• Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar.
    Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc.

Jag kan börja.

theatrocious.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 21:30
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (finns i tråden) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:03
    Här handlar det om att ge och ta!
    För att få sin blogg bedömd, måste man även vara med och bedöma de andra bloggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:44
    Till de som vill ha hjälp med blogspot.com

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m42879602.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 11:21
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 22:50

Det är många som inte följer reglerna och skriver upp sig på listan innan de bedömt bloggar, och till och med utan att bedöma några bloggar övh.

NY REGEL!
    SKRIV ER BLOGG I ETT ENSKILT INLÄGG I LISTTRÅDEN. JAG KOLLAR UPP OM NI BEDÖMT NÅGRA BLOGGAR, SEN LÄGGER JAG PERSONLIGEN IN ER BLOGG I LISTAN!
  • Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
  • Quiet thoughts
    Mizca skrev 2009-04-19 17:56:34 följande:
    Nu har jag suttit en stund och kollat igenom alla dom senaste bloggarna. trasdockanmedms.blogspot.com/ Jag gillar den gröna färgen i bakgrunden men det är för mycket "smådelar" i den och när du har en precis likadan bild i menyn blir det för mycket tycker jag. Annars är det en lättläst blogg! misslaire.blogspot.com Din blogg var mycket fin, stilren och enkel design men mkt söt. Fint med lite mindre/tunnare header (ovanligt också tror jag). Lättläst och fin textfont. Gillar signaturen längst ner. unforgettable.blogg.se Synd att blommorna är som avskalade för det hade vart mkt finare om dom hade gått över den svarta färgen. Lite för liten textstorlek för mig, blev lite jobbigt att läsa. Men jag gillar att du har många inlägg med bilder. Blir roligare att läsa. thestoryinside.blogg.se Söt blogg men det hade vart lättare att läsa om du hade delat in texten i stycken. Sen var det svårt att se vart rubriken och inläggen började för det ser ut som allt mellan inläggen hänger ihop på något vis. utlandsmamman.blogg.se Fin header, gillar när färgen "trappar av" och försvinner i bakgrunden, jättesnyggt! Bra med streck vid rubrikerna, jättefint. Gillar stilen på texten och bloggen är lättläst och man hittar mkt lätt bland dina länkar och att du har många inlägg med bilder. www.memorian.blogg.se För plottrig bakgrund. Jag gillar såna bilder men då det är hela bakgrunden blev det tyvärr lite för mycket, det passar inte riktigt ihop med din header. charl0ttek.blogspot.com Detta var tyvärr en lite för tråkig bloggdesign, för rörig! Man hittar tyvärr inte så lätt och jag saknar en header. www.nogg.se/jessina För mycket med så många bakgrundsbilder. Men söt blogg. workingmom.blogg.se Min personlig åsikt om headern är att den är lite för tråkig, vill ha mer liv i den. Men jag gillar hur bloggen är uppdelad i inläggen. Korta och lättlästa inlägg, så skall det vara. Är det för långa inlägg, orkar man inte riktigt läsa. www.lillavannen.blogspot.com Det tråkiga med blogspot är att de flesta ser likadana ut, inga direkta headers (eller vad det heter i plural) men jag älskar den gröna färgen du har i bakgrunden. badhusgatan.blogg.se Det var fint att headern flöt samman med inläggen och resten av bloggen men hade vart finare med mer i headern eller om den tjusiga blomman hade vart mer centrerad med inläggen. beabus87.blogg.se Korta och lättlästa inlägg med fin textfont. bambinidolce.blogg.se Fina färger och bilder men så tråkigt att hela bloggen är högervriden om man säger så ... man får scrolla åt höger för att kunna se allt.
    hmm vilken webläsare har du?

