• Linnpinn

    77:ornas fortsättningstråd nr...?

    Gamla tråden stängdes ner så jag skapar en ny!

  • Svar på tråden 77:ornas fortsättningstråd nr...?
  • Linnpinn

    Upptäckte att gamla tråden var stäng så jag skapade en ny. Hoppas att ni hittar hit.

    En massa glada gubbar gör jag idag
    Har fått en ny tjänst på mitt jobb och ett ordentligt lönelyft i samband med det!
    Hintade för min chef för ett par veckor sedan att ett annat företag i branchen försökt värva mig och vips hände det saker här också Är sedan tidigare bitr. platschef men tar nu steget och blir platschef med fullt eget ansvar för utförande, ekonomi och personal m.m. Känns jättekul men även lite nervöst. Till en början får jag ta över det projekt jag jobbar på nu då nuvarande platschef byter till ett nytt projekt. Så det känns skönt att börja med ett projekt som jag redan jobbat i under 1,5 år.

  • sydney

    Linn. GRATTIS!! Vad kul! Måste vara inspirerande!
    Önskar nåt sånt kunde hända här också, men här är det bara neddragningar just nu. Ska nog vara nöjda om vi får höjning enligt kollektivavtal, tyvärr.
    Vad är det för projekt du är platschef på nu? Du är ingenjör eller hur var det nu igen? Sitter du på kontoret mest eller är du ute på "bygget"?

    Dags att åka hem efter en lite seg arbetsdag...

  • Mamma060812

    GRATTIS Linn, vad kul !

    Jag har ju mitt på det torra nu så det lär ju inte hända så mycket mer där !

    Imorgon är tanken vi ska ut ett tjejgäng, var o shoppade kläder igår men när man vaknar idag så kräks Isak 2 ggr o igår hade han varit jättelös i magen Så det lär la inte bli nån utgång imorgon !! Så jäkla trist o typiskt Skit verkligen !!

    Skulle klippa o färga mig idag med, men det blir det ju inget av heller. varför ska det alltid bli så när man har nåt planerat ? Grrrr....


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • sydney

    Cia: så typiskt! Det är ju så med de små liven, de blir aldrig sjuka när det passar...
    Krya på er!

  • Linnpinn

    Cia: Fy vad tråkigt. Stackars Isak och dig med.

    Sydney: Jag är ute på bygget, eller kanske ska säga att jag har mitt kontor ute vid bygget. Hinner tyvärr inte ut på själva byggarbetsplatsen så mycket som jag skulle önska - särskilt under sommarhalvåret Just nu bygger vi 6 km dubbelspårig järnväg åt banverket som ska vara klart i början av december.

    Ikväll kommer svärföräldrarna hem till oss för att hälsa på under helgen och imorgon ansluter makens bror med sambo. Det blir fullt hus hemma hos oss Imorgon kväll ska vi ut och äta alla tillsammans och gå på teater. Min syster ska passa Jack så det blir en utekväll utan barn (Om han nu håller sig frisk...peppar peppar...)

  • Linnpinn

    Idag fyller maken år Jack och jag ska göra tårta när vi kommer hem. Är lite imponerad av Jack. Trots att han varit med och köpt presenten och vet var vi gömt paketet har han inte sagt ett ljud till pappa om det. I julas gick det ca en sekund innan han talade om vad vi köpt i julklapp till maken . Nu tycker han istället att det är jättespännande att vi har en hemlighet ihop.

    Jobbar bara halvdag imorgon, så det ska bli skönt med en långhelg. HAr ni några planer inför helgen? Själva ska vi bara ta det lugnt och återhämta oss lite efter förra helgen då vi hade huset proppfullt med gäster.

  • Mamma060812

    Duktig kille Linn

    Vi ahr inga direkta planer, ska bara vara ute o greja i trädgården o bygga sandlåda till barnen.

    Farfar komme rimon med grillat så vi ska umgås lite.

    Var ute iaf. i fredags, men det var inte en käft ute Blä !! men vi hade kul iaf. Skönt o komma ut o bort lite.


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • sydney

    Hoppas ni haft en bra 1 maj helg!

    vi var i Sthlm hos syrran och vänner. Det var kul! Och bilresan gick över förväntan utan DVD. Ebba sov en del och sen satt hon och sjöng och tjatade.

    imorgon fyller hon 3 år.

  • Linnpinn

    Grattis till Ebba på 3-årsdagen! Hur tänker ni fira henne?

    Hade inte alls någon lust att gå tillbaka till jobbet igår. Det var så skönt med långhelg. Tur att det bara är några veckor innan det blir det igen.

    Jack är inne i en sångperiod just nu. Istället för att prata så sjunger han allt han vill säga och om allt han gör. Dessutom har han som ett skämt att hitta på tokiga texter på "riktiga" låtar. t.ex har han gjort om låten "tumme möter tumme" till "tumme möter fisk", och så tokskrattar han åt sitt roliga skämt, det gör vi med

  • Mamma060812

    Grattis Ebba !!

    Här fyller många kompisar år oxå, barnkalas mest jämt

    Hur går det för er med syskon nu då ? Kämpar ni på eller har ni lagt ner för ett tag ?


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
Svar på tråden 77:ornas fortsättningstråd nr...?