Inlägg från: Mana08 |Visa alla inlägg
  • Mana08

Tappat rösten... Behöver råd och tips SNABBT TACK!

Ja som rubriken lyder så har jag tappat rösten. Har varit förkyld med hosta och ont i öronen ca 2 veckor nu. Fick i tisdags Rinexin mot svällda trumhinnor. Och igår började rösten svika mig. Nu kan jag inte prata knapp... bara väser och det gör såååå ont.

Finns det någon vänlig själ som har något tips eller råd hur jag ska göra för att lindra det eller göra för att rösten kommer tillbaka (mer än att bara vara tyst)??

Alla råd och tips tas tacksamt emot.

• Svar på tråden Tappat rösten... Behöver råd och tips SNABBT TACK!
  • Mana08

Tack så mycket för era svar!
    Ska testa det ni föreslår direkt....

Ja inte tusan vill jag bli stum heller... Dessvärre så har jag 3 barn och det är lite svårt att vara tyst då :/
    Men jag ska göra iordning varmt honungsvatten och nu när dom lagt sig så kanske det är lättare att vara tyst.

Tack igen!

• Mana08

Supertack ALLA ni som skriver. Det betyder mycket för mig och kanske ännu mer för barnen... eller vem vet, dom kanske tycker det är skönt när mamma är tyst!? Hahaha.

• Mana08

Hmm... nej tyvärr inte. Det är ju heller inte så lätt att vara tyst när man har barn. Var på apoteket och köpte strepsil som jag använt idag men det funkar inte så värst bra. Skulle ju köpa zyx också men det var slut hos grossisten så dom så det fanns inga. Är ju hur tråkigt som helst att ha det så här. På måndag blir jag själv med barnen och hur ska man då kunna svara, tilltala eller göra sig hörd???

• Mana08

Tack för tipsen! Lovar ska prova detta imorgon bitti. Ska också försöka vara tyst resten av helgen så hoppas, hoppas jag att rösten kommit tillbaka på måndag så jag kan kommunisera med mina barn.

Svar på tråden Tappat rösten... Behöver råd och tips SNABBT TACK!