Inlägg från: Mizca |Visa alla inlägg
  • Mizca

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Willhellmina skrev 2009-05-03 21:41:54 följande:
    Kul tråd. Jag har nästan bara kollat in blogg.se-bloggar. Har ju en sådan själv och går i förändringstankarna när det gäller design och då är andra bloggar underbara att sno idéer ifrån.listoplisto.blogspot.com/ Mysig blogg som fick mig att dra på smilbanen både en och två gånger Lägger till i favoriterlistoplisto.blogspot.com/ Känns som om hela bloggen är en reklamblogg. Får inte riktigt grepp om den.....www.rodeback.blogg.se/ Jag älskar långa bloggar så denna är kalas i det avseendet! Tycker kontrasten med svart bakgrund är lite hård men den kanske speglar bloggaren? thestoryinside.blogg.se/ Oj, vad bilder. Måste ta evigheter för dig att lägga in alla. Fina bilder! Gärna mera text så man får lära känna Liam!utlandsmamman.blogg.se/ Lättläst och bra skriven. Vill ju veta vad som händer nu!! Gillar headern skarpt!memorian.blogg.se/ Gillar ditt sätt att skriva, liknar vimmelmamman i sättet. Designen känns däremot intetsägande.badhusgatan.blogg.se/ Blomman i headern fångade mig direkt, vill veta vem det är som har sån känsla för estetik.
    Svart bakgrund? Vart då? Min är rosa ;) Hmmm!! Kommenterat om rätt blogg?
  • Mizca
    listoplisto skrev 2009-05-04 09:03:12 följande:
    Tusen tack, vad glad jag blir av att höra såna fina saker 
    Kul att man kan glädja någon ;) SKall precis lägga till dig på bloglovin så man inte missar något =)
  • Mizca
    alem skrev 2009-05-06 23:55:07 följande:
    sarajohanna.blogg.se/Ris: Hade hellre sett att bakgrunden var "fast" jobbigt med så många små bilder som upprepas så mycket då man scrollar nedåt eftersom det har en förmåga att "blinka till" och dra blicken till sig så man inte kan koncentrera sig på inlägget i sig.Hade även gärna sett att själva inläggsrutan var bredare och med störe textstorlek.Ros: Gillar headern! geshiia.blogg.se/Ris: Senaste inlägg, välj månad rutorna överlapar dagens datum texten (vet inte om det kan vara för att jag använder explorer som webbläsare kanske) Tyckter de hade varit finare och passat bättre till övriga designen med text rad för att klicka och komma till senaste inlägg Ros: Fin layout, bra med kategorierna under headern. Undrar dock över att vissa är svart i texten andra ljuslia? är det för att de är tomma kategorier de svarta eller funkar inte länkgningen i dem? rodeback.blogg.se/Ris: Hade gärna sett att avslutningstexten i varje inlägg var ett eller två textstorlekar mindre så det fick plats på en och samma rad för att få det mer stilfullt.Ros: Fin header, behaglig färg att vila ögonen på i bakgrunden.fiansess.blogg.se/Ris: tyckte det blev lite jobbigt åt ögonen med färgen på bakgrunden, så syns inte de fina detaljerna (snirkliga blommorna och det) riktigt för de är så väldans ljusa mot den ljusa bakgrunden.Ros: Återigen en fin header beabus87.blogg.se/Ris: Hade gärna sett att följ bloggen ikonen var med i menyn istället för återkommande i varje inlägg Ros: Enkel och behaglig färg för ögonen.
    Lägger till mig på listan så får ni gärna kika in och ge massa ris och ros!Och ett ris vet jag själv, färgen på texten i menyn syns knappt jag hittar inte i kodningen vart jag ändrar om färgen på den? lyckades ändra den av misstag förut och hittar nu inte tillbaka så om någon vet vart man gör det så tar jag gärna emot hjälp med vart i kodningen det görs!
    Jättebra ris ;) Har funderat på det själv att storleken är stor men vet inte riktigt hur jag ändrar .. hahahaha..
  • Mizca
    Mizca skrev 2009-05-07 18:08:49 följande:
    Jättebra ris ;) Har funderat på det själv att storleken är stor men vet inte riktigt hur jag ändrar .. hahahaha..
    Såg nu att den är på en rad ... om det är "Vill du ha Lustparty/Tupperwareparty eller bli konsulent av något, hör av dig!" du menar förståss?
  • Mizca

hannamattisson.blogspot.com - Bakgrunden på designen är ju underbart fin, men gillar tyvärr inte bilden i headern.

