• Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar.
    Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc.

Jag kan börja.

theatrocious.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 21:30
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (finns i tråden) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:03
    Här handlar det om att ge och ta!
    För att få sin blogg bedömd, måste man även vara med och bedöma de andra bloggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:44
    Till de som vill ha hjälp med blogspot.com

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m42879602.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 11:21
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 22:50

Det är många som inte följer reglerna och skriver upp sig på listan innan de bedömt bloggar, och till och med utan att bedöma några bloggar övh.

NY REGEL!
    SKRIV ER BLOGG I ETT ENSKILT INLÄGG I LISTTRÅDEN. JAG KOLLAR UPP OM NI BEDÖMT NÅGRA BLOGGAR, SEN LÄGGER JAG PERSONLIGEN IN ER BLOGG I LISTAN!
  • Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
  • littlemum
    Buschiq skrev 2009-04-18 12:36:23 följande:
    Men jag gillar din bloggs bakgrund!!! Men det vet du ju redan Jag blir glad av den och jag gillar också grönt-vitt, det känns fräscht.
    Ja jag gillar den ju också! Blir ju bara rädd att jag blir lite hemmablind Men den får nog häng med ett tag till! Kul att de skrev fräscht, det är precis det ordet jag letat efter utan att själv föstå det! Jag vill att min blogg ska kännas fräsch-frisk-ja nästan lite krispig!?
    Fler tips hade varit kanon!
  • littlemum
    Laire skrev 2009-04-18 12:39:16 följande:
    Jag tycker bakgrunden kan funka om du ökar på de vita sentionerna (headern, inläggen och sidebaren)
    Det ska jag testa!
  • Mizca

Laire!
    Tackar tackar. Bloggen har vart mkt bättre med reklambanners och allt du påpekar men jag råkade ta bort hela headern och när jag tryckte tillbaka den igen så var all reklam borta så dessa har jag fått lägga in igen och det har blivit som det blivit, men tack för alla ord.. skall fundera ut och se om någon kan hjälpa mig =)

Jag kan ju inte göra så mkt själv då jag inte kan något om koder och så..

• unforgettable

unforgettable.blogg.se

Skulle villja veta vad ni tkr =) Både om innehållet och designen! Det är en tjej på FL som har hjälpt mig med designen för ja kan verkligen inte med att göra en header ;P

Själv är ja nöjd men är alltid kul o höra om några andra tkr ngt annat :)

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Schnooglewookiemush
    unforgettable skrev 2009-04-18 15:29:32 följande:
    unforgettable.blogg.se Skulle villja veta vad ni tkr =) Både om innehållet och designen! Det är en tjej på FL som har hjälpt mig med designen för ja kan verkligen inte med att göra en header ;P Själv är ja nöjd men är alltid kul o höra om några andra tkr ngt annat :)
    Lite för hög header för att de ska gå hem hos mig, men det är inte nåt som aktivt stör mig.
    Nåt som stör mig är att blommorna/växterna till höger i headern är "avskurna". Vore snyggare om man fått med hela dem; så att headern smälter in i bakgrunden, så som den vänstra sidan.
  • SandraD

ååh ja här vill jag hoppa in :) vill höra vad ni tycker om min. Har lite dålig uppdatering just nu, mycket med lillkillen, dopet och självklart det underbara vädret håller en ute hehe :) men vad tycker ni om min blogg annars då?

• Laire
    SandraD skrev 2009-04-18 16:29:40 följande:
    ååh ja här vill jag hoppa in :) vill höra vad ni tycker om min. Har lite dålig uppdatering just nu, mycket med lillkillen, dopet och självklart det underbara vädret håller en ute hehe :) men vad tycker ni om min blogg annars då?
    Länk?
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Laire
    unforgettable skrev 2009-04-18 15:29:32 följande:
    unforgettable.blogg.seSkulle villja veta vad ni tkr =) Både om innehållet och designen! Det är en tjej på FL som har hjälpt mig med designen för ja kan verkligen inte med att göra en header ;PSjälv är ja nöjd men är alltid kul o höra om några andra tkr ngt annat :)
    Bra avvägning med färger, grått var snällare mot ögat mot den svarta bakgrunden än vad vitt skulle varit. I grunden snygg header, några småsaker bara... Mycket snyggt att bloggen är indelad i fält där bakgrunden syns emellan, det ger ett strukturerat intryck.

Jag skulle antingen ändra headern så blommorna (som tidigare tagits upp) inte slutar så abrupt. Annars skulle jag öka på bredden på inläggsdelen så den tar upp lika stor del av sidan som headern till höger (såsom det är på vänstersidan). Jag skulle också välja andra bilder, ett glatt ansikte är alltid trevligt att möta  
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.