag inte gillar är reklamen...

www.memorian.blogg.se
    Skulle vilja ha headern lika bred som texten under. Gillar designen men tycker inte att bakgrunden riktigt passar in.

charl0ttek.blogspot.com
    Du har verkligen fått till headern bra nu! Snyggt. Skulle vilja ha lite mer utrymme mellan inlägg och texten på sidan.

www.nogg.se/jessina
    Lite för mycket för min smak. Texten som rör sig stjäl uppmärksamhet när jag läser.

workingmom.blogg.se
    Känns lite väl vitt i headern. Skulle vilja att den röda texten i slutet av inlägget var i en färg som smälter in mer.

www.lillavannen.blogspot.com
    Gillar grönt, men det skulle vara bra med något som binder ihop texten lite mer. En personligare header är alltid kul.

badhusgatan.blogg.se
    Texten svävar lite för fritt... och så skulle jag vilja ha lite större text.

beabus87.blogg.se
    Måste vara fel på mig.. än en gång lite för fritt svävande text för min del. Och så var det det där med reklam... Annars en trevlig blogg.

bambinidolce.blogg.se
    Fin ren och skarp header! Gillar den!

danitrass.blogspot.com
    Är nog lite för ny i bloggvärlden för att uppskatta tre textstaplar intill varandera. Fin header.

smillatankar.blogspot.com/
    Skulle vilja ha desigenen lite mer personlig. Har svårt för långa inlägg. Överlag en positiv känsla av din blogg!

• littlemum
    beabus87 skrev 2009-04-22 09:18:08 följande:
    Hm, svävande text?
    Hihi det var kanske lite för sent för att skriva om bloggarna igår... blev lite flummigt. Det jag menade är att om man kommer längre ner på din blogg så är det inget som "ringar in" texten. Jag tycker att det är lättare att läsa om det är lite mer avdelat.
  • littlemum

Quiet thoughts skrev 2009-04-22 12:25:33 följande:

ojalltså rubriken är enorm hos mig och går uppepå varann är det så för alla?
    Japp här ser det likadant ut!
  • littlemum
    vaniljvisp skrev 2009-04-22 22:32:20 följande:
    Allvar? Antingen så är jag alldeles för trög lr så är det ett typsnitt som inte kan visas på min dator... Vet att de var så med min blogg iaf, såg ut på ett sätt på min dator men på ett helt annat på mina föräldrars då de inte hade de typsnittet inlagt på datorn.
    För mig är det inte heller samma typsnitt...
  • littlemum

Leif Waldemark skrev 2009-04-22 22:49:28 följande:

Som rektor över en skola som ligger i teknikens framkant tar jag gärna emot konstruktiv kritik över vår bloggportal. Här informerar rektor och lärare om vad som pågår på skolan. Det är en mycket smidig kommunikationskanal där vi kan ha koll över varandra.www.mullbergaskolan.se/Sidan ses bäst i Internet Explorer, 1024*768 upplösning och ett par kristna ögonGuds frid,Leif Waldemark, rektor
    Hahaha jag hann bli lite arg... Har inte skänkt en tanke till designen... fastnade i innehållet.
  • littlemum
    penelope skrev 2009-05-08 07:53:02 följande:
    Sådär! Nu har jag lagt till mig på listan igen. Har en ny design som jag är väldigt nöjd med. Men kul att höra lite ris & ros ändå. Min blogg på listan är memorian.blogg.se/
    Fin! Känns homogen (ordförrådet är lika med noll nu på morgonen) hoppas du förstår hur jag menar.

Det enda negativa är att fjärilarna går in över texten, det stör mig lite.
  • littlemum
    penelope skrev 2009-05-08 08:35:29 följande:
    Homogen? Är det omogen du menar, ha ha nej det förstod jag inte =)
    Nej inte omogen

Homogen = I sin struktur likformigt sammansatt.
    Känns som om allt passar ihop med andra ord.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.