Inlägg från: Mizca |Visa alla inlägg
  • Mizca

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Har nu kikat in på din blogg. Detta var en sådan blogg jag hade stannat till vid om jag hade sett den hos någon annan eller via bloglovin/mer-trafik osv.
    Jag fastnade för designen och att bloggen var lätt att manövrera om man säger så..
    Lättläst och det älskar jag men lite mer bilder hade vart kul.. Nyfiken på din familj ;)

Någon som vill säga några positiva eller negativa ord om min blogg: www.rodeback.blogg.se

• Mizca

När jag ibland har frågat på min blogg om man skall skriva om och sådär så är det många som tycker att man skall lägga in bilder i inläggen, men jag är lika dålig på det ändå. Det går i perioder!

Detta är den bästa designen jag har haft (kan inte göra dom själv, men har fått några gjorda åt mig av underbara människor) men kan nog hålla med om att headern är lite för hög!

• Mizca

Laire!
    Tackar tackar. Bloggen har vart mkt bättre med reklambanners och allt du påpekar men jag råkade ta bort hela headern och när jag tryckte tillbaka den igen så var all reklam borta så dessa har jag fått lägga in igen och det har blivit som det blivit, men tack för alla ord.. skall fundera ut och se om någon kan hjälpa mig =)

Jag kan ju inte göra så mkt själv då jag inte kan något om koder och så..

• Mizca

Nu har jag suttit en stund och kollat igenom alla dom senaste bloggarna.

trasdockanmedms.blogspot.com/ Jag gillar den gröna färgen i bakgrunden men det är för mycket "smådelar" i den och när du har en precis likadan bild i menyn blir det för
    mycket tycker jag. Annars är det en lättläst blogg!

misslaire.blogspot.com Din blogg var mycket fin, stilren och enkel design men mkt söt. Fint med lite mindre/tunnare header (ovanligt också tror jag). Lättläst och fin
    textfont. Gillar signaturen längst ner.

unforgettable.blogg.se Synd att blommorna är som avskalade för det hade vart mkt finare om dom hade gått över den svarta färgen. Lite för liten textstorlek för mig,
    blev lite jobbigt att läsa. Men jag gillar att du har många inlägg med bilder. Blir roligare att läsa.

thestoryinside.blogg.se Söt blogg men det hade vart lättare att läsa om du hade delat in texten i stycken. Sen var det svårt att se vart rubriken och inläggen började
    för det ser ut som allt mellan inläggen hänger ihop på något vis.

utlandsmamman.blogg.se Fin header, gillar när färgen "trappar av" och försvinner i bakgrunden, jättesnyggt! Bra med streck vid rubrikerna, jättefint. Gillar stilen på texten
    och bloggen är lättläst och man hittar mkt lätt bland dina länkar och att du har många inlägg med bilder.

www.memorian.blogg.se För plottrig bakgrund. Jag gillar såna bilder men då det är hela bakgrunden blev det tyvärr lite för mycket, det passar inte riktigt ihop med din header.

charl0ttek.blogspot.com Detta var tyvärr en lite för tråkig bloggdesign, för rörig! Man hittar tyvärr inte så lätt och jag saknar en header.

www.nogg.se/jessina För mycket med så många bakgrundsbilder. Men söt blogg.

workingmom.blogg.se Min personlig åsikt om headern är att den är lite för tråkig, vill ha mer liv i den. Men jag gillar hur bloggen är uppdelad i inläggen. Korta och
    lättlästa inlägg, så skall det vara. Är det för långa inlägg, orkar man inte riktigt läsa.

www.lillavannen.blogspot.com Det tråkiga med blogspot är att de flesta ser likadana ut, inga direkta headers (eller vad det heter i plural) men jag älskar den gröna färgen
    du har i bakgrunden.

badhusgatan.blogg.se Det var fint att headern flöt samman med inläggen och resten av bloggen men hade vart finare med mer i headern eller om den tjusiga blomman hade vart mer
    centrerad med inläggen.

beabus87.blogg.se Korta och lättlästa inlägg med fin textfont.

bambinidolce.blogg.se Fina färger och bilder men så tråkigt att hela bloggen är högervriden om man säger så ... man får scrolla åt höger för att kunna se allt.

