Inlägg från: penelope |Visa alla inlägg
  • penelope

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag tar gärna emot lite ris och ros antingen här eller så kan ni lämna er kommentaren på min blogg ;)

www.memorian.blogg.se

"spännande"

• penelope

För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (här nedan) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man bli få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

theatrocious.blogspot.com/
    www.rodeback.blogg.se
    trasdockanmedms.blogspot.com/
    vidvagensande.blogg.se/
    misslaire.blogspot.com
    unforgettable.blogg.se
    thestoryinside.blogg.se
    utlandsmamman.blogg.se
    www.memorian.blogg.se

• penelope
    Laire skrev 2009-04-19 12:00:44 följande:
    Ett tips för att få bedömning är att ge bedömning *hintar*Det är många som vill ha men få som faktiskt ger, vilket blir lite synd
    Sant ;)
  • penelope
    AtroCious skrev 2009-04-19 12:01:32 följande:
    [citat]
    Memorian:Tycker inte om din bakgrund, den tar mer fokus än nåt annat. Headern ser rätt daskig ut, tack vare bakgrunden. Tyvärr. [citat]

Tack för ditt ris, Inget ros? =)

Jag kan hålla med dig lite, men jag gillar verkligen bakgrunden, det är jag!
    Men headern kanske blir lite daskig, ska ta en funderare på den.

/Penny
  • penelope

misslaire.blogspot.com -Jättefin sida, älskar också lila =)

utlandsmamman.blogg.se -Jag tycker headern är kladdig, jag personligen gillar inte stilen. Men mycket fint namn på lillkillen, min stora heter också Leo :)

unforgettable.blogg.se/ - Jag gillar headern, men den är för stor tycker jag.

Lite tycke från mig.
    Men jag tycker man ska ha som man själv gillar inte vad alla andra tycker. Det är ju en presonlig sida som ska prägla ens personlighet =)
    Men det kan ändå vara kul att höra vad andra tycker, så ta inte åt er för hårt av riset nu.

/Penny

• penelope
    Mizca skrev 2009-04-19 17:56:34 följande:
    Nu har jag suttit en stund och kollat igenom alla dom senaste bloggarna.trasdockanmedms.blogspot.com/ Jag gillar den gröna färgen i bakgrunden men det är för mycket "smådelar" i den och när du har en precis likadan bild i menyn blir det förmycket tycker jag. Annars är det en lättläst blogg!misslaire.blogspot.com Din blogg var mycket fin, stilren och enkel design men mkt söt. Fint med lite mindre/tunnare header (ovanligt också tror jag). Lättläst och fintextfont. Gillar signaturen längst ner.unforgettable.blogg.se Synd att blommorna är som avskalade för det hade vart mkt finare om dom hade gått över den svarta färgen. Lite för liten textstorlek för mig, blev lite jobbigt att läsa. Men jag gillar att du har många inlägg med bilder. Blir roligare att läsa.thestoryinside.blogg.se Söt blogg men det hade vart lättare att läsa om du hade delat in texten i stycken. Sen var det svårt att se vart rubriken och inläggen börjadeför det ser ut som allt mellan inläggen hänger ihop på något vis.utlandsmamman.blogg.se Fin header, gillar när färgen "trappar av" och försvinner i bakgrunden, jättesnyggt! Bra med streck vid rubrikerna, jättefint. Gillar stilen på textenoch bloggen är lättläst och man hittar mkt lätt bland dina länkar och att du har många inlägg med bilder.www.memorian.blogg.se För plottrig bakgrund. Jag gillar såna bilder men då det är hela bakgrunden blev det tyvärr lite för mycket, det passar inte riktigt ihop med din header.charl0ttek.blogspot.com Detta var tyvärr en lite för tråkig bloggdesign, för rörig! Man hittar tyvärr inte så lätt och jag saknar en header.www.nogg.se/jessina För mycket med så många bakgrundsbilder. Men söt blogg.workingmom.blogg.se Min personlig åsikt om headern är att den är lite för tråkig, vill ha mer liv i den. Men jag gillar hur bloggen är uppdelad i inläggen. Korta ochlättlästa inlägg, så skall det vara. Är det för långa inlägg, orkar man inte riktigt läsa.www.lillavannen.blogspot.com Det tråkiga med blogspot är att de flesta ser likadana ut, inga direkta headers (eller vad det heter i plural) men jag älskar den gröna färgen du har i bakgrunden. badhusgatan.blogg.se Det var fint att headern flöt samman med inläggen och resten av bloggen men hade vart finare med mer i headern eller om den tjusiga blomman hade vart mercentrerad med inläggen.beabus87.blogg.se Korta och lättlästa inlägg med fin textfont.bambinidolce.blogg.se Fina färger och bilder men så tråkigt att hela bloggen är högervriden om man säger så ... man får scrolla åt höger för att kunna se allt.
    Tack för att du kikade in. Många verkar störa sig på min vackra bakgrund =)
    Funderar på att testa en annan och se hur det ser ut. Jag kanske själv tycker det blir bättre ;)

