• Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar.
    Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc.

Jag kan börja.

theatrocious.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 21:30
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (finns i tråden) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:03
    Här handlar det om att ge och ta!
    För att få sin blogg bedömd, måste man även vara med och bedöma de andra bloggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:44
    Till de som vill ha hjälp med blogspot.com

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m42879602.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 11:21
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 22:50

Det är många som inte följer reglerna och skriver upp sig på listan innan de bedömt bloggar, och till och med utan att bedöma några bloggar övh.

NY REGEL!
    SKRIV ER BLOGG I ETT ENSKILT INLÄGG I LISTTRÅDEN. JAG KOLLAR UPP OM NI BEDÖMT NÅGRA BLOGGAR, SEN LÄGGER JAG PERSONLIGEN IN ER BLOGG I LISTAN!
  • Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
  • Laire
    SandraD skrev 2009-04-18 16:42:09 följande:
    HAHA ojdå glömde visst länken hehe.. thestoryinside.blogg.se
    Lätt hänt

Headern var superfin Men för stor, den överskuggar hela sidan om man har liten skärm som jag . Själva inläggsdelen och sidomenyn var fina. Jag saknar dock en avgränsning mot bakgrunden på sidomenyns högra sida (såsom alla andra sidor har).

Jättefina rubriker på sidomenyn, men "mamma och pappa" bannern avviker, jag hade nog velat haft samma font och storlek på alla.

Har du många utländska besökare? Annars skulle jag sätta google-gadgeten längre ner eftersom du har så fina banners som den stjäl uppmärksamhet från.

Jag skulle vilja att inläggsdelen är lite bredare så det får plats mer, samt att det inte är så många inlägg på förstasidan eftersom det går så långt ner (men det är ju en smaksak).

Det sista är att jag skulle välja att stoppa lite mellanrum i sidomenyn till vänsterkanten för den text som finns, om blogg.se inte tillåter det skulle jag välja att centrera texten istället då den börjar för nära kanten.
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Schnooglewookiemush
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (här nedan) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man bli få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.
    www.rodeback.blogg.se
    trasdockanmedms.blogspot.com/
    vidvagensande.blogg.se/
    misslaire.blogspot.com
    unforgettable.blogg.se
    thestoryinside.blogg.se
    utlandsmamman.blogg.se
  • Schnooglewookiemush

Laire:
    Jag tycker om din design, även om det känns lite för färglös för min smak. Skulle vilja få trixa med dina svart-vita bilder och göra dem mer... Utmärkande.

thestoryinside.blogg.se

Jag tycker headern är fin, det är otroligt vacker bild. Jag tycker dock att det känns väldigt tomt till höger av hela bloggen. Allt är åt vänster, och det är ekande tomt på den andra sidan.
    Jag har väldigt svårt för kursiv text, även om du hade världens mest intressanta blogg så skulle jag inte läsa den... just på grund av texten.
    Viss text är vit, vet du det? Går inte att läsa, eftersom bakgrunden är för ljus för vit text.
    Tycker även att du ska börja med styckesindelningar, det blir inte lika jobbigt för ögonen när man läser.

utlandsmamman.blogg.se

Headern är kanon, dock så skulle jag ha tagit bort löven. Jag tycker att de förstör bilderna.
    Jag skulle även ha valt en lite mörkare färg på texten i menyn.
    Men det är i överlag bra färgval! Den gråa bakgrunden passar perfekt till headern.

• penelope

Jag tar gärna emot lite ris och ros antingen här eller så kan ni lämna er kommentaren på min blogg ;)

www.memorian.blogg.se

"spännande"

• penelope

För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (här nedan) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man bli få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

www.rodeback.blogg.se
    trasdockanmedms.blogspot.com/
    vidvagensande.blogg.se/
    misslaire.blogspot.com
    unforgettable.blogg.se
    thestoryinside.blogg.se
    utlandsmamman.blogg.se
    www.memorian.blogg.se

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.