• Kicki0407

    Vi som inte riktigt vet vad som är "fel" med våra härliga ungar?

    Lucas snart 5 år, vi har länge misstänkt adhd men barnpsykologen vi har träffat menar att han har drag från både adhd och asperger.
    tänkte nån kanske ville va me här å diskutera dessa undrebara barn som vi inte riktigt alltid förstår oss på?

  • Svar på tråden Vi som inte riktigt vet vad som är "fel" med våra härliga ungar?
  • Kottarnasmamma

    Vi äldste son, 6,5 år har man sedan några år misstänkt adhd på och vi är inskrivna på barnhab. här vi bor men eftersom det inte är satt någon diagnos så vet vi inte helt men något är mer unikt med honom än lillebror.

  • Jerker

    Jag tycker att ni i den andra tråden på barn funktionshinder redan har beskrivit symtomen väldigt bra.

  • Jerker

    Har ställt min yngste i kön för utredning idag Han är 6 år .Mellan pojken är 12 år han har drag av ADHD och asberger.Själv fick jag diagnosen DAMP när jag var 32 år.Glöm Min maskulina Nickname jag är en luttrad morsa på 42 bast .

  • Kicki0407
    Empan81 skrev 2009-04-21 16:01:22 följande:
    Vad är det för symptom på adhd och asberger när det gäller små barn??
    jag är ju ingen expert på de här me symtom! prova å googla....
  • Kottarnasmamma

    vi har främst problem med raseriutbrott, social samspelet med kompisar och förståelse av konsekvenser.

  • Kottarnasmamma

    sen finns det ju givetvis mer problem men det är just de som vi upplever som jobbigast för oss i familjen.

  • Jerker

    Jag har ett tips på en bok som heter explosiva barn av författaren Ross W Green Den har hjälpt oss mycket med våra vulkaner här hemma.

Svar på tråden Vi som inte riktigt vet vad som är "fel" med våra härliga ungar?