carolinelycklig.blogg.se - Jättefin design och bra med bilder i inläggen men om typ någon av fjärilarna hade vart färgade hade det nog blivit en aning snyggare i headern =)

mammaosa.blogspot.com - Älskar din bakgrund, härliga färger men synd att inte bilden i headern fyller ut rutan som finns där. Ser en aning knepigt ut.

soffiloffis.blogg.se - Färgerna är ljuvliga.

trolletalicias.blogg.se - Kan bara säga tråkig eftersom det inte finns någon design.

maddes-cali-dreamin.com - En jättesöt design verkligen, en sådan design som gör att jag faktiskt stannar kvar och läser ;)

www.blondinblogg.blogspot.com - Många som verkar köra med samma design från den gratissajten men det är jättefina designer så jag tycker om din blogg faktiskt. Hihi! Fin bild på dig i headern.

tobiq.blogg.se/nyblogg/ - Fin och enkel design, härliga färger men det som drar ner är längden på inläggen. Tyvärr.

www.holmlindqvist.se - Synd att bilderna i headern inte är i färg .. hade gjort det "roligare" att läsa.

fiansess.blogg.se - Glada färger och en header som gör mig glad. Kul med bilder i inläggen.

camomillan.blogspot.com/ - En design som gör mig glad, speciellt med prickarna i bakgrunden. Jättemysig, men synd att bakgrunden bara slutar och inte fylls ut i skärmen.

www.nevertheless.webblogg.se - Enkel och trevlig header.

www.vetterberg.com/emptyhelmet - Gud vad tråkig design, eller kan man verkligen kalla det design?

WWW.MINMOA.SE - En av mina favorit designer jag sett idag! Så rar och underbart söt. Synd att den inte går att lägga till på bloglovin =)

fidelisadurnam.blogspot.com/- Vet inte om det beror på min dator men bakgrunden ser lite rörig ut..

mammajennifer.blogg.se - Finns inte mkt att bedömma eftersom du inte har någon design.

memorian.blogg.se/ - Vart är färgerna? Annars fin design.

ninniyesthatsme.blogspot.com/- Nice design men lite rörigt med bilderna i inläggen.

Jag risar/rosar alla bloggar som läggs till på listan, men inte många som risar/rosar mig tycker jag. Långt ifrån alla dom jag kollar in. Vad kan det bero på? Vill man bara bli bedömd själv men själv inte orkar lägga märke till alls bloggar?

• Mizca
    CeeKaay skrev 2009-05-08 17:12:41 följande:
    Hmm...är det bara jag som ser att rubrikerna på inläggen faktiskt är lika stora? På min dator ser dom "normala" ut... Hmm, skumt... Ajaa...någon som vet hur kodningen är för att få samma storlek i alla webläsare?:)www.ceekaay.blogg.se
    Hos mig är dom lika stora.
  • Mizca
    MammaOsa skrev 2009-05-08 18:11:49 följande:
    Tack kikade vad du menade med bilden och såg det. Försökte rätta till det men gick inte med den bilden så nu är det en ny bild där i stället.
    Shit vilken fin bild du fick dit nu, mkt bättre än förra tycker jag ;) Vacker.
  • Mizca

ceekaay.blogg.se/ - Har faktiskt inget ris att dela ut. Detta är en smågalen design som passar på innehavaren. Har läst bloggen lite då och då och tjejen är ju underbar ;)

familjenkorb.blogg.se/ - Jättetrevlig design. Gullig med ungen som "pratar".. Rolig idè.
    Jag gillar bloggen för det mesta men det är synd att dina länkar i raden under headern halvt är överlappade av det senaste inläggets rubrik.
    Hade också vart snyggare om bakgrundsbilden hade vart hel och inte uppdelad som den är nu.

• Mizca

Nu tänkte jag göra som många andra här .. bara välja ut dom jag skall risa/rosa.

Det är tråkigt att man bara tar någon och sen antar att vi alla andra skall bedömma deras bloggar. Man får ge för att få. Så är det!
    Har följt listan och säkert bedömt flera bloggar olika ggr, men bättre det än strunta i någon.

www.rodeback.blogg.se

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.