• Mrs Nova

    Tecken på att förlossningen närmar sig...

    Vad finns det mer för olika tecken på att en förlossning är nära förestående förutom de där självklara som vattenavgång, värkar och slempropp?!?

    Dela med er av era erfarenheter!

    Kram från en nyfiken förstföderska i v. 37

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-29 12:30
    Tisdag 26/5 17:44 anlände en underbar liten gosse, 3585 g, 52 cm lång!

  • Svar på tråden Tecken på att förlossningen närmar sig...
  • PennyJane

    Måste fråga igen... Äcklig information.. Förlåt..

    Men om det kommer ett stor slemklump som är jättekompakt.. vad är det?

  • Team J
    PennyJane skrev 2009-05-27 16:54:26 följande:
    Måste fråga igen... Äcklig information.. Förlåt.. Men om det kommer ett stor slemklump som är jättekompakt.. vad är det?
    Slemproppen antagligen.
  • NilleMilleTjejen
    MyggaMygg skrev 2009-05-27 14:03:08 följande:
    Varför gör man tillväxt UL?har alltid bara fått göra ett ul i v 18
    Jag fick göra ett tillväxtul p.g.a att bm trodde att jag barb ett ovanligt stort barn, men det var ju för att han låg fel och inte ens sjunkit ner i bäcknet ordentligt, så han var normalstor. Men jag är ju glad att vi gjirde det ul,et annars hade jag ju först fått reda på sätet vid fl
  • Chokladpinglan

    stora foglosningar= förvärkar

    STicker och stramar och strålar från bäckenet och neråt och under lårbenet

    Hoppas lille skrutt förbereder sig ordentligt nu...


    (¯`°?.¸♥ ~Pyret är beräknad till 6 Juni~♥¸.?°´¯)
  • Knugen

    Jäklar vad många sidor det var att läsa ikapp nu när man "bara" varit borta från datorn i ett dygn..haha...

    Jag var ju tvungen att testa igår om jag hittade min tapp! och jag tror att jag hittade den, den verkade mjuk och större än jag mindes den. Kan det vara så att de svullnar upp? Men tror den sitter liksom vänd bakåt för jag kunde inte hitta det där lilla hålet som ni har pratat om.

  • Knugen

    Men nu jäklar!!! Inget, inte de minsta lilla har jag känt och märkt! Men nu, nu kom min slemmis!!! ialla fall en del! Jag är så lycklig! Äntligen märks det att det äntligen är något som närmar sig!

    Jag vet att det kan dröja länge innan något händer efter att slemmisen har gått men ändå! jag är så glad!

  • Miniigirl
    Knugen skrev 2009-05-27 21:13:14 följande:
    Men nu jäklar!!! Inget, inte de minsta lilla har jag känt och märkt! Men nu, nu kom min slemmis!!! ialla fall en del! Jag är så lycklig! Äntligen märks det att det äntligen är något som närmar sig! Jag vet att det kan dröja länge innan något händer efter att slemmisen har gått men ändå! jag är så glad!
    Åh va skönt! jag vet hur glad jag blev när jag fic ken stor slemklump både i lördags och söndags..kändes så skönt att äntligen komma liiite närmare målet!
    men, nu sitter man här och deppar snart ihop...känenr mig såååå besviken för att det inte händer något mer!
    hihi...man är så knäpp igentligen!
  • MyggaMygg

    Jaha snart dags då att sova bort ännu en "misslyckad" dag med alla husknep och fortfarande har jag en sotr bula på magen som skumpar och rör på sig,men ingen bebis

  • anniebananie

    Har haft en känsla som bäst kan beskrivas som om ett snöre satt inbäddat längs insidan av magen och nån gång då och då är det nån som drar i snöret i några sekunder. Känns det igen hos nån, är ju inte riktigt dags för mig än på nån vecka men kanske är detta nån form av förvärk?

  • Team J
    anniebananie skrev 2009-05-27 23:02:30 följande:
    Har haft en känsla som bäst kan beskrivas som om ett snöre satt inbäddat längs insidan av magen och nån gång då och då är det nån som drar i snöret i några sekunder. Känns det igen hos nån, är ju inte riktigt dags för mig än på nån vecka men kanske är detta nån form av förvärk?
    Låter som det!

    Har själv bf den 25:e juni, men va på förlossningen i fredags. Har öppnat mig 1,5-2 cm, haft massa förvärkar och nu idag så verkar det som om slemproppen släpper lite i taget (det gjorde den redan i v30-31, men det kan ju återbilda sig) Och denna gång så är de rosa/blodstrimmiga, så jag är ju vaksam... Men tar inte ut något i förväg, men läkaren sa i fredags att den kan komma om en dag eller om en vecka..men innan bf kommer det absolut o bli sa hon. =) Så det är snart dagf för oss att köra färdknäppen och äta starkmat o städa, men inte förrens på fredag, för vi vill till ett speciellt sjukhus, o då måste man gått 36 fulla, och det gär jag då =) Är förstföderska...
Svar på tråden Tecken på att förlossningen närmar sig...