• Mizca

Quiet thoughts skrev 2009-04-19 18:00:53 följande:

hmm vilken webläsare har du?i min firefox så är den normal
    Internet Explorer...
  • Mizca
    Tack för att du kikade in. Många verkar störa sig på min vackra bakgrund =)Funderar på att testa en annan och se hur det ser ut. Jag kanske själv tycker det blir bättre ;)Kommer tillbaka med ny bakgrund senare på prov "ler"
    Den är jättefin men den passar inte riktigt som bakgrund på en blogg. Men skulle nog kunna ha den som tapet då jag älskar såna mönster...
  • Mizca

Quiet thoughts skrev 2009-04-19 18:20:55 följande:

antagligen beror det på det i firefox ser den helt normal ut
    Vad tråkigt då ... jag tycker ju det är lite trist när man måste flytta och scrolla sådär.. men men inget att göra åt.
  • Mizca

annaholmros.blogg.se/ - det var ingen design som tilltalade mig, tyvärr.
    Alldeles för plottrig med småbilderna och osammanhängade text utan punkte och stor bokstav. Man ser inte vad rubriken är heller .. Svår textstil att läsa.

dolphin.blogg.se/ Jag gillar bloggen väldigt mycket men tråkigt att rubrikerna bara heter med siffror.

maruttan.blogg.se/ Kanonbra blogg, men hade vart roligare att läsa om headern hade vart annorlunda, men någon bild eller så..

littlemommy.blogg.se/ - Har faktiskt inget att säga förutom att det var en jättefin blogg ;) Grattis till bebis!

• Mizca
    dalkulla85 skrev 2009-04-19 21:11:31 följande:
    theatrocious.blogspot.com/Snygg header och fina färgkomposiotion- men tycker det skulle vara ännu snyggare om ?Om mig? var lite ljusare lila, för nu ser färgen bara mörk ut. Hur är det med inläggsrubrikerna, skulle vara snyggt om det gick att ändra dem till svart eller lila. Snyggt med etiketterna också!
    www.rodeback.blogg.seSnygg header, men för stor för min smak. Tycker att du borde ha en annan stil på ditt namn uppe till vänster. Kanske samma font som rubriken!? Tycker det ser konstigt ut när ?linjen? mellan de olika kolumnerna plötsligt bara slutar. Tycker att ?Om? känns överflödigt. Annars en mycket fin blogg med fin färgkomposition och lättläst.
    trasdockanmedms.blogspot.com/En massa ros till dig, fin header, fina färgval, lättläst m.m.! Men, ett minus för bakgrunden- för rörig för min smak. Enfärgad skulle jag ha haft den.
    misslaire.blogspot.comBloggen känns färdig- ingenting behöver ändras tycker jag! De få färgerna gör att bloggen känns lättläst och väl sammansatt! Good work!
    unforgettable.blogg.seEn fin header, men för hög för min smak. Tycker också att den skulle vara snyggare utan ?stjärnorna?. Jag skulle ha använt mig av den rosa färgen i headern på rubriker och/eller andra texter.
    thestoryinside.blogg.seÄven här för hög header. Tycker ?Mamma och pappa? samt ?underbaraste Liam? borde vara i samma teckenformat som de övriga rubrikerna. När också innehållet i dessa ?faktarutor? har en annan sti blir det rörigt, ha texten i samma stil som över text i den kolumnen.
    utlandsmamman.blogg.seÄven denna blogg känns väl genomarbetad och färdig. Fin header och fin komposition med teckensnitt och färger. Men, headern skulle vara ännu snyggare utan löv och ?Om? längst ned i kolumnen borde vara i samma teckensnitt som de övriga sidorubrikerna.
    www.memorian.blogg.seFin bakgrund. Tycker att du borde hålla dig till det grå temat och således låta balgrunden bakom text vara vit eller någon grå nyans. Det blir rörigt med flera färger tycker jag.workingmom.blogg.seEn röd nyans för mycket för mig. Skulle vara fint om inläggsurbrikerna var i samma nyans som någon av de två i headern. För mig blir det också rörigt när texten är centrerat i sidokolumnen.
    www.lillavannen.blogspot.comEn riktig header behövs! Tycker att kontrasten mellan inläggstext och bakgrund är för dålig- jag hade valt en mörkare nyans i texten i inläggen. Likaså vad gäller sidorubrikerna.
    badhusgatan.blogg.seJag gillar det enkla och avskalade.  Fin! Men tycker du borde göra ?badhusgatan.blogg.se? någon nyans mörkare. Hade svårt att se vad det stod och fick kisa.
    beabus87.blogg.seFin header. Tycker det är jobbigt att all text i sidokolumnen är understruken.och försök få lite mellanrum mellan de olika ?sakerna? högts uppe i kolumnen, de ser så ihoptränga ut just nu.
    bambinidolce.blogg.seFin blogg, enkel och lättläst. Headern är underbar! J Men jag skulle ha gjort den bredare så att den gick kant i kant med det övriga så att säga!
    Tack tack!
    Jag vill ha bort "om" samt namnet där uppe men vet inte hur man gör, tyvärr. Vågar mig inte på detta då jag tidigare har pajjat hela bloggen.
  • Mizca

sarajohanna.blogg.se - Din blogg är väldigt lättläst och fin med texten och bilderna och så .. Men jag hade gillat den ännu mer om det hade vart en bild i headern eller något =)

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.