Kommer tillbaka med ny bakgrund senare på prov "ler"
  • penelope

Quiet thoughts skrev 2009-04-19 23:12:17 följande:

sitter min meny fel? jag blir så trött  endel ser det vanligt ut hos o andra ser det fel ut hos hur får man det perfekt!!!!
    Det som är för mig är att jag måste scrolla ända till slutet på sidan för att se din hela din meny och allt annat som ligger på höger sida. Det är lite tokigt kanske!
  • penelope
    Mynta skrev 2009-04-20 15:15:38 följande:
    hannamattisson.blogspot.com/ Fin bild i headern. Jag skulle ändrat färgen på rubrikerna om det var min blogg, den blåa nyansen ser så typisk "Blogspot" ut. Gillar inte heller den kursiva texten i inläggen. Jag, som har blogg.se, kan inte heller kommentera bloggen då Namn/Webbadress inte finns att välja på i kommentatorsfältet.maruttan.blogg.se/ Bakgrundsfärgen är fin, men det blir ganska tråkigt när bakgrunden är enfärgad och headern är så odetaljerad. Lite bilder, blommor eller snirkel-mojs i headern skulle göra mycket!unforgettable.blogg.se/ Jag tycker att headern är för hög, och även något för lång. Skulle vara snyggare om den var lika lång som inläggsfältet + menyfältet tillsammans. Suddiga bilder i headern går bort för mig, men färgerna är fina!utlandsmamman.blogg.se/ Fin design! Färgerna kunde vara vårigare, lila + grått verkar vara en väldigt vanlig kombo.memorian.blogg.se/ Jag älskar headern! Dock tycker jag inte att den passar ihop med bakgrunden, jag skulle valt en vit eller grå (enfärgad) bakgrund, men smaken är som baken.www.nogg.se/startPage.asp Nogg gillar jag inte alls. Sorry, men jag tycker att det är en riktigt kass portal. charl0ttek.blogspot.com/ En design precis i min smak! Enkel och spartansk, men ändå personlig.workingmom.blogg.se/ Snygg! Och annorlunda, många bloggar har precis samma stuk, men din design sticker ut!www.lillavannen.blogspot.com/ Ska jag vara ärlig så tycker jag att färgen är hemsk. Sorry! Bebisen är söt iallafall.
    Ja jag håller på att testar min fram så inget är klart än, men jag ska helt klart testa det =)
  • penelope

Har jag designat om min blogg då jag tycker det är såå kul och jag är väldigt nöjd.
    Vad tycks, är det något jag missat så kom gärna med förslag.
    Är den lätt att läsa, är den inbjudande enligt er osv?

www.memorian.blogg.se

• penelope
    Mizca skrev 2009-04-20 20:06:28 följande:
    Om man får säga det så är denna bättre än förra men jag hade nog tryckt ihop inläggen och menyn lite mer så headern kommer kant i kant med resten.
    Kul att du tycker om den =)

www.memorian.blogg.se
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.