i min firefox så är den normal
  • penelope
    Mizca skrev 2009-04-19 17:56:34 följande:
    Nu har jag suttit en stund och kollat igenom alla dom senaste bloggarna.trasdockanmedms.blogspot.com/ Jag gillar den gröna färgen i bakgrunden men det är för mycket "smådelar" i den och när du har en precis likadan bild i menyn blir det förmycket tycker jag. Annars är det en lättläst blogg!misslaire.blogspot.com Din blogg var mycket fin, stilren och enkel design men mkt söt. Fint med lite mindre/tunnare header (ovanligt också tror jag). Lättläst och fintextfont. Gillar signaturen längst ner.unforgettable.blogg.se Synd att blommorna är som avskalade för det hade vart mkt finare om dom hade gått över den svarta färgen. Lite för liten textstorlek för mig, blev lite jobbigt att läsa. Men jag gillar att du har många inlägg med bilder. Blir roligare att läsa.thestoryinside.blogg.se Söt blogg men det hade vart lättare att läsa om du hade delat in texten i stycken. Sen var det svårt att se vart rubriken och inläggen börjadeför det ser ut som allt mellan inläggen hänger ihop på något vis.utlandsmamman.blogg.se Fin header, gillar när färgen "trappar av" och försvinner i bakgrunden, jättesnyggt! Bra med streck vid rubrikerna, jättefint. Gillar stilen på textenoch bloggen är lättläst och man hittar mkt lätt bland dina länkar och att du har många inlägg med bilder.www.memorian.blogg.se För plottrig bakgrund. Jag gillar såna bilder men då det är hela bakgrunden blev det tyvärr lite för mycket, det passar inte riktigt ihop med din header.charl0ttek.blogspot.com Detta var tyvärr en lite för tråkig bloggdesign, för rörig! Man hittar tyvärr inte så lätt och jag saknar en header.www.nogg.se/jessina För mycket med så många bakgrundsbilder. Men söt blogg.workingmom.blogg.se Min personlig åsikt om headern är att den är lite för tråkig, vill ha mer liv i den. Men jag gillar hur bloggen är uppdelad i inläggen. Korta ochlättlästa inlägg, så skall det vara. Är det för långa inlägg, orkar man inte riktigt läsa.www.lillavannen.blogspot.com Det tråkiga med blogspot är att de flesta ser likadana ut, inga direkta headers (eller vad det heter i plural) men jag älskar den gröna färgen du har i bakgrunden. badhusgatan.blogg.se Det var fint att headern flöt samman med inläggen och resten av bloggen men hade vart finare med mer i headern eller om den tjusiga blomman hade vart mercentrerad med inläggen.beabus87.blogg.se Korta och lättlästa inlägg med fin textfont.bambinidolce.blogg.se Fina färger och bilder men så tråkigt att hela bloggen är högervriden om man säger så ... man får scrolla åt höger för att kunna se allt.
    Tack för att du kikade in. Många verkar störa sig på min vackra bakgrund =)
    Funderar på att testa en annan och se hur det ser ut. Jag kanske själv tycker det blir bättre ;)

Kommer tillbaka med ny bakgrund senare på prov "ler"
  • Mizca

Quiet thoughts skrev 2009-04-19 18:00:53 följande:

hmm vilken webläsare har du?i min firefox så är den normal
    Internet Explorer...
  • Mizca
    Tack för att du kikade in. Många verkar störa sig på min vackra bakgrund =)Funderar på att testa en annan och se hur det ser ut. Jag kanske själv tycker det blir bättre ;)Kommer tillbaka med ny bakgrund senare på prov "ler"
    Den är jättefin men den passar inte riktigt som bakgrund på en blogg. Men skulle nog kunna ha den som tapet då jag älskar såna mönster...
  • Quiet thoughts
    Mizca skrev 2009-04-19 18:15:04 följande:
    Internet Explorer...
    antagligen beror det på det
    i firefox ser den helt normal ut
  • FL Lisa
    Quiet thoughts skrev 2009-04-19 18:20:55 följande:
    antagligen beror det på det i firefox ser den helt normal ut
    borde inte handla om webläsare...fungerar finfint med både explorer och firefox hos mig. Har troligen med skärmens upplösningen eller inställning för upplösning att göra.

Superfin blogg tycker jag! Riktigt härliga bilder i headern. Att inläggen dessutom handlar om sånt jag älskar att läsa om gör ju inte det hela sämre heller
  • Mizca

Quiet thoughts skrev 2009-04-19 18:20:55 följande:

antagligen beror det på det i firefox ser den helt normal ut
    Vad tråkigt då ... jag tycker ju det är lite trist när man måste flytta och scrolla sådär.. men men inget att göra åt.
  • Nina1982
  • Quiet thoughts

Hmm jag får ta en titt på min blogg bara.
    kanske det är som ni säger skärmupplösningen varierar.

FL Lisa skrev 2009-04-19 18:50:13 följande:
    borde inte handla om webläsare...fungerar finfint med både explorer och firefox hos mig. Har troligen med skärmens upplösningen eller inställning för upplösning att göra. Superfin blogg tycker jag! Riktigt härliga bilder i headern. Att inläggen dessutom handlar om sånt jag älskar att läsa om gör ju inte det hela sämre heller
    Tack iaf att den ser ok ut hos någon

Är tråkigt om den strular för alla
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.