• Anonym (urssss)

    HJÄLP NU blåa fötter och kramp i vader

    blåa fötter plus kramper i vader som går upp på benen har min kompis och hon har gift struma och hjärtproblem m.m.
    behöver hon åka in med det?
    hon har skit ont!!! =(
    mvh//Mig

  • Svar på tråden HJÄLP NU blåa fötter och kramp i vader
  • Anonym

    Ring sjukvårdsupplysningen eller etts jukhus.
    Varför sitta på fl & vänta på svar de kan ju va akut

  • Anonym (urssss)

    ne hon vägrar hon är så envis :S nu ska hon äta paj och hon har högt kolestorol pga struman. säkert därför hon har ont (säger hon)

  • Tasano

    Kolesterol ger inte kramp i vaderna och blåa fötter.
    Hur gammal är din vän? Röker hon? Är fötterna kalla? Hur blåa är de? Är benen svullna?

  • h8him

    Anonym (urssss) skrev 2009-04-26 20:21:31 följande:


    ne hon vägrar hon är så envis :S nu ska hon äta paj och hon har högt kolestorol pga struman. säkert därför hon har ont (säger hon)
    Du kan väl ringa dem ändå samtidigt som hon äter sin paj?! JAg skulle tvinga in mina närstående i bilen och åkt till akuten om de var i hennes situation.
  • Anonym (urssss)
    Tasano skrev 2009-04-26 20:25:14 följande:
    Kolesterol ger inte kramp i vaderna och blåa fötter. Hur gammal är din vän? Röker hon? Är fötterna kalla? Hur blåa är de? Är benen svullna?
    hon röker, nej det är inte svullet, dom är vit/blåa typ när man fryser mkt.
    ja fötterna är kalla. =( hon är 21 år, 22 i år
  • Anonym

    då tycker jag att du tar ett beslut åt henne & ringer en taxi eller en ambulans & åker till sjukhuset.
    Vilket är bäst att man åker in en gång för mycket eler en gång för lite ?

  • Anonym (urssss)
    Anonym skrev 2009-04-26 20:27:42 följande:
    då tycker jag att du tar ett beslut åt henne & ringer en taxi eller en ambulans & åker till sjukhuset. Vilket är bäst att man åker in en gång för mycket eler en gång för lite ?
    jo jag vill ju men hon vill inte... hmm jag sa åt henne att jag an ringa åt henne men då logga hon ut från msn. hon bor hemma.
  • Anonym (urssss)

    ne hon ska till läkaren i veckan så hon väntar.... =(

  • Anonym

    Bor hon med sina föräldrar?
    Isf prata med om & tala om att du är orolig för henne, de ka ju vara något akut lika väl som att de kan va en struntsak.
    Men skulle de nu va så illa att de är akut såskulle jag ha mått jätte dåligt om jag inte gjort allt i min makt.

  • Anonym (urssss)

    ja hn ska ringa in i morgon til son läkare....

Svar på tråden HJÄLP NU blåa fötter och kramp i vader