Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

en duva kom

Hej

Var med om en märklig sak två dagar efter att pappa hade dött.

Utanför min trappa satt en vit duva, utan märkning, som var orädd för mig och min familj.

Hur vanligt är det med vita duvor i östra Småland?
    Har aldrig sett el haft duvor hemma förut, mest skator och andra småfåglar som vågar trotsa faran för hunden.

• Svar på tråden en duva kom
  • Anonym

Ja det vill man ju tro... efter första ggn kom den tillbaka 3 v senare (jag hade sen det första mötet gått o funderat på vad denna duva kunde betyda och ville gärna se den igen, o så kom den..)

• Anonym

Inte vad jag kan minnas, jo pappa skulle begravas omkring då.

• Anonym

Sen var det ju såhär också;
    första ggn duvan kom, hade jag, mina syskon och mamma varit hos begravn.byrån. Vi skulle välja symbol i annonsen. Jag tyckte en duva i ett hjärta men mamma ville ha en solnedgång och solnedgång blev det.

Min mamma och lillasyster så duvan också för jag ringde till dem och de hann komma för duvan stannade säkert en halvtimme.

• Anonym

Ja jag är gift.

• Anonym

vita duvor i småland är väldigt vanligt.

• Anonym

Även om vita duvor är vanligt så har jag aldrig tidigare sett just vita duvor nån gång på året (detta var i okt). Så om det var slumpen så var det väl tajmat av den... eller den som sände den.

• Anonym

När man är i sorg så letar man (iallafall jag ) på tecken från den avlidne men jag har aldrig hört andra oförklariga saker. Då jag är kristen så tror jag peronligen att duvan på nått sätt var en hälsning från himlen om att vi som är kvar skulle förstå att han hade det bra där. Innan och efter pappas bortgång bad jag om att pappa skulle få komma till himlen och så när duvan kom, ja vad ska man tro...

• Anonym

Min pappa gick bort för 3år sedan, hela den sommaren bodde en fjäril inne hos min mamma och när vi var där flög fjärilen omkring oss hela tiden.

• Anonym

Har en djurbok där det står olika budskap som djur kommer med. Just under duva står det såhär: Ta hand om ditt hus/ditt hem eller din familj. Min gåva till dig är att skapa dig en trygg omgivning.
    Ägna dig åt konkreta saker för att få en fast grund att stå på.

tror som andra skrivit att det var en hälsning från din pappa.

Svar på tråden en duva kom