• Minxy

Livrädd för att spricka! :S

Jag lyssnade noga på BM under utdrivningsskedet och när hon sa till mig att bara flåsa (INTE krysta!) så flåsade jag så mycket jag kunde. Detta hjälpte mina vävnader att töja ut sig bra och jag sprack ingenting

Skriv in i ditt brev att du är orolig för att spricka. Dom struntar inte i ditt brev och detssutom så VET dom ju redan att dom SKA göra allt för att hjälpa patienten att inte spricka.

***S+M=L***
  • Minxy
    musli skrev 2009-04-22 22:20:59 följande:
    Vad menar du med helt fördärvad? Min dotter hade för stort huvud och fick förlösas med sugklocka. Jag blev klippt men sprack ändå, sfinkter ruptur, från slidan till ändtarmen. Blev sydd på operation, hade lite ont när jag satt ett litet tag efteråt men det kan man ju ha ändå, och har idag inga som helst men av min sfinkter ruptur... Visst kan man spricka, många gör det, men det är inget som förstör livet.
    Precis! Jag sprack som sagt ingenting men hade ändå SJUKT ont när jag satt i ca 2 veckor efter förlossningen. Hemskt...
    Min brors fru fick sfinkterruptur precis som dig, men enligt henne har det inte varit några problem alls.
    ***S+M=L***
Svar på tråden Livrädd för att spricka! :S